Permalänk
Medlem

Kommer skaffa mig en NC10 av 3 anledningar:
1) Bra batteritid (visst, det har de andra också iofs...)
2) Stort och VETTIGT tangentbord (knapparna sitter där de SKA sitta)
3) Brorsan jobbar på Samsung så han kan köpa en åt mig för personalrabatt.
=D

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

Mailade en rad olika affärer och ingen hade något datum att säga. Efter tips i den här tråden mailade jag Onoff och fick svar ganska fort:

"> Hej!
>
> Tack för er förfrågan gällande Samsung NC 10.
>
> Vi kommer att få in dessa, troligtvis under nästa vecka kommer de komma till vårt centrallager och priset på den kommer ligga på 4495:-.
>
> Med vänlig hälsning
> Angelica"

Frågade om de var med eller utan 3g och fick:

"Hej!

Det är modellen utan 3g som avses. Alla våra butiker i Stockholmsområdet kommer att få in Samsung NC10."

Så förhoppningsvis kan vi få se denna skönhet inom kort! =D
Någon som har tips på ett bra skydd/väska åt NC10?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ph_88
Mailade en rad olika affärer och ingen hade något datum att säga. Efter tips i den här tråden mailade jag Onoff och fick svar ganska fort:

"> Hej!
>
> Tack för er förfrågan gällande Samsung NC 10.
>
> Vi kommer att få in dessa, troligtvis under nästa vecka kommer de komma till vårt centrallager och priset på den kommer ligga på 4495:-.
>
> Med vänlig hälsning
> Angelica"

Frågade om de var med eller utan 3g och fick:

"Hej!

Det är modellen utan 3g som avses. Alla våra butiker i Stockholmsområdet kommer att få in Samsung NC10."

Så förhoppningsvis kan vi få se denna skönhet inom kort! =D
Någon som har tips på ett bra skydd/väska åt NC10?

Kul att den kommer hit, äntligen! Min NC10 åker runt i denna: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14660 kostar en spottstyver (frakten är inkluderad i priset). Perfekt om man ska ha den i ryggsäcken eller liknande. Kan passa på att säga att fodralet luktade ganska starkt till en början, men efter lite vädring så blev det bättre.

Permalänk

Nu har den dykt upp på Onoff's hemsida,, dock så är det ju den utan inbyggt 3g modem. När tusan ska den andra dyka upp då??

Permalänk
Medlem

Hmm såg att dustinhome säljer batteri till nc10:an men inte själva datorn.
Kan ju kännas lite mysko.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

dom har haft batteri till den ganska länge...helmysko

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Inaktiv

Skickat 2 mail till onoff senaste veckorna men inte fått ett enda svar, riktigt dåligt tycker jag. Hur som helst så måste jag åka till en butik och köpa min NC10, eftersom jag bor i Norge...men än så länge verkar den bara finnas på nätet? Nån som mailat och fått ett svar på EXAKT vilket datum den kan finnas i butikerna? Jag har en ganska lång resa framför mig så jag måste veta när den kommer så jag inte kör i onödan.

Permalänk
Medlem

NU finns NC10 på OnOff för 4360:- (förmodligen utan 3G!)
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/63864?opendocum...

--filip

Permalänk
Medlem

Finns och finns. Den anges som beställningsvara på nätet och "inte i lager" i alla butikerna. De har inte gjort mer än att lägga in den i systemet.

Jag upphör inte att förvånas över hur både svenska Dell och svenska Samsung har sjabblat med att få in de här burkarna. Nu när de äntligen verkar komma till skott har moderföretagen redan hunnit lansera efterföljarna på andra marknader.

Permalänk
Medlem

Har nu lagt en beställning på en vit NC10-a från onoff samt fodral från deal extreme. Väntar med spänning

Permalänk
Medlem

När kommer 3G versionen? Skulle tydligen ha släppts i Frankrike och Polen...

Permalänk
Medlem

Någon som testat den mindre varianten från DealExtreme? Har hört att den som raketmaskinen länkade till ska vara lite (som i pyttelite) för stor för NC10.

EDIT: Förresten, fungerar det här minnet till NC10? Är något annat att rekommendera?

Enligt mina kunskaper ska det inte vara några problem, men jag vill vara på den säkra sidan.

EDIT2: Fick just svar från Dustin:

Citat:

Hej,

Denna kommer nu i mitten av februari. Mer information än så har vi tyvärr inte i dagsläget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
Någon som testat den mindre varianten från DealExtreme? Har hört att den som raketmaskinen länkade till ska vara lite (som i pyttelite) för stor för NC10.

Köp en av varje, dom är ju så billiga iaf!

Permalänk
Medlem

Nu var en beställd från OnOff, står att dom finns i lager idag så hoppas på en snabb leverans.

Permalänk
Inaktiv

Nexus//
Har du fått nån förväntad leveranstid eller är det "hoppas på det bästa" som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus
Nu var en beställd från OnOff, står att dom finns i lager idag så hoppas på en snabb leverans.

SHAPAOW!!!!!

Du har beställt följande från ONOFF.se:

Produkt Artikelnr. Antal Pris/st Försäkring
Summa
Samsung NC10-KA01SE VIT 63864 1 4 360:- Nej
4 360:-

Summa varor
4 360:-
Fraktkostnad
79:-
Postförskott
0:-
Hempaket kväll
Nej

Total
4 439:-

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:(:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazmazta
Nexus//
Har du fått nån förväntad leveranstid eller är det "hoppas på det bästa" som gäller?

Eftersom den finns i lager så antar jag att en normal leveranstid gäller, dvs 2-4 dagar.

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag fortf på 3G versionen. Någon som hört om när den väntas komma?

Permalänk
Medlem

Sådär, skickade in en beställning på direkten när jag såg att den hade kommit in på lager!

Behöver bra tips på fodral så jag slipper repa den här lika mycket som min förra laptop!

Permalänk
Medlem

Sweet!

Hoppas att jag får min snabbt eftersom jag beställde innan den ens fanns på lagret (så att de inte beställt just *MIN* från Taiwan så jag får vänta i tre veckor..)

Permalänk
Medlem

Jag fegar och köper i butik. OnOff ska tydligen ta 495:- i avgift om man vill lämna in i butik vid eventuella fel. En av anledningarna till att jag köper i Sverige istället för att importera är att det är lättare att lämna tillbaka datorn. Det ska exempelvis vara vanligt med "blotches".

Ingen som vet något om minnet?

Permalänk
Medlem

Xyrox; http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vInfoPage/225_4061?op...
som jag förstår det behöver du bara betala om de inte hittar något fel på datorn.

Permalänk
Medlem

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vInfoPage/203_7165?op...

Här står det visserligen bara "Vill du utnyttja _ångerrätten_ och lämna in en vara köpt på ONOFF Onlineshop i en fysisk ONOFF-butik betalar du en inlämningsavgift om 495 kronor." Hm.

Permalänk
Medlem

Samt

"Återlämningsavgift för datorer
Om förpackningen till datorn är bruten måste vi rensa hårddisken och återinstallera alla program. För detta debiteras du en återlämningsavgift om 995 kronor."

Man kan alltså konstatera att det är väldigt dumt att öppna sin NC10 för att sedan få för sig att lämna tillbaka den.

Permalänk

Angående butik vs. online så är min tankegång att det är mycket smidigare att ha butiken tillhands om produkten skulle vara defekt vid köp (samt naturligtvis även om defekter uppstår under garantin). Man får ta ett något högre pris (56:- + resa till närmsta butik), samt går bet på ångerrätten, men med tanke på att OnOff skall ha 1/4 av priset för maskinen i "Återställningsavgift" vid bruten förpackning försvagas det sistnämnda motargumentet.

Får bara hoppas att den kommer i butikslager, annars är ju argumenterandet ovan meningslöst

Permalänk
Medlem

Jag är grymt sugen på NC10:an och undrar om någon vänlig skäl kan ta ett screenshot på hur svenska spels pokerklient ser ut på den. Enligt mina beräkningar så ryms inte hela klienten.

Tackar på förhand om någon orkar visa hur det ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Claylord
Jag är grymt sugen på NC10:an och undrar om någon vänlig skäl kan ta ett screenshot på hur svenska spels pokerklient ser ut på den. Enligt mina beräkningar så ryms inte hela klienten.

Tackar på förhand om någon orkar visa hur det ser ut.

NC10 skärmen är 1024x600. Du kan väl ta en skärmdump själv och räkna ut hur stor klienten är...dvs är den större än 1024x600 lär den inte få plats.

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem

Det är det jag gjort och det ser ut som om det är på det berömda håret, kan kanske fungera om man döljer aktivitetsfältet. Därför uppskatta en visuell bekräftelse av någon vänlig själv om det inte var för mycket jobb med det.

Permalänk
Inaktiv

När någon av er som beställt från onoff får hem NC10:an så får ni gärna skriva hur många dagar det tog och ert första intryck, vore otroligt snällt!

Permalänk
Medlem

Tack för all info i denna tråden!

Var i butik och beställde den idag. Kosta inget extra utan man fick NC10an för priset som står på hemsidan om jag fatta det rätt. Försäljaren visste inte när de skulle komma ut i butik eller om alla butiker ens får den. Men gick tydligen bra att beställa i med den finns på deras centrallager.

Får man se när man får den bara. Förhoppningsvis innan helgen