Komplett.se kasst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Har redan lagt ut 170 spänn en gång.Har ingen större lust att göra det igen =/.
Har inte fått tillbaka ett öre av första frakten..

Är det garantiärende så ska du få ersättning för frakt. står nånstans i deras finstilta text att man kan få tillbaka frakten, men man måste bifoga kopia på kvitto. Har du testat med det? mailat dem med bifogade kvitto o ditt kontonummer?

Permalänk
Medlem

Fick ett defekt minne senast jag beställde, var ett par månader sen iofs men vad jag kan minnas så blev jag förvånad över hur snabbt och smidigt det funkade. Har för mig att det inte tog mer än några dagar att få fraktsedeln?

Permalänk
Hedersmedlem

Om ni har ärenden/inlägg som inte rör den ursprungliga diskussionen, så ta upp dessa i denna tråd istället: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har skickat in kortet nu återkommer med mer info senare

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Detta är fan skandal. En kollega köpte på min rekkomendation en PC i Delar ifrån komplett.se När produkterna anlände så monterade jag ihop datorn. Det visar sig att sytemet inte ger bild, så jag följer samtliga anvisningar på deras sida för att lösa problemet. Som avslutar med ett "Clear CMOS" Efter mycket om och men så ringer jag upp supporten som säger att vi skall skicka till baka processor och moderkort. Så vi retunerar och får ett mai latt allt var ok vid testerna. Jag monterar återigen ihop datorn med samma fel. Jag testar då att byta ut grafikkortger ingen skillnad. Jag provar byta plats på minnenan, jag testar köra ett minne åt gången. Detta ger heller ingen skillnad. Jag provar köra med en annan hdd, heller ingen skillnad. Tillslut ringer jag återigen till komplett. Som säger att vi skall retunera hela systemet ihopmonterat. Sagt och gjort jag skickar in det även med nätkabel såklart. Vi får ett mail 5 dagar senare, vi hittar inget fel på datorn och den startar upprepade gånge vid kallstart, något som den INTE gjort här hemma. Jag fråga om dem gjort några förändringar i datorn och enligt dem så har dem inte det. Vi fick tillbaka datorn i veckan och jag packar upp den. Ingen nätkabel tillbaka, jag får ta en av mina som jag har extra. trycker på knappen och samma jävla fel igen. Ingen boot datorn startar om sig. Efter några omstarter får jag slutligen bild, men då får jag upp Att jag inte har någon skiva i och kan ej starta jag går in i bios och ändrar boot device och får fortfarande samma fel så nu står jag här ÅTERIGEN med datorn som dem säger att "inga fel kunde hittas" Med samma fel som det var ifrån början, + att jag inte kan starta ifrån hdd. Man kan inte häva ett köp om man har bruten förpackning antar jag? Vaffan skall man göra. Jag har handlat smärtfritt ifrån Komplett själv och polare som jag hjälpt, men sättet dem hanterar sin support är skamligt, jag kommer ALDRIG och jag upprepar ALDRIG mer att rek. Komplett.se till någon mer, såvida dem inte löser detta på ett jävligt smidigt sätt.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk

Ring supporten igen. Förklara, lyssna, gör som de säger.
De är till för att lösa problem, eller om de inte kan lösa det själva, se till att du får hjälp från någon som kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Detta är fan skandal. En kollega köpte på min rekkomendation en PC i Delar ifrån komplett.se När produkterna anlände så monterade jag ihop datorn. Det visar sig att sytemet inte ger bild, så jag följer samtliga anvisningar på deras sida för att lösa problemet. Som avslutar med ett "Clear CMOS" Efter mycket om och men så ringer jag upp supporten som säger att vi skall skicka till baka processor och moderkort. Så vi retunerar och får ett mai latt allt var ok vid testerna. Jag monterar återigen ihop datorn med samma fel. Jag testar då att byta ut grafikkortger ingen skillnad. Jag provar byta plats på minnenan, jag testar köra ett minne åt gången. Detta ger heller ingen skillnad. Jag provar köra med en annan hdd, heller ingen skillnad. Tillslut ringer jag återigen till komplett. Som säger att vi skall retunera hela systemet ihopmonterat. Sagt och gjort jag skickar in det även med nätkabel såklart. Vi får ett mail 5 dagar senare, vi hittar inget fel på datorn och den startar upprepade gånge vid kallstart, något som den INTE gjort här hemma. Jag fråga om dem gjort några förändringar i datorn och enligt dem så har dem inte det. Vi fick tillbaka datorn i veckan och jag packar upp den. Ingen nätkabel tillbaka, jag får ta en av mina som jag har extra. trycker på knappen och samma jävla fel igen. Ingen boot datorn startar om sig. Efter några omstarter får jag slutligen bild, men då får jag upp Att jag inte har någon skiva i och kan ej starta jag går in i bios och ändrar boot device och får fortfarande samma fel så nu står jag här ÅTERIGEN med datorn som dem säger att "inga fel kunde hittas" Med samma fel som det var ifrån början, + att jag inte kan starta ifrån hdd. Man kan inte häva ett köp om man har bruten förpackning antar jag? Vaffan skall man göra. Jag har handlat smärtfritt ifrån Komplett själv och polare som jag hjälpt, men sättet dem hanterar sin support är skamligt, jag kommer ALDRIG och jag upprepar ALDRIG mer att rek. Komplett.se till någon mer, såvida dem inte löser detta på ett jävligt smidigt sätt.

