Läskigast skräck spelet?

Permalänk

kr0owe: Mmmm nog fan var de jobbigt alltid. Mer avspänt med Left 4 Dead eller liknande i så fall. Men om de är nåt som verkligen får en på spänn så är de utan tvekan Penumbra! Inga vanliga vapen eller nånting utan bara muterade korta saker som jagar runt en

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
pierretox: Haha antar att du inte hade en snäll flickvän efter det eller så låg hon och garvade åt dig? För jag antar att det lär ha sett rätt komiskt ut.

Hon låg och garvade åt mig,
det sjuka var att jag hade precis talat om att det skulle hända något läskigt i spelet snart, några sekunder senare fick hon en spelkontroll över ögat...:o)

RE-serien är genialisk bygger mycket på stämmning och sånt, innehåller allt det i ett skräckspel som har tappats bort i dagens spel där det jagas polygoner och grafik-porr...Kan bara hoppas att spelutvecklarna började koncentrera sig mer på handling och stämmning igen...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Kommer ihåg när vi satt och spelade remaken till resident evil 1 på gamecube .......

Hahaha, älskar det där. Jag och polarna hade en liknande "händelse" i Fatal Frame 1 till PS2. Vi trallar in i ett tempel/shrine och bara visste att något ont var på gång där inne. Först går man fram till några Buddha-statyer och trycker X, och får veta att det fattas en staty. "jaha då får vi väl hitta den då" tänkte vi, och samtidigt så drar den mest sjukt pulserande soundtracket igång. Kontrollen skakar i takt med hjärtslagen, basen fyller rummet, panikslaget så skriker polarna att jag ska dra ut ur detta jävla tempel. Men när jag kommer fram till dörren så är den självklart låst av någon slags evil f*ckin "force". "F*ck" säger jag och vänder mig istället om och tar fram kameran som är "vapnet" i Fatal Frame. Jag ser i first person view att inget spöke kommer fram, men musiken är fortfarande lika spänd. Ena kompisen säger att jag ska gå fram till spegeln som finns brevid Buddha-statyerna och föreslår att jag ska ta fram kameran och tror då att spöket ska hoppa fram bakom en. Aja, spänt nog så gör vi det, "Aaah där bakom! Eeek!"; skriker kompisen, "va? vart?" frågar jag. Jag springer dit han tror det står någon, men det är bara någon slags dekoration. "Jaha..." *alla pustar ut* Nu börjar man vänja sig vid den här jävla musiken som låter som att man ska bli backstabbad vilken sekund som helst. Vi springer runt på den lilla runda planytan som går och kollar varje hörn efter spår och trycker frikvent på "X" i hopp om att man ska upptäcka något, men inget! "Jaha va fan nu då?" frågar jag polarna. "Men kolla upp som jag sa i början!" sa ena kompisen. Aja sagt och gjort så tog man fram kameran i first person view och började sakta kolla uppåt mot nästan bäcksvarta taket och där.. DÄR!!! När man som minst anade det, när man var som lugnast och bara ville få det gjort, så BAAAM!!! Det jävla spöket hänger i taket och bara väntar *DRAMATISKT LJUD!* samtidigt som jag får ryck, och spöket dyker bara rakt ner mot kameran, jag skriker rakt ut, kompisen bredvid flyger ur soffan och efter det så sitter alla tre i totalchock, ingen vill möta/spela denna "boss" till spöke.

Efter det så är alla paranoida med att kolla upp i taket i följande spel i serien.

Permalänk

Oj oj, denna tråden var långt bak!

Jag vill bara säga till personer som anser att Stalker inte är så skräck. Då skulle jag vilja se er att spela detta sent på natten:
http://www.youtube.com/watch?v=smScmYhqO7I

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Jag har inte spelat många skräck spel, men condemned 2 och F.E.A.R är ju ganska läskiga (men är inte säker på om condemned 2 finns till dator)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Oj oj, denna tråden var långt bak!

Jag vill bara säga till personer som anser att Stalker inte är så skräck. Då skulle jag vilja se er att spela detta sent på natten:
http://www.youtube.com/watch?v=smScmYhqO7I

Sant, Stalker är otroligt läskigt på en del ställen.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf

Citat:

my little ponny är skit läskigt:O man ligger i fosterställning typ 1 vecka efteråt du spelat de:O

?

