Lovad ett leveransdatum

Permalänk
Medlem

Lovad ett leveransdatum

Hej jag vet inte om detta har förekommit på forumet innan eller ej (har inte haft tid att leta) om det har kanske ni bara kan posta en länk eller något.

Anyway jag tog kontakt med företaget angående leveranstid av ett kommande spel och fick följande svar i mailet "Du kommer få spelet den 12:e nov det kan jag lova dig." men nu är de inte säkra på leveransdatum och om det är skickat eller inte, de har tydligen aldrig lovat ett visst leveransdatum heller.

Så vad kan jag göra åt detta, kan jag komma med något motkrav eller är deras lovade leveransdatum bara tomma ord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TGO
Hej jag vet inte om detta har förekommit på forumet innan eller ej (har inte haft tid att leta) om det har kanske ni bara kan posta en länk eller något.

Anyway jag tog kontakt med företaget angående leveranstid av ett kommande spel och fick följande svar i mailet "Du kommer få spelet den 12:e nov det kan jag lova dig." men nu är de inte säkra på leveransdatum och om det är skickat eller inte, de har tydligen aldrig lovat ett visst leveransdatum heller.

Så vad kan jag göra åt detta, kan jag komma med något motkrav eller är deras lovade leveransdatum bara tomma ord?

Nu är jag inte säker på min sak.. Men brukar det inte stå på dom flesta företags hemsidor att dom reserverar sig för att ändra saker. Och det gäller väl mera än bara priserna?

MVH

Permalänk
Medlem

Du kan nog inte göra så mycket mer än att möjligtvis häva köpet eller avbeställa om de inte håller vad de har lovat.

Det är mycket som kan påverka ett antaget leveransdatum, distributören kan ha problem med inleverans från sin leverantör, postbilen kan explodera, företaget kan råka ut för brand osv. Det finns alltid saker som kan inträffa som kan påverka en sån sak, så jag skulle inte tro att du är i position att ställa några krav.

Du kan ju alltid köpa spelet i en fysisk butik och skicka tillbaka spelet du beställt när du väl får det, oöppnat naturligtvis.

Permalänk

Rent krasst så har ni ju avtalat om att du köper en produkt av företaget mot att det levereras den 12:e.
Om så ej sker så är därmed avtalet brutet och då får du antingen ansöka om skadestånd för avtalsbrott, eller sluta slösa på folks tid och köpa det av någon annan.

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag, men jag skulle aldrig köpa produkter av ett företag som i mailkonversation uttrycker sig enligt ditt citat.

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel det handlar om?