Du har ingen kunnig datorpolare som kan kolla allt i datorn eller kanske någon schysst lokal datorfirma som kan dra en snabb check? Var ungefär samma på en av mina datorer, startade inte. Skickade in moderkort och processor, inget fel. Fick tillbaka det, startade inte. Kopplade i princip ur och in me allt igen, funkade inte. Drog till en datorfirma som koppla ur allt o bytte distanser o vips så funka datorn. Tog ca 15min för dom o göra det, lätt värt det. Kanske något liknande fel du har?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Detta är fan skandal. En kollega köpte på min rekkomendation en PC i Delar ifrån komplett.se När produkterna anlände så monterade jag ihop datorn. Det visar sig att sytemet inte ger bild, så jag följer samtliga anvisningar på deras sida för att lösa problemet. Som avslutar med ett "Clear CMOS" Efter mycket om och men så ringer jag upp supporten som säger att vi skall skicka till baka processor och moderkort. Så vi retunerar och får ett mai latt allt var ok vid testerna. Jag monterar återigen ihop datorn med samma fel. Jag testar då att byta ut grafikkortger ingen skillnad. Jag provar byta plats på minnenan, jag testar köra ett minne åt gången. Detta ger heller ingen skillnad. Jag provar köra med en annan hdd, heller ingen skillnad. Tillslut ringer jag återigen till komplett. Som säger att vi skall retunera hela systemet ihopmonterat. Sagt och gjort jag skickar in det även med nätkabel såklart. Vi får ett mail 5 dagar senare, vi hittar inget fel på datorn och den startar upprepade gånge vid kallstart, något som den INTE gjort här hemma. Jag fråga om dem gjort några förändringar i datorn och enligt dem så har dem inte det. Vi fick tillbaka datorn i veckan och jag packar upp den. Ingen nätkabel tillbaka, jag får ta en av mina som jag har extra. trycker på knappen och samma jävla fel igen. Ingen boot datorn startar om sig. Efter några omstarter får jag slutligen bild, men då får jag upp Att jag inte har någon skiva i och kan ej starta jag går in i bios och ändrar boot device och får fortfarande samma fel så nu står jag här ÅTERIGEN med datorn som dem säger att "inga fel kunde hittas" Med samma fel som det var ifrån början, + att jag inte kan starta ifrån hdd. Man kan inte häva ett köp om man har bruten förpackning antar jag? Vaffan skall man göra. Jag har handlat smärtfritt ifrån Komplett själv och polare som jag hjälpt, men sättet dem hanterar sin support är skamligt, jag kommer ALDRIG och jag upprepar ALDRIG mer att rek. Komplett.se till någon mer, såvida dem inte löser detta på ett jävligt smidigt sätt.

Du är medveten om att Windows inte är installerat när du köper pc i delar-paket va? Tänkte bara det du sa att den inte kan starta från hårddisken. Du kanske har bytt hårddisk eller så men om du har allt original så är allt som det ska om den inte kan starta från hårddisken. Du måste starta från en windows-skiva och installera windows först.
Men det är möjligt att jag har missförstått dig
Oavsett så är det ju konstigt om den inte startar alls hemma hos dig. Som Nukehenk sa, du kan ju se om någon lokal datorfirma kan gå med på att titta på den lite snabbt, kanske tom. utan kostnad om du frågar snällt

Permalänk

Givetvis har jag installerat Windows. Jag har själv monterat ihop över 30 datorer, till mig själv och olika kompisar. Jag har även pratat med supporten och dem har inte kunnat lösa det. Jag skickade ju in hela PCn färdigmonterad sen jag hade satt ihop den. Det enda dem gjorde enligt dem var att sätta i sladden och starta så fungerar det. Jag försäkrade mig om att dem VERKLIGEN INTE hade rört komponenterna innan dem testade vilket dem bekräftade.

Enligt deras support så har dem inte en aning om vad som är fel. Det har dragit ut så mycket på tiden nu med returer och allt att jag misstänker att min kollega inte kommer få sin dator innan jul ens. Sitter nu i en telefonkö för att prata med supporten för 6-7 gången. Och dem komemr säga exakt samma sak igen, då blir jag tokig. dem har inga konkreta tips och uppenbarligen fungerar inte datorn för mig jag har tom. Filmat vad datorn gör vid uppstart för att bevisa.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sway
Givetvis har jag installerat Windows. Jag har själv monterat ihop över 30 datorer, till mig själv och olika kompisar. Jag har även pratat med supporten och dem har inte kunnat lösa det. Jag skickade ju in hela PCn färdigmonterad sen jag hade satt ihop den. Det enda dem gjorde enligt dem var att sätta i sladden och starta så fungerar det. Jag försäkrade mig om att dem VERKLIGEN INTE hade rört komponenterna innan dem testade vilket dem bekräftade.

