Permalänk
Medlem

Acer TM 7530G BIOS hjälp!

Hej, jag vet inte om detta hör hemma här, jag ber om ursäkt om det är fallet.

Jo, jag har en Acer travelmate 7530G, och installerade fingerprint-läsaren, och i samband med det var man tvungen att sätta vad jag tror är ett BIOS lössenord.
Jag avinstallerade Fingerprint grejen, jag tyckte att den var onödig.
Sen när jag bootade min laptop nästa gång ville den att jag skulle skriva i ett lössenord innan jag kom dit där man väljer annvändar konton, jag antar att det var ett BIOS lössenord... Jag kommer ihåg lössenordet, men jag undrar bara HUR man tar bort det?

Tack på förhand.

Permalänk

aouch, Då är det o googla efter Master BIOS password, & hoppas att några av dem fungerar.

Permalänk
Medlem

Mitt lössenord fungerar, och jag kommer in på datorn och allt funkar utmärkt, jag vill bara inte behöva skriva i det varje gång jag startar datorn...

Det jag vill veta är VART jag väljer att inte behöva skriva i det varje gång datorn startar. Jag vet to be honest inte ens om det är ett BIOS lössenord eller ett "supervisor" lössenord, vad det nu är.. o.o

Permalänk
Medlem

Skulle tro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajirra
Mitt lössenord fungerar, och jag kommer in på datorn och allt funkar utmärkt, jag vill bara inte behöva skriva i det varje gång jag startar datorn...

Det jag vill veta är VART jag väljer att inte behöva skriva i det varje gång datorn startar. Jag vet to be honest inte ens om det är ett BIOS lössenord eller ett "supervisor" lössenord, vad det nu är.. o.o

Skulle tro det är ett Bios-lösenord. När du startar upp datorn så får du en snabb fråga om du vill gå in i Bios, systemet brukar fråga precis när du ser logotypen från tillverkaren av datorn på skärmen, man behöver vara ganska snabb. Du ska oftast trycka F2 eller F9 eller F10 för att komma in i BIOS. Väl där inne så väljer du bara att inte använda dig av BIOS-Password eller Supervisor Password. Den avdelningen brukar ligga under Security eller MAIN har jag för mig. Det är inte svårare än så. Skulle du dock ha förlorat detta lösenord skulle det varit en helt annan femma med bios-batteri osv.

Lycka till nu

Team_AMD

Permalänk
Medlem

Lösning på BIOS Supervisor password problem

Jag har en acer 8935G och gjorde precis som du satte ett bioslösenord som var väldigt irriterande när man startade upp.

Jag gick in på acers hemsida och hittade en biosuppdatering till min notebook och voilá så var problemet löst.

Jag kör win 7 ultimate på min burk.

Hoppas det är till någon hjälp!