-----------------------------

Jag tycker alla spel med någon form av monster blir läskiga när ammunitionen tar slut

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har nämnt detta spel än, men jag tyckte att System Shock 2 var sjukt läskigt när jag var yngre!

Permalänk
Inaktiv

Bioshock tycker jag var lite läskigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Oj oj, denna tråden var långt bak!

Jag vill bara säga till personer som anser att Stalker inte är så skräck. Då skulle jag vilja se er att spela detta sent på natten:
http://www.youtube.com/watch?v=smScmYhqO7I

Du måste skämta.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Vet inte om alla här e för unga för att minnas de gamla skräckspelen.

Bioshock???
förvisso ett jättebra spel, men skräck? NEJ

STALKER likaså, bra spel men skräck NEJ

ta de gamla Resident evil spelen samt Silent Hill serien där har ni riktiga skräckspel...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

såg att det var nåra som skrev om sina läskiga ögonblick, så jag tänkte dela med mig av 2 st som jag har varit med om (dock båda nyare spel på xbox 360, fear och condemned 2).

jag tycker att båda spelen blev ganska förstörda på skräcksidan när soldaterna kom, men dom var ju ändå ganska läskiga.

Spelade condemned 2 och jag var i nåt hotell eller liknande; efter att jag hade sprungit runt lite kom jag till ett badrum, kollade in i spegeln och såg då nånting snabbt springa förbi bakom, jag öppnar skåpet för att se vad som är i och tänkte sen gå och ta itu med den här saken... Men när jag vänder mig om står då den här saken där mitt framför mig EXTREMT NÄRA, då blev man en aning rädd...

En annan gång spelade jag fear, och efter att ha spelat ett tag började jag och en kompis snacka lite (vi var 3 st)... vi avbryts sen av att min andra kompis pekar på teven och säger '' det är flickan! ''.
Alla tre börjar då stirra på skärmen en stund i skräck... efter en liten stund pausar jag och vi börjar gapskratta.
kanske lite mer komiskt än skräckaktigt. Men läskigt var det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Du måste skämta.

Inte direkt, adrenalin is the shit

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

har hoppat högt i fallout jag med, spela på svåraste så är det inte lika "hafsigt"

Permalänk
Medlem

Har gamla minnen av min första lägenhet, var i ett halvrisigt område med många kompisar som nyligen slutat gymnasiet.

Hade själv spelat RE1 och tror nästan 2:an var på gång då men 2 polare som delade en lägenhet 1 våning ovanför satt och spelade RE1 för första gången, sent på natten självklart.
Lyhört som det var så hörde jag ljudet från spelet och förstod att det var det dom som spelade så mitt i allt avbröts det av skriker, haha satt ensam hemma och skrattade åt dem då, kunde nästan visualisera framför mig hur dom hoppade runt och viftade febrilt framför sig för att få bort hemskheterna.

Dom har fått höra det åtskilliga gånger och även fått sin hämd genom att vifta med en golvmopp utanför mitt köksfönster klockan 4 på natten när jag tände i köket och skulle ta nåt att tugga på och dom var ute på balkongen, blir lagomt rädd när man tror det är en människo skalle utanför på 4:e våningen med grått hår

(Ja dom var hemma hos en annan grannkompis som bodde bredvid mig då)

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Oj oj, denna tråden var långt bak!

Jag vill bara säga till personer som anser att Stalker inte är så skräck. Då skulle jag vilja se er att spela detta sent på natten:
http://www.youtube.com/watch?v=smScmYhqO7I

Läskigt? Nja, lite kuslig stämning på sina ställen men inte mer. Har du lirat Silent Hill 2?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte Silent Hill 2 var så grymt läskigt jämfört med ettan, men det var definitivt ett fantastiskt spel. Faktiskt ett av få spel som jag tycker närmar sig "konst" om man nu vill gå in i den diskussionen. Men visst är det också läskigt på sina ställen.

STALKER är inget skräckspel skulle jag vilja säga, men det gör ett väldigt bra jobb att skrämma en ibland. Jag tror det som gör att det funkar så bra för mig är att världen känns väldigt genuin och väldesignad. Fallout 3 prisas mycket för detta, men jag tycker faktiskt inte det har en suck mot STALKER.

Men japp, jag tror Silent Hill 1 förmodligen håller titeln för det läskigaste spelet jag spelat. Det slog också väldigt hårt när det kom ut, för de flesta spelare var vana vid Resident Evils typ av skräck, vilket är... tja, klassisk b-films skräck. Visst finns det mycket cheesy grejer i Silent Hill också, men överlag känns det väldigt mycket mer allvarligt och (roligt nog) realistiskt. Bara vid sluten av intro sekvensen (striden man inte kan vinna) så var jag ett absolut nervvrak första gången jag spelade det. Jag svor varje gång spelet skiftade till mörka Silent Hill.

Permalänk
Medlem

tror att vad som är läskigt är ganska individuellt. Jag tex. tycker att F.E.A.R. är väldigt oläskigt och bioshock ser jag inte ens som ett skräck spel. L4D och Dead Space är det bara att lalla igenom men typ Doom 3 vågar jag inte ens spela och Farcry har också en väldigt hög skrämsel faktor.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

FEAR, speciellt extraction point

Dead Space

Fallout 3, inte ett skräckspel egentligen men om man har bestämt sig för att starta om med en ny char om man dör så kommer man att vara livrädd för att dö och hoppa till vid minsta ljud.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Silent hill 3 och Doom 3 är nog dom läskigaste jag spelat.

Permalänk

Tyckte faktiskt halo 1 var läskigt till PC men det var ju bara för att jag var typ speedad och skjöt på allt och var jätteinne i spelet. Garvar åt det i efterhand men ändå haha...

Nej men seriöst bioshock tycker jag är läskigt. Left 4 dead är inte läskigt men bioshock är fanimej läskigt, spela det med helt nedsläckt rum och ensam i lägenheten då är det creepy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Du måste skämta.

Va? Har du ens testat spelet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vet inte om alla här e för unga för att minnas de gamla skräckspelen.

Bioshock???
förvisso ett jättebra spel, men skräck? NEJ

STALKER likaså, bra spel men skräck NEJ

ta de gamla Resident evil spelen samt Silent Hill serien där har ni riktiga skräckspel...

Bioshock skulle inte jag kalla skräck heller. STALKER är inget skräckspel men det finns inget spel som skrämmer mig så mycket som STALKER. RE och SH förvisso men för mig slår inget slår STALKER förutom eventuellt FEAR och FEAR Extraction Point. Det som är så skrämmande med Stalker är ljuden. Det är helt bäckmörkt och man springer runt med shotgun, desert eagle, och en m4 med granatkastare. Ändå känner man sig helt hopplös. Du har osynliga fiender (typ krafter) som inte kan dödas och där står man och undrar hur fan det här skall gå till medan ett eldklot kommer mot en.

Och det som är nästan ännu mer skrämmande är att samma sak händer aldrig två gånger och att AI:n är ruggigt bra. När man för första gången är nere i ett labb (utan nightvision) får en att skratta åt Doom 3.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

bioshock är inget skräckspel men det är ett läskigt spel eftersom det är mörkt och man smyger och kan när som helst bli påhoppad av nåt psycho. Tycker det är mycket läskigare än att springa runt och bli jagad och action action action. Men visst, smaken är som baaaken...

Permalänk
Medlem

silent hill 2 hands down

Permalänk

Sh2 är fruktansvärt otäckt. Själv tycker jag att spel som bygger på att något studsar upp framför en när man är oförberedd är otroligt fåniga. Så himla simpel skräck, men i Sh 2 där snackar vi mental terror.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Blodet frös till is när jag testade Daikatana. Där var det dock kvalitén på spelet som var skrämmande.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Avstängd

Fallout 3 är ju skitläskigt av och till

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Project Zero 2 tycker jag är en jävel!

Visa signatur

Gigabyte GA-p55-ud3 | Intel i5 750 @ 3,00 gHz - stock cooler | XFX Radeon 5770 unclocked | A-Data 4 GB 1333MhZ |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Läskigt? Nja, lite kuslig stämning på sina ställen men inte mer. Har du lirat Silent Hill 2?

Nix det har jag inte, men jag kanske skulle prova!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Thief på vissa banor. Return to the Cathedral bl.a. minns jag som mycket läskig.