Enligt deras support så har dem inte en aning om vad som är fel. Det har dragit ut så mycket på tiden nu med returer och allt att jag misstänker att min kollega inte kommer få sin dator innan jul ens. Sitter nu i en telefonkö för att prata med supporten för 6-7 gången. Och dem komemr säga exakt samma sak igen, då blir jag tokig. dem har inga konkreta tips och uppenbarligen fungerar inte datorn för mig jag har tom. Filmat vad datorn gör vid uppstart för att bevisa.

Lämna in datorn till en datorfirma i "byn" och sen när dom konstaterat vad felet var så kräver du Komplett på ersättning om det är fel på varorna för är det handhavandefel så får du inget.

Jag skulle iofs prova med att köra moderkortet utanför lådan på bordet ihopkopllat med grejer som behövs för att kunna starta den och funkar det då så får du kolla hur lådbotten ser ut som moderkortet är fäst vid.

Permalänk

Snackade med dem idag igen, nu skall dem skicka ett nytt mobo till mig så jag får testa det.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Avstängd

Fick ett XFX GeForce 9800GTX+ 765M OC 512MB GDDR3 av komplett idag istället för mitt trasiga 8800GTX så nu har allt ordnat upp sig

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Nu vet jag inte så mkt om komplett men sett att priserna har börjat höjits. Hoppas dem inte sätter sig i samma sits som datorbutiken. Kommer dem inte sänka priserna på många av deras komponenter så tror jag fler kommer gå över till www.inet.se

Done that, got the T-shirt.

Permalänk
Medlem

Inet/Dustin som gäller hädanefter, girigare as än Komplett får man leta efter.

Visa signatur

Corsair 650D | Asus P8Z77-V | Intel Core i7 2700k@4.4GHz | Corsair H80 | Corsair Vengence 8GB 1866Mhz | Asus GTX 670 | Intel SSD 320 120GB | Western Digital Caviar Green 1TB | Corsair AX 750 W |

Permalänk
Medlem

varenda gång jag handlat på komplett har jag fått mina varor perfekt på hämtbutiken någon dag efteråt. Guld värt, älskar er komplett!

dock måste jag säga att er support inte är den vassaste, dom kan en hel del, men just han jag pratade med hade ingen lösning på mitt problem. (känt problem, ganska nytt var det då iof).

men överlag så säger jag att komplett är den butik jag handlar alla mina datordelar på för att ni har bra snabba leveranser med 29kr frakt !

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76
Jag har också handlat många gånger av Komplett, och inte haft några bekymmer. sist så var en HD DOA så jag skickade tillbaka den ( väntade inte på fraktsedel för att spara tid) sen så när min RMA var klar och jag fått en ny hd scannade jag in kvitto från posten o maila till dem. De betalade ut fraktkostnaden jag har lagt ut. det tycker jag är bra service.

... vänta nu, får man en fraktsedel av komplett!?!?! Jag trodde man fick betala frakten själv när man skickade in något på RMA till komplett. har väll bara skickat in 3 saker tror jag, men ändå Det är nog nästan 500kr som jag kunde sparat där. En av grejerna var även ett ram minne, och frakten på den kostade mer än hälften av vad ram minnet var värt så det kändes ju lite meningslöst att egentligen skicka tillbaka minnet när man lika gärna kunde ha köpt ett nytt, likadant.
Alla grejerna ska ju skickas tillbaka som paket har jag läst, varav den "dyra" fraktkostnaden på de grejer jag skickat tillbaka.

Men det positiva är ju att komplett är så JÄVLA BRA när det gäller kontakt och garantiärenden. Snabba och alltid schysst attityd.

<3 komplett

EDIT: stavfel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
... vänta nu, får man en fraktsedel av konplett!?!?! Jag trodde man fick betala frakten själv när man skickade in något på RMA till komplett. har väll bara skickat in 3 saker tror jag, men ändå Det är nog nästan 500kr som jag kunde sparat där. En av grejerna var även ett ram minne, och frakten på den kostade mer än hälften av vad ram minnet var värt så det kändes ju lite meningslöst att egentligen skicka tillbaka minnet när man lika gärna kunde ha köpt ett nytt, likadant.
Alla grejerna ska ju skickas tillbaka som paket har jag läst, varav den "dyra" fraktkostnaden på de grejer jag skickat tillbaka.

Men det positiva är ju att komplett är så JÄVLA BRA när det geller kontakt och garantiärenden. Snabba och alltid schysst attityd.

<3 komplett

Då tackar säljarna dig för du har rätt till ersättning för dina utlägg vid alla garantiärenden inom rimliga gränser förstås och Komplett hör till dom som skickar ut fraktlapp när man begär det vilket är bra för då slipper man ligga ute med pengar själv.