Permalänk
Medlem

Önskespel?

Vet inte om det finns nån sån här tråd tidigare, men vilket eller vilka spel önskar du skulle släppas närmaste två åren? Alltså spel som inte annonserats att de är på gång, men som du skulle önska fanns inom två år.

För min del skulle det nog bli dessa:

Battlefield 3

Swat 5

Helt nytt Final Fantasy MMORPG

Duke Nukem Forever lol (har iofs annonserats, men vart är det..?)

Permalänk
Avstängd

Ja jag skulle iallafall vilja se en RIKTIG värdig uppföljare till DayDream Softwares "Safecracker". Men det skulle nog komma snabbare ifall jag satte igång o knåpa ihop ett själv. xD

Permalänk

Battlefield 3 for sure, Elder Scrolls 5, Warcraft 4 vore inte fel.

Permalänk

Remake av Blood (så som Tomb Raider Anniversary), vettig uppföljare till Hexen, TES 5, SupCom 2, Dungeon Siege 3, vettig uppföljare till Tiberian Sun (Tiberian Twilight eller nått), Quake 4 expansion, Painkiller 2, vettig uppföljare till Serious Sam (2:an var shit), Dark Messiah expansion.

Permalänk

När man läser ovanstående svar förstår man varför det kommer så många uppföljare.

Jag längtar efter ett riktigt bra rollspel av den äldre skolan i isometrisk vy med intressanta karaktärer, medryckande story, icke-repititiva sidequests och utmanande strider. Har inte kommit nåt riktigt bra rollspel på länge nu. Känns nästan som att man måste utveckla ett själv om det ska bli nåt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Känns nästan som att man måste utveckla ett själv om det ska bli nåt...

Håller med dig där. =/ Men det är mycket jobb... MYCKET... jättemycket. ^^ Ifall det ska bli ett någorlunda stort omfattande spel. Men man kan ju alltid börja med lite "brainstorm"... och sen skissa lite, knåpa ihop en handlig, ett manus... o så kanske lämna ett förslag till de större "spelmakarna". Gillar de ens idé tillräckligt så blir det verklighet. Flera bra spel har ju kommit till på det här sättet?

Permalänk
Medlem

Ett humoristiskt peka och klickaäventyr liknande monkey island.

Permalänk
Medlem

helt klart ett nytt hitman!!!!

nån som vet om det e nåt på gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Battlefield 3 for sure, Elder Scrolls 5, Warcraft 4 vore inte fel.

http://kotaku.com/5070477/new-elder-scrolls-a-possibility-in-...

FF VII Remake till PS3, Heavenly Sword 2. Säkert mer men kommer inte på nåt för tillfället.

Twisted Metal PS3

Permalänk
Medlem

Ett mmorpg som utspelar sig i warcraftvärlden.

Permalänk
Medlem

Half Life 3, Baldur's Gate 3, nytt Dungeon Keeper, Final Fantasy till 360 SupCom 2 mm.

Permalänk
Hedersmedlem

The Elder Scrolls 5 vore sjukt nice! Multiplayerspel finns det många bra redan, men en uppföljare till Oblivion, som man kan spela när man vill varva ner vore perfa.

Permalänk
Medlem

The Elderscrolls V! Nytt Hitman kanske. GTA 4 ska jag skaffa med hade jag tänkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett par önskespel:

WarCraft 4
Legend of Kyrandia 4
Postal 3
Street Legal: Redline 2
SimCity 5000
Half-Life 3
Marathon 4
Kingpin 2 (om det inte finns?)
Vietcong 2/3

Permalänk
Medlem

Ett spel med Bioshocks atmosfär, Far Cry 2's värld (och grafik) och Fallouts story och karaktärsutveckling. Det vore nåt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ett par önskespel:
Postal 3

Är väl på väg?

Permalänk
Medlem

- Vietcong 3 (gärna baserat på senaste Crysis- motorn)

- R6 Vegas 3 med riktigt många COOP- banor samt en mapeditor så att man själv kunde skapa COOP- banor

- Uppföljaren till Warhead (gärna lite längre)

- Ett nytt Max Payne

Permalänk
Medlem

Ett nytt Xenogears till Playstation 3. INGET Xenosaga, utan ett Xenogears.

Permalänk
Medlem

Ett nytt MaxPaynespel

Permalänk
Medlem

Ett nytt Eragon Spel
Stargate spel för 360

Permalänk
Medlem

Baldurs gate 3. Remake av Final fantasy VII

Permalänk
Hedersmedlem

Command & Conquer 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
- Vietcong 3 (gärna baserat på senaste Crysis- motorn)

Där sade du nåt. Vietcong 1 var fantastiskt både i single- och i multiplayer, så en värdig uppföljare vore underbart! Har inte spelat tvåan för den verkade inte så himla bra.

Permalänk
Medlem

Liero med bra grafik, ge mig! Som man nötte det när man var 8-10 år, det var tider det

Permalänk

Skulle vilja se ett spel som efterliknade den amerikanska serien Cops.
Man får spela som polis, patrullera och få uppdrag. Stanna folk, be om förstärkning och tvinga ut dom ur bilarna, undersöka bilen efter koks, vapen mm. Ingen shooter utan mer verklighetsbaserat. Att använda sitt vapen ska vara sista utvägen.
Vittnen ska kunna beskriva gärningsmannen och man får ge sig ut och söka med polisradion brötandes. Något uppdrag skulle man kunna vara polishelikoptern och styra kollegorna på marken mot målet med hjälp av helikopterns strålkastare eller IR.

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Street Legal: Redline 2

Ja tack!

Permalänk
Medlem

World of GTA , som GTA fast hela världen är med och det är onlinemultiplayer där man får spela mot varandras gäng etc för respekt och mark etcetc.. Alltså MMORPG GTA (drömmer lite).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
World of GTA , som GTA fast hela världen är med och det är onlinemultiplayer där man får spela mot varandras gäng etc för respekt och mark etcetc.. Alltså MMORPG GTA (drömmer lite).

Skulle vara grymt! Man borde också ha med minst 500 vapen i spelet, massa bilar och motorcyklar.

Permalänk
Medlem

absolut warcraft 4 med en ny dota