Inet.. [Vad innebär originalemballage? Vad ska jag tänka på vid retur?]

Permalänk
Medlem

Inet.. [Vad innebär originalemballage? Vad ska jag tänka på vid retur?]

Tja

Ska skicka tillbaka en processor till dem och har mejlat dem så jag fått ett återköp nummer som jag ska använda för att skicka. Men jag är fortfarande osäker på om jag gjort rätt..

Vad menar dem med detta: ''Skicka ovan produkter i väsentligt oförändrat skick, originalemballage och
ej brutna plomberingar till oss.''

Originalemballage?

Var hittar jag RMA?
''Märk paketet med ditt RMA nummer SKRIV Ej DIREKT PÅ ORIGINAL EMBALLAGET''

Någon som har erfarenhet av att skicka tillbaka produkter till dem? Förklara gärna hur ni gjort. Bör jag skicka med någon lapp med ordernummer dyl?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Du ska logga in på inet, med användar namn och lösenord. Sen ska du fylla i en returanmälan elelr något liknande. All information finns på deras hemsida hur man gör. Men du kommer få ett returnummer(RMA nummer) och det är den du ska skriva på paketet. Skriver du inget nummer så tas paketen ej emot av inet...

Permalänk
Proffsmoddare

Originalemballage är kartongen som den fysiska processorn ligger i.. Om det är intel så är det den blåvita kartongen. Du ska alltså inte skriva på den kartongen, du fick den väl antagligen i en större brun kartong med plastkuddar i. Skicka den blåvita kartongen i den lådan.
Du ska heller inte ha öppnat processorlådan, dvs inga brutna plomberingar.

RMA är nummret som ditt ärende blev tror jag, alltså, det står väl RMA nummer eller nått på de mail du fått eller på din användare på inet gällande processorn.

Följ bara anvisningarna du fått till punkt och pricka, har du fått anvisning att skicka med någon lapp med t.ex ditt kundnummer eller liknande så ska du skicka med den. Tänk även lite logiskt, hur ska de kunna veta att det är din processor utan att du skickar något som helst nummer eller nått som verifierar dig som ägare?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tack så mycket grabbar! Hajar fulltnutror ja men har redan anmält de på inet och fått återköp num. / returnum. var bara osäker på det där andra, trodde det var texten som stod på kartogen hehe men aja ska skicka den nu då! Tack för hjälpen.

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att alltid skriva ämnet på ett så tydligt sätt som möjligt.