Point of View Geforce GTX 260 Premium

Permalänk
Medlem

Med vässade klor går NI amd freak "fan" och skriker som små tjejer, "Jag är inte amd freak "fan" boy MEN, bla, bla , dumma, bla, bla, går inte, bla bla får inte". Osv, osv

Han har gjort ett test och han har skrivit hur han har gjort det, men ändå gråter ni. Varför?

Att diskutera testet är en sak men det ni håller på med är för fan en häxjakt...

Ni är så galna att ni skulle säker göra en vad som helst för att få era 70 oskulder men det enda ni kommer att få är 70 jolt drickade nördar med AMD T-shirt på sig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil5
Med vässade klor går NI amd freak "fan" och skriker som små tjejer, "Jag är inte amd freak "fan" boy MEN, bla, bla , dumma, bla, bla, går inte, bla bla får inte". Osv, osv

Han har gjort ett test och han har skrivit hur han har gjort det, men ändå gråter ni. Varför?

Att diskutera testet är en sak men det ni håller på med är för fan en häxjakt...

Ni är så galna att ni skulle säker göra en vad som helst för att få era 70 oskulder men det enda ni kommer att få är 70 jolt drickade nördar med AMD T-shirt på sig...

Jag vet inte vilka eller vad du är ute efter med mestadelen av din text. Det jag kan svara på är varför vissa "gråter" som du så snyggt uttrycker dig, om du på något otroligt sätt har missat varför folk har reagerat på testet. Jag vet inte om du kritiskt kan se på ett test eller endast tittar på bilderna och säger jaha och rycker på axlarna. Om du nu ser att folk gnäller så hade jag hoppats på att du även såg varför de gnäller. Men det kanske är lite för mycket begärt?!

Många här har redan svarat på din fråga med vad som skulle ha gjorts för att testet skulle vara vattentätt, eller ja, åtminståne ett helt ok test i alla fall.
Är det svar på din fråga? Eller ville du bara göra slut på lite extra luft såhär på morgonkvisten? Du kom inte precis med så mycket vettigt. Jag skulle vilja fråga dig. Vad är det som är bra med testet? Och då menar jag med testet i sin helhet, inte att han använde punkt och stor bokstav i meningarna.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil5

Du får nog ta och lära dig att bete dig lite.
Om du inte ser anledningen till varför man kritiserar det dåliga testet så kanske det är du som är en fanboy. Eller?

Permalänk

Kan bara hålla med Evil5.
Att det är ett dåligt test ? knappast va..bara att inse att ATI och AMD inte är så bra
Du kanske ska bete dej själv Boris när du anklagar testledaren för ett dåligt test.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Att det är ett dåligt test ? knappast va..bara att inse att ATI och AMD inte är så bra
Du kanske ska bete dej själv Boris när du anklagar testledaren för ett dåligt test.

Anklagar testledaren?
Det är väl rätt uppenbart att testet inte är optimalt utfört eller har du också missat något nu?

1) Använder spel/bestämda scenarion från spelet. Kan fråga sig varför detta just nu när förra gången dom körde test körde dom med egen inspelade timedemos. Spelar ingen roll från vilken sida en sådan påtryckning kommer ifrån om det nu så är från Nvidia eller ATi det ska bara inte accepteras såvida inte båda parterna är överens om detta.

2) Processorn som användes i testet är under all kritik. En sån pass stor flaskhalls när man testar grafikkort med så stor kraft gör att dom inte kan få visa vad dom går för i sitt rätt element. Sen att nån säger att man inte har råd att ha en super processor som vanligt folk och har kanske en processor runt den prisklassen är bara skitsnack. Denna artikel handlade inte om att recensera ett färdigt system för ett vis summa pengar utan det handlade enbart om grafikkorten. För att testa en sak måste man utesluta alla andra saker som kan påverka resultatet och få ett missvisande svar. Det borde väl vem som helst veta som gått på kemi och fysik lektionerna i skolan?

3) Det som jag tycker är det konstiga med detta test är att dom testar GTX 260 Premium men dom har inte med det kortet som detta kort skall efterfölja alltså första versionen av GTX260. Hur mycket bättre är egentligen nya 260 vs. gamla 260? Eller är det bara dom nya drivrutinerna som har gjort boosten och dom vill bara sälja det nya pga det? Antar att den nya har bättre prestanda men hur mycket? Skulle vara roligt att se eftersom detta kort skall backa upp sin lillebror.

Jag kan bara hoppas på att Sweclockers tar åt sig av kritiken och nu här i december när ATi släpper sina drivrutiner som skall boosta just dom spelen Nvidia hade valt ut till detta test. Att Björn tar och ringer och ber om lov att få låna core7 systemet och göra om testet. Fine kör samma spel om ni så vill det men ta och kör egna timedemos.

Sen får ni anklaga folk för Fan-boys hur mycket ni vill kan bara fälla in att jag sitter med en C2D och ett 9800-kort från nvidia. Så sluta hålla på med era småbarns fasoner och hålla på en grafikkorts tillverkare. Släpp ert tunnelseende och se på testet från en större vinkel.

Permalänk
Inaktiv

Inte visste jag att ett gtx 260 skulle vara bättre än ett 4870x2
fantastiskt

Permalänk
Hedersmedlem

Vore det inte lite trevligt om vi kunde diskutera testet och inte varandra? Med andra ord – undvik personangrepp och håll er till saken.

Permalänk

Enligt ditt sätt att se Boris så skulle inte ett test nångång överhuvudtaget vara rätt.
maxkill...nej det är det inte,däremot 260gtx/216...mja du får grymt bra prestanda iaf för den pengen ( nåt som ni ATI-fans hela tiden tjatar om)
Självklart ska vi inte ha person-angrepp, så Boris...inte dej som person utan ditt sätt att tänka bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
vet ej om detta visar nåt med cappade fps men här är ett nytt bench med fraps av fallout 3

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
18102, 267084, 0, 113, 67.776

visar detta att amd korten är cappade till 60fps eller gäller det mega upplösningar?

för mina avg fps ligger över 60?

Oj, vad mystiskt. Du har inte cap. Jag har cap oavsett upplösning. Jag kör vista 64, det gjorde hardopc också som också hade capen. Vad kör du för operativsystem?

Päronsaft: Om Fps inte ändrar sig nämnvärt med upplösning så är det inte grafikkortet som pressas. Jag kan förstå att en del tycker att uttrycket "grafikkortstest" är lite missvisande för den här artikeln.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Inaktiv

gtx 260 core 216, för att vara exakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Visst är ATi inte alltid bästa valet. Men det där testet är direkt missvisande och på flera punkter har han gjort fel. Klart man ska kritisera ett test där så många fel har gjorts att resultaten skiljer sig från andra sidors test så markant.

Citat:

Enligt ditt sätt att se Boris så skulle inte ett test nångång överhuvudtaget vara rätt.
maxkill...nej det är det inte,däremot 260gtx/216...mja du får grymt bra prestanda iaf för den pengen ( nåt som ni ATI-fans hela tiden tjatar om)
Självklart ska vi inte ha person-angrepp, så Boris...inte dej som person utan ditt sätt att tänka bara

Förklara dig. Jag säger bara att man ska använda en processor som begränsar så lite som möjligt och att man inte ska köra med demon tillhandahållna av en tillverkare. Det är mycket oprofessionellt. Och de flesta andra tester som görs går helt rätt till.

Och att du ens påstår att ett HD4870X2 är långsammare än ett GTX 260 visar ju hur bra koll du har på läget. Du är ett ruskigt partisk fanboy. Du blundar för grova fel i tester, och använder dem senare för att göra totalt vinklade påståenden.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3408&p=3

Där har du ett riktigt test. Och där ser du tydligt att ett GTX 260 216 är ganska jämnt med ett mycket billigare HD4870. (grymt bra prestanda för pengen sa du?) Och det har inte en chans i världen mot HD4870X2.

Du angriper mitt sätt att tänka? Menar du att det är fel att inte sluka uppenbart felaktiga tester med hull och hår bara för att de säger de jag vill de ska säga. Du (ditt sätt att tänka menar jag) är ganska genomskinligt.

Permalänk
Medlem

dålig journalistik vore att utföra forskning/undersökning och när resultatet blev udda och missgynnar ati så skall man välja att inte publicera det?
Kan den som tycker så, verkligen tro det? Vad fan, är du odlad på något labb i sovjet eller??? vad är det för fel på er, hör ni inte hur ni låter?
Hade man jobbat på en tidning, gjort ett test, fått fram ett resultat och inte valt att publicera det och redaktören eller någon konkurrent till den tidningen fått reda på detta så hade man med stor sannolikhet förlorat sitt jobb och antagligen fått en 60 straffdagar innan man fått a-kassa.

I detta test så ligger alla kort (jag syftar inte på grafikkort) på bordet, om nån misstycker, och? I den delen utav spelen som klart och tydligt anges så fungerar grafikkorten så här med namngiven hårdvara.

Det borde vara end of discussion men folk fortsätter tjöta, varför kunde ni
inte fixa en bättre prolle med minne annan mjukvara etc?
Svar, tidsbristen och tillgången var problematiskt som angavs, men ni säger sen också, varför kunde ni inte fixa en bättre prolle, trots att frågan besvarats 5 ggr.
Då kanske nån idiot kommer och säger, men köp en prolle + moderbordeför 2500, det är ju inte så mycket pengar.
Nä, det kanske inte e så mycket pengar, men skall man göra det tio ggr om året, varje gång man skall göra ett nytt test så börjar det svida i plånboken, och tänk om man inte heter bill gates, då svider det på bankkontot också.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som inte tillförde tråden något.

Permalänk
Medlem

Layon,

Det här är ett intressant test och det indikerar att GTX korten är mindre känsliga för begränsningar av övrig hårdvara än de olika 4870 korten. Det är inga stenhårda bevis, men baserat på dessa resultat skulle jag akta mig för att rekomendera en 4870x2 i en äldre rigg eller budgetrigg.

Författaren analyserar dock inte resultaten och nämner inte att det inte är grafikkorten i sig som testas av benchmarken, även om det är uppenbart . Vad skall man tro, att han missade det eller ignorerade det?

Klart det skadar sweclockers trovärdighet men det är dessutom inte schysst mot de som är i köptagen och kanske inte kollar upp engelska siter och ser att siffrorna är missvisande.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Hd5870@1052/1331

Permalänk

Det test du länkar till Boris (och även helgonförklarar) har inte senaste drivrutiner vilket gör att det testet faller bort ( gammalt test?)

Tycker fortfarande att det är ett bra test här på swecl, varför dom inte använder sej av Core i7 förklarar dom i början av testet.

Det mest ideala borde ha varit att dom använt mest köpta MB/prolle/minne/grafikkort/nätagg mm mm men jag tror inte dom har råd/får dom sakerna.

Permalänk
Inaktiv

Skulle du påstå att ett köp av gtx 260 core 216 för en e6750@3.5+4gb ram skulle vara sämre än ett köp av ett ATI kort såsom 4870x2 i förhållande pris/prestanda?

Permalänk
Avstängd

Jag hade velat se ett omtest med en Core2 duo/quad eller Core i7 processor och gärna med de senaste drivisar från ATI/Nvidia.

Vista x64 hade varit att föredra som OS och det räcker om ni fokuserar på Core216 vs 4870 1GB.

Om detta är för mycket begärt får testarna/redaktionen avgöra. Jag kan däremot garantera att många utav era läsare hade varit tacksamma!

Hoppas ni vill/orkar ta på er den här utmaningen...

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Skulle du påstå att ett köp av gtx 260 core 216 för en e6750@3.5+4gb ram skulle vara sämre än ett köp av ett ATI kort såsom 4870x2 i förhållande pris/prestanda?

Svårt att säga eftersom vi inte vet exakt vad som begränsar prestandan här. phenomen har väl mycket lägre L2-cash än intel-processorerna. Samtidigt gjordes testen med bara tre gig minne. Det kanske är för lite för radeon-korten med 1 gig minne. Eller så är det nordbryggan, eller...

Visa signatur

Hd5870@1052/1331

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Titta på de här staplarna i Fallout 3:

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200811/CallofDuty50...

Samtliga, jag repeterar, samtliga kort är processorbundna i alla upplösningar. Då skriver mannen att HD4870 får se sig slaget av sin lillebror.

Angående den bilden så tror jag snarare det handlar om vsynk eller hur man brukar skriva det.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Angående den bilden så tror jag snarare det handlar om vsynk eller hur man brukar skriva det.

Cap:en ska vara på 60fps så det kan vara så.

Andra sidor som inte har svalt hela betet från Nvidia har gjort nya tester och testat med Forceware 180.xx och Catalyst 8.11 samt hot fix:ar. Men här har man diskuterat skillnaderna kring de nya drivrutinerna och haft en objektiv syn på skillnaderna och vad som gör att skillnaderna är som de är. Dessutom har man använt det vassaste datorsystemet som finns just nu, Core i7, där ser man...

Guru3D:s slutsats.

Citat:

If you will allow me to be blunt for a second here: when we tally it up, that's 4 out of 6 wins for NVIDIA with the GeForce GTX 260 core 216. So this round the win goes to team green.

Realistically, things are not as black and white as that, let's put things in perspective. These wins are based on fairly small differences with exceptions here and there. Fact is, the new Catalyst 8.11 drivers pushed forward overall performance in titles such as Far Cry 2 and Brothers in Arms as well. They just don't call it Big Bang. So, fact is that both cards offer a tremendous amount of performance and value for money.

Anandtech har också gjort en liten analys på Forceware 180.xx. Om man tittar på något äldre spel så bilden lite annorlund med nya Forceware.

Citat:

The picture we see is a little bit dimmer than the best case scenario painted on the driver download page noting performance increases. Here's how performance looked at 1920x1200 under a handful of games we have been (or will be) testing with for a while.

For the most part, performance we are seeing stayed stable. Oblivion saw a decrease in performance which is certainly worth noting. We could spend our time looking for where the performance gains come from, but looking at our highest quality tests at a decent resolution with a card targeted at gamers across 5 games and seeing nothing really doesn't impress us.

Of course, the performance gains are there somewhere. They just might be with corner cases rather than average cases. These are still important, and driver performance consistency has likely improved because of this release. But it would be best not to expect a performance gain but to appreciate it if its there.

Sweclockers jag tycker att det ända sättet ni kan återfå förtroendet just nu är att revidera artikeln. Jag kan absolut se att folk gör misstag, inget konstigt med det. Försök få tag på ett Core i7-system och gör om testerna med senaste Forceware 180.xx och Catalyst 8.11 samt hot fix:arna. Sen gör en analys utifrån det. Testa med de tio populäraste titlarna just nu t.ex. Gör framför allt egna timedemos!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Försök få tag på ett Core i7-system och gör om testerna med senaste Forceware 180.xx och Catalyst 8.11 samt hot fix:arna.

Eller till och med vänta på Catalyst 8.12;)

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det test du länkar till Boris (och även helgonförklarar) har inte senaste drivrutiner vilket gör att det testet faller bort ( gammalt test?)

Tycker fortfarande att det är ett bra test här på swecl, varför dom inte använder sej av Core i7 förklarar dom i början av testet.

Det mest ideala borde ha varit att dom använt mest köpta MB/prolle/minne/grafikkort/nätagg mm mm men jag tror inte dom har råd/får dom sakerna.

Jag helgonförklarar ingenting. Däremot är det ett test som är gjort rätt, det finns många andra sådana med. Och jag vet varför du tycker sweclockers test är rätt, du skriver sällan annat än osakliga fanboy-uttalanden utan något konkret. Detta testet är perfekt om man man på ett osakligt vis vill bevisa en poäng som inte finns.

Men är man så extrem att man påstår att HD4870X2 skulle vara långsammare än ett GTX 260 med 216 shaders så blir det nog lätt så.

Testet har flera brister, som gör att det inte är trovärdigt. Dessutom visar det annorlunda resultat än tester som är gjorda rätt.
Man kan bara tycka om ett sånt test om man inte vill ha ett rättvisande test, utan bara vill ha ett test som stödjer ens åsikter.

Angående att testa på det folk kör med mest så är det en mycket dålig idé. Folk vill veta prestandan på varje enskild komponent innan de gör val. Och de som vill lägga extra pengar på ett HD4870X2 lägger ofta mer pengar på andra delar också. Därför ska de veta vad kortet går för. Det får man inte veta om testet körs på maskiner som begränsar. Men de som väljer t.ex. ett HD4670 köper billigare komponenter än andra och har också rätt att se hur stor skillnaden är på de olika korten.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Boris har enligt min åsikt självklart alldeles rätt. Man vill se hur prestandan är på den enskilda komponenten och då är det ytterst viktigt att optimera systemet till den grad att det är väldigt få om än inga utomstående parametrar som påverkar prestandan. T.ex. så är i alla fall i teorin ett HD4870x2 extremt påfrestande för en CPU att driva vid tunga scener i PC-spelen. Det är två stycken kort med 800 st shader processorer (alt. 160 st) med dubbla framebuffers på sammanlagt 2GB. Ett sådant grafikkort blir självklart mycket tyngre att driva än ett HD4830 t.ex.
Samma förhållande gäller för GTX 280 kontra 9800GT.

Recensenten har tydligen gått under jorden dessutom.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Du menar alltså Boris, att det du tycker är det rätta för alla ?
Well...du skriver att testet har flera brister som inte gör det trovärdigt.
Vilka då? enl mej så har testet i sej inga brister alls.
Om du menar att inte använda Core i7 så är det väl ingen brist, dom hade ju annat + det finns nog en massa sidor som visar annorlunda resultat även inbördes...brist det med ?
Det jag tror är att du hade förväntningar och dom blev som bortblåsta och iom det så blev du putt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du menar att inte använda Core i7 så är det väl ingen brist, dom hade ju annat + det finns nog en massa sidor som visar annorlunda resultat även inbördes...brist det med ?
Det jag tror är att du hade förväntningar och dom blev som bortblåsta och iom det så blev du putt.

Alltså, hur gammal är du egentligen? Disskutera som folk! Det är väldigt många som tycker att testet inte är bra och som gång på gång förklarar varför. Varför är testet bra enligt dig? Vad är de viktiga beståndsdelarna i ett bra test? Disskutera sak nu istället för person. Rent generellt alltså, vad tycker du gör ett test bra och vad gör ett test dåligt? Jag tror inte så många är kritisk bara för att man vill vara det. Testets stora brist var att processorn var för klen och det gjorde mycket för testet som helhet. Tycker inte du det? Hur motiverar du dig om du nu tycker annat och vad har du som backar upp det?

Som sagt, disskutera sak och inte person nu. Jag gnäller inte, jag disskuterar gärna och skulle gärna vilja ha några bra svar också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja blade80 uttryckte det mycket bra. Tack till honom btw.

Som sagt. Jag säger absolut inte att det jag tycker är det rätta för alla. Jag har min egna personliga smak på datorkomponenter. Men när jag bygger eller rekommenderar åt andra så sätter jag min egna smak åt sidan.

Det jag tycker är att man inte ska göra så bristfälliga test som detta, oavsett om det gynnar min smak eller andras. Detta testet har delvis en för svag processor, och även om de har förklarat varför så är det fortfarande inte en bra anledning. Det blir inte okej att göra sådana fel bara för att man förklarar varför.
Dessutom så har de blint använt sparfiler som nVidia bifogat. Det är inte okej, då nVidia självklart väljer miljöer som gör sig bäst på deras kort. Dessutom har recensenten inte varit särskilt kritisk, han har ställt sig frågor när han sett att det varit fel, men han har inte gjort några försök att förklara vad som är fel.

Förövrigt, jag gillar Phenom. Men jag är objektiv nog för att se att den inte är ett bra val för sånt här. Och jag håller mig kritisk när folk kommer med för positivt propagerande om Phenom eller Phenom II.
Och även om jag gjorde ett klipp och köpte en billigt själv, så rekommenderar jag annat när jag bygger åt vänner. Av de tre senaste datorerna så har det blivit C2Q till de två snabbare systemen och en Athlon X2 4850e till ett billigare (komplett speldator under 4K). Och jag har byggt fler datorer med nVidia-kort än ATi-kort de senaste åren.

Min poäng? Den är att min smak inte är rätt för någon annan än mig själv. Och jag försöker vara objektiv.

Och ska jag vara lite ful och angripa lite jag med så gör en sökning på dig själv här på SweClockers. inga konkreta argument du kommer med, det är en hel del grejer i stil med "ATI S*X". Du anklagar samtidigt mogna människor som argumenterar konkret, för att vara omogna med kommenterar som "väx upp". Samtidigt så är du bland de allra mest oseriösa jag sett är på forumet på sistone. Med obefogade troll-påståenden som att GTX 280 och nya GTX 260 skulle vara snabbare än HD4870X2.

Permalänk

Blade80.. vilken ålder jag har är min ensak

Boris.. jag tycker fortfarande testet är bra i sej, bara för att dom inte använder sej av det senaste så behöver ett test inte vara dåligt.
Det jag kan utläsa av det som skrivits av Boris och Blade80 är att prollen är helt fel, men det tycker inte jag.
Hade sweclockers valt en P2 så jag nog klagat lite jag med men inte på testet utan på hårdvaran i testet.
Bara för att Nvidia gav sweclockers en sparad spelomgång så behöver det inte betyda nånting överhuvudtaget, ATI-korten ska väl klara sakerna i spelet åxå ?
Och nu till att du angriper mej lite... nää bryr mej inte vad du tycker

Testet i sej är bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Undvik personangrepp, det blir så mycket trevligare då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Boris.. jag tycker fortfarande testet är bra i sej, bara för att dom inte använder sej av det senaste så behöver ett test inte vara dåligt.
Det jag kan utläsa av det som skrivits av Boris och Blade80 är att prollen är helt fel, men det tycker inte jag.
Hade sweclockers valt en P2 så jag nog klagat lite jag med men inte på testet utan på hårdvaran i testet.
Bara för att Nvidia gav sweclockers en sparad spelomgång så behöver det inte betyda nånting överhuvudtaget, ATI-korten ska väl klara sakerna i spelet åxå ?

Testet i sej är bra.

1. Jo vi har förstått att du tycker testet är bra, men vi har inte förstått varför du tycker det, förmodligen för att du inte har föklarat varför du tycker det. Så jag ställer frågan igen, varför tycker du att testet var bra?

2. Rent generellt, vad gör ett test bra och vad gör ett test inte bra enligt dig?

Jag hoppas att det är någon form av nivå på svaren så det finns något att disskutera. Du är duktig på att undvika disskusionen tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Testet i sej är bra.

Hårdvaran visar ju inte alls vad grafikkorten går för. Man ser inte skillnader som annars är väldigt stora. Det gör det till ett dåligt test.
Och klart att ATi klarar nVidias saves också. Men nVidia plockar ju givetvis ut de delar av spelet som nVidias kort är snabbare på. Om nVidias kort är bra på miljöer med mycket texturer, så kanske ATis är bra på miljöer med avancerade effekter. Vilken spelmiljö tror du nVidia föredrar att skicka till swecs redaktion?