Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
dock ser ju alla irländskor ut som krattor, så det var kanske inte så konstigt ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
inga vimmelbilder tillgängliga så man kan se de beryktade krattorna med "egna ögon"?:p

Han snackar ju så mycket bull så inte sant.
Träffade massor av irländska tjejer på Ios, många fina där. Sötaste tjejen någonsin var därifrån, nästa så man ville flytta dit efter man sett dem...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Han snackar ju så mycket bull så inte sant.
Träffade massor av irländska tjejer på Ios, många fina där. Sötaste tjejen någonsin var därifrån, nästa så man ville flytta dit efter man sett dem...

varför tror du jag vill se med "egna ögon"?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Han snackar ju så mycket bull så inte sant.
Träffade massor av irländska tjejer på Ios, många fina där. Sötaste tjejen någonsin var därifrån, nästa så man ville flytta dit efter man sett dem...

Ja, det kan ju vara så att jag har för höga krav också... men jämfört med andra folk var de inga skönheter direkt. Dock kan det ju ha varit dåliga kvällar båda dagarna jag var där (två dagar är ju riktigt representativt). Tyvärr har jag bara en bild som är tagen i förbifarten... att fota randommänniskor är inte något jag ansåg mig ha tid med. Jag var ju bara där två dagar... guinnessen dricker inte sig själv och dansgolvet fyller ju inte sig självt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Han snackar ju så mycket bull så inte sant.
Träffade massor av irländska tjejer på Ios, många fina där. Sötaste tjejen någonsin var därifrån, nästa så man ville flytta dit efter man sett dem...

HahahaHAHA!
Det finns snygga irländskor (kanske)
Finns ju så mkt invandrare här, men kanske man har sett någon snygg men tror faktiskt inte det

Vet faktiskt inte om jag har bilder på random människor tog någon bild med en snygg tjej i helgen men hon var som sagt inte irländare

Varför skulle jag ljuga? Jag bor FFS här! fast klart jag vill ju ha dem alla för mig själv *ironi*

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ja, det kan ju vara så att jag har för höga krav också... men jämfört med andra folk var de inga skönheter direkt. Dock kan det ju ha varit dåliga kvällar båda dagarna jag var där (två dagar är ju riktigt representativt). Tyvärr har jag bara en bild som är tagen i förbifarten... att fota randommänniskor är inte något jag ansåg mig ha tid med. Jag var ju bara där två dagar... guinnessen dricker inte sig själv och dansgolvet fyller ju inte sig självt.

vad heter krogarna där du var då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad heter krogarna där du var då?:)

'

Hur mycket minne tror du jag har kvar? De har ju färsk guinness där, pojk!

Citi Club(kanske bar?), Hardrock Café, massa typiska pubar runtom i Temple Bar området, Temple Bar självt, En nattklubb i Temple Bar som påstod sig vara störst i stan (dyrt inträde, typ 15€ eller nåt) och en till nattklubb lite längre ut i området. Haha, det är inte lätt att komma ihåg som sagt.

Största delen av tiden var jag dock vid Citi Club, eftersom jag träffade den där svenska tjejen där... Irländarna verkar förresten ha svårt med att dansa. Stället var packat, men det var ingen på dansgolvet förutom de svenska tjejerna och jag själv+kompani. Fast sen blev de lite mer folk allt eftersom vi mjukade upp stället

Att dricka är inte alls billigt där. En vän fick betala 9€ för en redbull-vodka :S

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
'

Hur mycket minne tror du jag har kvar? De har ju färsk guinness där, pojk!

Citi Club(kanske bar?), Hardrock Café, massa typiska pubar runtom i Temple Bar området, Temple Bar självt, En nattklubb i Temple Bar som påstod sig vara störst i stan (dyrt inträde, typ 15€ eller nåt) och en till nattklubb lite längre ut i området. Haha, det är inte lätt att komma ihåg som sagt.

Att dricka är inte alls billigt där. En vän fick betala 9€ för en redbull-vodka :S

Temple Bar är ju iof turistområde nr 1, mest fulla turister och knackers
inte riktigt representativt

Dublin har ett riktigt bra uteliv, små pubbar överallt och generellt en mycket skönare attityd än i Sverige. Lite mer avslappnat
Och några riktigt bra klubbar, personlig favorit är Whelans på camden street, lite smutsig nedgången Rock/Indie klubb med ett fantastiskt dansgolv

och btw, vill ni ha en god Guiness så gå till Oil can harrys på lower mount street

Silver: Hur gick det med boende, hittade du nått bra. du hade nog ganska tur när du kom hit ändå för hyrepriserna rasar just nu

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Retroid
Temple Bar är ju iof turistområde nr 1, mest fulla turister och knackers
inte riktigt representativt

Dublin har ett riktigt bra uteliv, små pubbar överallt och generellt en mycket skönare attityd än i Sverige. Lite mer avslappnat
Och några riktigt bra klubbar, personlig favorit är Whelans på camden street, lite smutsig nedgången Rock/Indie klubb med ett fantastiskt dansgolv

och btw, vill ni ha en god Guiness så gå till Oil can harrys på lower mount street

Silver: Hur gick det med boende, hittade du nått bra. du hade nog ganska tur när du kom hit ändå för hyrepriserna rasar just nu

TJA Retroid!
Jorå det gick bra har dubbelrum ute i D15 för 400€ mån så funkar rätt okej!

Var bor du? du bor i irland antar jag?
Tempelbar är väll okej o dra ut i har ju inte varit här så länge men iaf.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Det finns en del asiater i Doblehn väl?

Och irländskor som ser ut som krattor..hm, jag tyckte det fanns en hel del söta saker; bleka bleka med mörkt hår. Och jag bodde ändå i ORK. Visst, joggingdresser på stan, idiotiska ansiktssuttryck, 12åringar med trosor snarare än kjolar etc, men det det fanns civiliserade saker å, inte bara riffraff. Lustigt nog tyckte inte så många andra utlänningar som jag. oh well.

Edit. Och du måste ju åka till Nordirland, om så bara för att höra dom säga 'paaiiinds' och 'grroouiiinnd'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
TJA Retroid!
Jorå det gick bra har dubbelrum ute i D15 för 400€ mån så funkar rätt okej!

Var bor du? du bor i irland antar jag?
Tempelbar är väll okej o dra ut i har ju inte varit här så länge men iaf.

Ja jag bor i Dublin city center, Talbot street i Dublin 1.

och preis som kolsvart katt säger, Nordirland är ett måste!
Speciellt när pundet ligger så lågt, helt otroligt billigt!

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
inga vimmelbilder tillgängliga så man kan se de beryktade krattorna med "egna ögon"?:p

Ska se om jag kan få framm lite vimmelbilder.
Jag har iaf bott här ett bra tag nu.
I början var det lite segt men när man väl börjat bli van med hur det fungerar här så trivs man rätt bra

Om någon funderar över att åka över här kan jag bara säga ge det en chans!

*update vimmelbilder*
http://www.boomerangniteclub.com/album.aspx?groupID=10&sectio...

http://www.clubm.ie/clubM/gallery.htm

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Nu blev man nästan lite sugen på att söka jobb på Irland. Det enda jag funderar lite över är just jobben.

Vad är det man gör? Ger support åt folk/företag och sånt eller?

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE