Permalänk
Medlem

E4500 eller E6400? Allendale vs Conroe

Ja det är en ganska lätt fråga. Om jag ska ha en processor avsedd för spelande, vilken är då bäst? Har hört att Allendale klockar bättre men att Conroe är bättre för spel då den har mer Cache.

Det jag vill veta är om en E4500 klockad till 3ghz+ kommer prestera bättre än E6400 i stock ^^

Har bara ett par 667mhz-minnen, därav kan jag inte klocka Conroen någe vidare.

Tack på förhand

/ L

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Hmm.. Båda har ju 2mb cache, så jag tror att de i princip presterar identiskt/MHz.

Men sitter du redan på bägge av dom här processorerna ? För inget av dom är ju ett bra köp i dagens läge. I dagsläget kan du ju köpa en E5200, som är på 45nm och har 12.5x multi så du kan klocka den högt fastän dina 667-MHz minnen.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Just det... glömde att det var det svarta fåret i conroe-serien Nej men jag kan få den för 400 :- samma sak med allendalen är det ändå värt att sträcka sig upp till 1000:- för 5200?

Men presterar 5200 verkligen bättre? det är väl inte C2D? eller jag vet inte :S

Tack för svar iaf

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Nej, om du får dem för så pass lite är det inte värt att köpa en E5200 för mer än det dubbla.

Jag skulle helt klart tagit en E4500 av dessa två, för som sagt så är ju E6400 "svarta fåret" ändå och med E4500 får du högre multiplier.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

kan man inte överklocka 667 mhz minnen till 800 eller 1066?

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

"Svarta fåret" ???

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
"Svarta fåret" ???

Tror att den hade lägre cache än resten av Core 2 Duo-propparna.

Permalänk
Medlem

den har 2Mb lika som 6300.

Vad kan det då vara?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
den har 2Mb lika som 6300.

Vad kan det då vara?

Båda är väl svarta får då! ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iphone08
kan man inte överklocka 667 mhz minnen till 800 eller 1066?

Kan mycket väl gå att klocka dem upp till 800 med högre spänning, men ingenting man kan ta för givet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
"Svarta fåret" ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Tror att den hade lägre cache än resten av Core 2 Duo-propparna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
den har 2Mb lika som 6300.

Vad kan det då vara?

Precis, den har 2Mb cache, samma som Allendale (E4***) alltså. Fördelen med E4*** är då att det har en högre multiplier.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Trent023

Tack för svar, nu har jag bestämt mig för Allendalen ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.