Främlisfientligheten variera geografiskt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
SD lär inte få ett piss att säga till om så länge det inte blir exakt lika mellan v-s-mp och m-fp-kd-c, eller att folk sitter och sover i omröstningarna(vilket har hänt...). men att öht få in dom i riksdagen ser jag som ett misslyckande...

Crippa: Vad menar du med ""riktigt" främlingsfientliga" om du menar att SD är mesiga?(för dom vill väl bara stoppa invandringen och uppmuntra folk att lämna landet). Jag ser inte vad man kan göra mer förutom att börja begå brott mot "främlingarna".

Jag menar att dom som verkligen är främlingsfientliga ser SD som vilket parti som helst. SD är inte främlingsfientliga, dom är invandrarkritiska. Stor skillnad.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jag hoppas SD kommer in i riksdagen.

Bara för att röra om i grytan. Jag är emot många av SDs förslag, men anser att de har några vettiga poäng som man varken kan eller bör smussla undan. Uppenbarligen så funkar inte integrationen, så nu måste man attackera problemet på nytt sätt (därmed inte sagt att detta sätt skulle innefatta total invandringsstopp och deportering av alla invandrare).

Tror det kan bli bra, små partier har ju svårt att få genom förslag utan de stora partierna, så det blir samma sak här, skillnaden mot tidigare är bara att man har en mer kritiskt parti som kommer med lite mer extrema förslag...

Jag kan verkligen inte se nåt positivt i att SD kommer in i riksdagen, att de skulle "röra om i grytan och leda till något bra till slut" är som att gå ut på stan och skjuta ner lite folk för protestera mot att polisen gör ett dåligt jobb.

Jag tror inte riktigt någon är nöjd med integrationen i Sverige, men att minska integrationen ser jag som ett steg bakåt. Istället ska man hjälpa de som kommit hit att komma in i samhället, bland annat genom att ge dem de jobb de är kvalificerade för.

Trodde det var ett faktum att det var större procent lågutbildade som röstar på främlingsfientliga partier. De kanske inte har så mycket pengar och är arbetslösa och ser på de som har det bra och tänker att "så vill jag ha det" och hittar en anledning som till exempel att massa invandrare har tagit deras jobb. Då när dom är försvunna ska allt bli så vackert och Sverige ska vara perfekt.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jag kan verkligen inte se nåt positivt i att SD kommer in i riksdagen, att de skulle "röra om i grytan och leda till något bra till slut" är som att gå ut på stan och skjuta ner lite folk för protestera mot att polisen gör ett dåligt jobb.

Sämsta jämförelsen jag hört på länge...

Bara det faktum att SD väljs in i riksdagen får politikerna att inse att deras BS om hur integration, flyktingpolitik och dylikt inte köps av folket.
Om SD nu blir invalda givetvis.

[QUOTE]
Jag tror inte riktigt någon är nöjd med integrationen i Sverige, men att minska integrationen ser jag som ett steg bakåt. Istället ska man hjälpa de som kommit hit att komma in i samhället, bland annat genom att ge dem de jobb de är kvalificerade för.
[/QUOTE]Vem har sagt något om att integrationen kommer gå bakåt? Återigen, bara för att SD kommer med i riksdagen betyder det inte att några deras förslag går genom.

[QUOTE]
Trodde det var ett faktum att det var större procent lågutbildade som röstar på främlingsfientliga partier. De kanske inte har så mycket pengar och är arbetslösa och ser på de som har det bra och tänker att "så vill jag ha det" och hittar en anledning som till exempel att massa invandrare har tagit deras jobb. Då när dom är försvunna ska allt bli så vackert och Sverige ska vara perfekt.
[/QUOTE]Vet inte hur det står till på den fronten, dvs med vilka som röstar på vilka, därmed inte sagt att jag kommer rösta på SD bara för att försöka få dem i riksdagen "bara för att röra om i grytan". Men det var kanske inte det du menade?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jag kan verkligen inte se nåt positivt i att SD kommer in i riksdagen, att de skulle "röra om i grytan och leda till något bra till slut" är som att gå ut på stan och skjuta ner lite folk för protestera mot att polisen gör ett dåligt jobb.

......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jag tror inte riktigt någon är nöjd med integrationen i Sverige, men att minska integrationen ser jag som ett steg bakåt. Istället ska man hjälpa de som kommit hit att komma in i samhället, bland annat genom att ge dem de jobb de är kvalificerade för.

Ja men det låter ju jättebra! Men....aldrig hört talas om arbetslöshet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Trodde det var ett faktum att det var större procent lågutbildade som röstar på främlingsfientliga partier. De kanske inte har så mycket pengar och är arbetslösa och ser på de som har det bra och tänker att "så vill jag ha det" och hittar en anledning som till exempel att massa invandrare har tagit deras jobb. Då när dom är försvunna ska allt bli så vackert och Sverige ska vara perfekt.

Har dom alltså snott vänsterns röster? Vilka jävlar.

Jag tror inte att främlingsfientligheten varierar så kraftigt geografiskt. Däremot är man nog mer öppnare och säger vad man tycker i vissa områden, medans köksbordsfacisterna är fler i andra områden.

EDIT: Nassarna är ju ganska stora här i Linköpingsområdet. Samtidigt har vi ett stort Universitet här. Hmmm...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag tror inte att främlingsfientligheten varierar så kraftigt geografiskt. Däremot är man nog mer öppnare och säger vad man tycker i vissa områden, medans köksbordsfacisterna är fler i andra områden.

Håll i er allihopa, jag håller med Crippa90 för en gångs skull

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
EDIT: Nassarna är ju ganska stora här i Linköpingsområdet. Samtidigt har vi ett stort Universitet här. Hmmm...

Och hur många universitetsstudenter är nazister?
.... Nej, just det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ja men det låter ju jättebra! Men....aldrig hört talas om arbetslöshet? Har dom alltså snott vänsterns röster? Vilka jävlar.

Arbetslöshet är något som 99% av tiden drabbar de lågutbildade och inte till exempel de många utländska civilingejörerna eller läkarna som inte får jobb. Vilket land var det nu igen som behöver just såna.. Just det Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag tror inte att främlingsfientligheten varierar så kraftigt geografiskt. Däremot är man nog mer öppnare och säger vad man tycker i vissa områden, medans köksbordsfacisterna är fler i andra områden.

Tvivlar på det, du menar alltså att Stockholmare är mindre öppna än ja, Landskrona invånare. Ganska dålig bortförklaring, där det bor invandrare är det oftast mindre främlingsfientlighet. Dessutom trodde jag röstsystemet i Sverige var anonymt och bara för man inte diskuterar politik så tror jag fortfarande man röstar som man tycker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Har dom alltså snott vänsterns röster? