Köra spel via STEAM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Ja, det SKA gå. Bara logga in på Steam och sen slipper man ladda ner spelet...dock tror jag man måste koppla upp sig en gång och låta Steam ladda ner installations-filer för att verifiera och sen så borde den känna av vilka filer/spel som finns.

jo ja vill minnas att det ska gå

är nog precis som du skriver

Permalänk
Medlem

jaha,

jag laddade ner Steam igen efter många om och men (sugen på GTAIV) men hur i hela friden kan jag se vilka spel jag har köpt via Steam? Sista jag körde med Steam så köpte jag ett paket med Episode 1 och 2 med Lost Coast men jag ser det ingenstans.

Alltså jag fattar att jag måste ladda NER filerna igen men jag borde väl ha någon slags översikt på vilka spel jag redan har betalat för... eller?

Visa signatur

Ayasake: AMD Ryzen 3900X - Asus Prime X570-PRO
G.Skill 128Gb DDR4@3600Mhz - Kingston KC2000 1TB
Asus GeForce GTX 1070 - Corsair 750W RMX V2 -
Noctua NH-D15 chromax.black - Fractal Design Meshify S2

Permalänk
Medlem

Fliken - Mina spel

Där ser du de spel du köpt, och om du har installerat dem eller ej.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ni kan sitta där med era 54 ich 70 spel
Jag har hela HL1 serien och HL2 serien, exk TF2, portal och nåra till^^

Steam är så jävla najs så det finns inte!.
Tyvär blev mitt steam konto hackat och de bytte ju självklart lösenord, jag mailade Valve och skrev precis som det var samt bifogade bilder på att jag faktiskt hade det, gick underbart fick tillbaka det nån timme senare då de svarade.

:thumbsup: flera gånger om!

Älskar Steam med, men föredrar faktiskt att ha skivorna och fodralen. Jag slår nog din kollektion. Äger varenda spel Valve någonsin gjort förutom DoD: Source och CS:CZ. Köpte ett Radeon 9600XT 256 mb år 2003 och fick med det kortet HL2, CSS, HL2 Deathmatch, och hela HL1 antologin (visste inte att det var inkluderat). Sedan så önskade jag mig Ep 1 i julklapp en gång och fick 2006 Holiday Collection med HL1 Source, Ep 1, HL Deathmatch Source. Sedan kom Orange Box och då lades Portal, TF2, Ep 2, en andra kopia av Ep 1, och en tredje kopia av HL2 till i biblioteket och nu köpte jag L4D för några veckor sedan.

Älska Valve

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att köpa steam account hör av er!.. Har 2 stycken till bra pris!!!!...

COD4, Fallout 3, L4D, Orangebox, CS:S. med mera.

Mvh: Law

Visa signatur

ASUS P5E3 |Q6600@3.0GHz| Crosair Extreme 1800Mhz CAS8 2GB | ATI HD4870 1024MB| Orginalfläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delok
Fliken - Mina spel

Där ser du de spel du köpt, och om du har installerat dem eller ej.

Det är just det jag inte gör...
Nämnas bör att jag sitter på en helt ny dator.

Visa signatur

Ayasake: AMD Ryzen 3900X - Asus Prime X570-PRO
G.Skill 128Gb DDR4@3600Mhz - Kingston KC2000 1TB
Asus GeForce GTX 1070 - Corsair 750W RMX V2 -
Noctua NH-D15 chromax.black - Fractal Design Meshify S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hygienteknikern
Det är just det jag inte gör...
Nämnas bör att jag sitter på en helt ny dator.

Om du inte ser dina köpta spel i "My games"- eller "Mina spel"-listan (beroende på vad du har för språk på Steam) tycker jag du ska kontakta Steam's support (steampowered.com > Support > Contact support > Login).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Om du inte ser dina köpta spel i "My games"- eller "Mina spel"-listan (beroende på vad du har för språk på Steam) tycker jag du ska kontakta Steam's support (steampowered.com > Support > Contact support > Login).

Arrrrrgh... vilken åsna jag är.
Kom just på att det är ett annat konto!!!
NU syns grejerna!

Tack för hjälpen iaf.

Visa signatur

Ayasake: AMD Ryzen 3900X - Asus Prime X570-PRO
G.Skill 128Gb DDR4@3600Mhz - Kingston KC2000 1TB
Asus GeForce GTX 1070 - Corsair 750W RMX V2 -
Noctua NH-D15 chromax.black - Fractal Design Meshify S2

Permalänk
Skrivet av '[Froost:

;8741329']Visst är det lite dyrare på steam, men jag antar att deras bandbredd inte är gratis
Inget krångel med skivor, leta uppdateringar osv. osv.
Det är verkligen finfint att ha alla spel på ett och samma ställe..

Sen kan ju ladda ner spelen när/var man vill.

vet du varför steam e så långsamt+ ja e ny där vad ska man göra?

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!

Permalänk
Skrivet av Seroc:

Gillar Steam starkt och har köpt många spel därigenom. Vid vissa större släpp har det ibland gått långsamt att ladda ner, men vanligtvis är det snabbare än de flesta liknade tjänster.

Att half Life idag kostar under 1$ är ju hur bra som helst och ett måste för de (om några) som missat klassikern!

det ligger under 200 KB/s nu de e ruggigt långsamt har 30/30 mb internet, hur kan de va så extremt långsamt

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

hej lite ny här så att säga typ 5 minuter sen så hav överseende,

köpte trackmainia united forever via spelets sida,
problemet är att jag inte värkat få någon nyckel till spelet?
någon som vet hur man får tag i nyckeln,eller om den kommer automatiskt på något sätt?
provade att skriva till supporten men fick svar på franska,sjukt att man skriver på engelska och får svar på franska,,,och vem kan franska???

tack på förhand magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonns103:

hej lite ny här så att säga typ 5 minuter sen så hav överseende,

köpte trackmainia united forever via spelets sida,
problemet är att jag inte värkat få någon nyckel till spelet?
någon som vet hur man får tag i nyckeln,eller om den kommer automatiskt på något sätt?
provade att skriva till supporten men fick svar på franska,sjukt att man skriver på engelska och får svar på franska,,,och vem kan franska???

tack på förhand magnus

givetvis ska de svara på engelska , och inte på nått obskyrt språk som bara ett fåtal talar.

men det kan vara värt att köra innehållet i mailet genom google translate för att se om du kan få ut nån vettig information tills vidare.

Skrivet av Liefvergren:

det ligger under 200 KB/s nu de e ruggigt långsamt har 30/30 mb internet, hur kan de va så extremt långsamt

kan vara så att du haft lite dålig timing och ett väldigt populärt spel lanserats precis när du försökt tanka ner.

annars kan det vara för att contentservern du är ansluten till är lite överbelastad , prova en annan .

navigera följande: Steam > settings > downloads + cloud > download region

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Det dumma med att köpa spel på steam är ju att du inte äger spelet även fast du köpt det från dom :/

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av _michelin_:

Det dumma med att köpa spel på steam är ju att du inte äger spelet även fast du köpt det från dom :/

Nej men du äger kontot så länge ingen haxxar det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt