King`s Bounty: The Legend

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

King`s Bounty: The Legend

Eftersom ingen har startat en tråd med detta underbara spel passar jag på.

"Kombinerar äventyr i realtid där du söker igenom en värld efter skatter och monster. När det är dags att strida mot dessa monster kastas du in i ett turbaserat slagfält där du styr den armé du lyckats rekrytera."

Det är ett Heroes of might and magic liknande spel, mycket beroende framkallande.

Tydligen så har Heroes of might and magic blivit inspererad av orginal Kings bounty som fanns före.

http://en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=17431444

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jan 2005

Är själv generellt väldigt mycket emot tur-baserade spel.. förutom just Heros of might and magic och FF7 ... men får väl titta lite närmare :9

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Skillnaden mot Heroes så är ju bara striderna turbaserade i Kings bounty, inte när man kutar omkring, det gillar jag skarpt.

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2004

Har provat, tyckte det kändes ganska B jämfört med Heroes of Might and Magic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
Har provat, tyckte det kändes ganska B jämfört med Heroes of Might and Magic

Nja jag tyckte det är tvärtom, grafik mässigt är Kings bounty mycket snyggare, sen är det kanske en aning enklare inte lika komplicerat. En grej jag verkligen gillar är att monster grupperna inte blir extremt mycket svårare om man väntar med att döda dem, en sak jag inte gillade med heroes.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Det får bra betyg i alla fall, har själv inte testat än men är sugen ska jag säga, grafiken ser jättefin ut

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/939197.asp?q=kings%20b...

Recension på Eurogamer som inte är med på ovanstående länk
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=319560&page=1

Officiella sidan
http://www.kings-bounty.com/eng/

««« »»»

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vischan
Registrerad
Sep 2003

finns det nån demo och finns det att köpa nånstans?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
finns det nån demo och finns det att köpa nånstans?

Japp, tydligen fanns det ett demo! Men det tog ett tag att hitta från deras egen sida, det var en banner på forumet som talade om ett demo.

http://www.1cpublishing.eu/game/king-s-bounty-the-legend/down...

Smakprov på musiken finns under files - miscellanous på officiella sidan.
Vacker musik tyckte jag!

priser
http://www.pricerunner.se/pl/129-1114496/Spel-foer-PC/King's-Bounty-The-Legend-priser

tror inte det är nån höjdare att ladda ner, min kompis drog ner det och han klagade på det enda han hittade var en av de första versionsnummren. Har kommit många patchar som jag antar bara funkar med lagliga versioner.

««« »»»

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Extremt kul och beroendeframkallande spel!

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

Kommer ihåg hur jag satt och lirade detta under tidigt 90-tal, tillsammans med Larry, Kings quest, Space quest och massa andra spel.

Man kanske skulle ta och testa den här versionen också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2004

Ledsen att säga det men jag tyckte inte alls detta var ett bra spel. Grafiken som är gjord för att se bra ut är enligt mig bara dålig. Spelsystemet känns väldigt segt jämfört med heroes trots att allt är turbaserat där.

Det är absolut inte enklare att spela än heroes, snarare tvärtom. Stridssystemet lämnar också riktigt mycket att längta efter. Heroes äger detta spelet helt enkelt på alla punkter.
my 2 cents

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Detta känns som något man vill testa...
Om det lever upp till den minimala hype som detta ganska okända spel ändå fått så är det ju precis vad man önskar sig; den där riktiga enkla spelglädjen som spelen hade förr.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Kin's bounty är jävligt bertoendeframkallande spel. väldigt roligt ibland=)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vischan
Registrerad
Sep 2003

det är även jävligt svårt att möta sin double när man har blivit ganska hög level

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Fragzone recenserade för en dryg vecka sen

http://www.fz.se/artiklar/20090126/kings-bounty-the-legend/

««« »»»

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Köpte ett ex. på Webhallen idag och har hunnit lira lite.

Än så länge är det riktigt kul iaf, känns dock som att man kanske kommer att tröttna lite på striderna i längden.

Själva upplägget är ju riktigt enkelt och skönt dock.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Aug 2008

Det här är ett av de bättre spelen på mycket länge, rekommenderas varmt!

Suverän musik, tjusig grafik, kul äventyr, utmanande men sådär precis lagom svårt för att man ska kunna köra igenom allt. Det tog mig en stund men det gick bra till slut. Enda riktiga kritiken är nog att det är lite konstigt balanserat. Det är väldigt mycket enklare att spela som Mage.

Jag förstår inte alls hur man kan tycka att HoMM är bättre. Personligen tycker jag HoMM är skräp, särskilt det turbaserade GUI't är ju helt hopplöst förlegat.

Core i7 @ 3.73GHz, Asus Rampage II Extreme, 12GB Corsair Dominator, XFX GTX285 SLI, RocketRAID 3520, 4x300GB Velociraptor RAID-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003

Bästa spelet på rätt länge. Noll replayability men annars är det klockrent. Se till att maxa alchemy bara som första mage skill så blir spelet mer mångsidigt senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Det får bra betyg i alla fall, har själv inte testat än men är sugen ska jag säga, grafiken ser jättefin ut

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/939197.asp?q=kings%20b...

Recension på Eurogamer som inte är med på ovanstående länk
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=319560&page=1

Officiella sidan
http://www.kings-bounty.com/eng/

När jag försöker surfa in på den officiella sidan får jag upp en reported attack site, och att sidan blockats av mina säkerhetsinställningar. Googlar man fram sidan så varnar google "Den här webplatsen kan skada din dator". Nån som vet nåt om det här? Jag hittade inget speciellt när jag sökte...vad är det för luffarföretag som ligger bakom spelet egentligen? Jag har det här och tänkte testa men nu blir man aningens tveksam...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2003

Kan bidra med: Har spelat alla spel i HoMM serien samt de flesta kloner som finns att få tag i, Kings Bounty sparkar rumpa med samtliga i genren imo.

Ge det en chans om ni ens har ett vagt intresse för liknande spel.

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

Hade det funnits multiplayer så...

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Det finns på Impulsedriven för $19.99 ~150SEK och är version v1.65 enligt sidan. Såg att v1.7 var den senaste på officiella sajten.
http://www.impulsedriven.com/kingsbounty

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Här finns en review på King's Bounty: Armored Princess för den som är intresserad: http://gejmer.com/wordpress/?p=153

Citat:

Om man betänker att budgeten för “Armored Princess” förmodligen inte ens är en tjugondel av “Modern Warfare 2″ så tycker jag att det är ett riktigt bra spel. Å andra sidan borde det vara en expansion och kosta kanske max 300 kronor och inte säljas för närmare 500kr. Gillar du spel i genren “taktiska rollspel” är det här spelet för dig! Avsaknaden av multiplayer är dock ett stort minus. Den dåliga grafiken uppvägs till viss del av roligt gameplay även om det efter ett tag känns väldigt repetitivt.

AMD Phenom II X6 1090T @ 4100MHz @ 1.56v
2x 460 GTX @ 940/1100Mhz @ 1.212v

Plexibygge | Hemma hos mig | Flipperspel | Bilstereo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2008

Man kan inte spela hotseat som man gör i heroes spelen? Eller det är bara single player?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Bara sp tyvärr.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Funderar på att köpa den nya Armored Princess, finns det skirmish att spela när man är klar med Kampanjen för att få lite variation i det? Eller är det enbart kampanj och sen är man klar.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Tror det bara är kampanjen, jag har iofs inte klarat kampanjen så jag kan inte säga om det kommer något "hemligt" alternativ senare men man kan inte köra skirmish från början iaf och tvivlar på att det skulle dyka upp efter kampanjen.

edit: Ang. variationen så finns det ju lite ändå, du kan välja mellan 3 olika klasser (warrior/mage/paladin) och sen får man välja drake mellan 7 eller 8 stycken också.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Synd, för det är det som håller sånna här spel vid liv. Håller mig nog till mitt HoMM V

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

5.5 timmar Kings Bounty Armored Princess nu. Detta är det mest beroendeframkallande spelet jag spelat för min del

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair HX650W | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002

Mors,

sitter och lirar King's bounty för glatta livet.

Jag är en Mage som ligger på lvl 26 men jag är lite fast nu alltså, jag har kommit till Demonis men där är alla monster sjukt svåra, eller ja, jag har bra magi:er som kan mosa ner dem rätt bra men det räcker inte. Mina trupper dör som flugor. Sist gjorde jag en variant där jag bara köpte in trupper som det finns Horde av hemma i slottet och sen sket jag i om de dog eller inte och bara mösade på.

Finns det några veteraner på spelet som kan ge lite sköna tips?

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz