Shoppingsajterna Svenska AB konkurs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Apr 2003

Shoppingsajterna Svenska AB konkurs

Shoppingsajterna Svenska AB, bolaget bakom datorbutiken.com, har idag 2008-11-17 ansökt om konkurs vid Lunds Tingsrätt
Har du ett öppet ärende i någon form, exempelvis order eller retur, klicka här för frågor och svar.

Den direkta orsaken är den kraftigt vikande försäljning som bolaget har drabbats av under de senaste månaderna. Detta i sin tur beror på den finansiella kris som Sverige befinner sig i, vilket har inneburit att kunder kraftigt har dragit ner på sina inköp av hemelektronik.
Det hela är väldigt tråkigt för alla som jobbar på företaget, men även för leverantörer och kunder. Styrelsen har arbetat intensivt med att finna en lösning på situationen, men då man alltjämt dras med en för stor kostnadsmassa i kombination med den vikande försäljningen ser man inte längre möjligheten att kunna driva verksamheten vidare i nuvarande form.

Så snart tingsrätten har utsett en konkursförvaltare så kommer här på denna sida finnas mer information om vart de som drabbats skall vända sig.

Frågor och svar
Fråga: Jag har en order hos datorbutiken.com - kommer jag få den levererad?
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.

Fråga: Jag har betalat min order med kort, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta banken/kortutställaren och reklamera din betalning. På de flesta bankers hemsidor finns blanketter för detta att ladda ner.

Fråga: Jag har betalat min order i förskott, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren så snart sådan utsetts och framför dina anspråk.

Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.

Fråga: Jag har ett inneliggande returärende, vad händer med detta?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren, be att få varan tillbaka, kontakta därefter tillverkaren.

//Axeteg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

Re: Shoppingsajterna Svenska AB konkurs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axeteg
Shoppingsajterna Svenska AB, bolaget bakom datorbutiken.com, har idag 2008-11-17 ansökt om konkurs vid Lunds Tingsrätt
Har du ett öppet ärende i någon form, exempelvis order eller retur, klicka här för frågor och svar.

Den direkta orsaken är den kraftigt vikande försäljning som bolaget har drabbats av under de senaste månaderna. Detta i sin tur beror på den finansiella kris som Sverige befinner sig i, vilket har inneburit att kunder kraftigt har dragit ner på sina inköp av hemelektronik.
Det hela är väldigt tråkigt för alla som jobbar på företaget, men även för leverantörer och kunder. Styrelsen har arbetat intensivt med att finna en lösning på situationen, men då man alltjämt dras med en för stor kostnadsmassa i kombination med den vikande försäljningen ser man inte längre möjligheten att kunna driva verksamheten vidare i nuvarande form.

Så snart tingsrätten har utsett en konkursförvaltare så kommer här på denna sida finnas mer information om vart de som drabbats skall vända sig.

Frågor och svar
Fråga: Jag har en order hos datorbutiken.com - kommer jag få den levererad?
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.

Fråga: Jag har betalat min order med kort, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta banken/kortutställaren och reklamera din betalning. På de flesta bankers hemsidor finns blanketter för detta att ladda ner.

Fråga: Jag har betalat min order i förskott, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren så snart sådan utsetts och framför dina anspråk.

Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.

Fråga: Jag har ett inneliggande returärende, vad händer med detta?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren, be att få varan tillbaka, kontakta därefter tillverkaren.

fyfan va synd har ju vart min favvobutik att handla datordelar från!

Intel Core i5 7600k @4.2ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | MSI Black RX Vega 56 @ Vega 64 bios | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus ROG Strix Z270i Gaming/K1 | Cryorig H7 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe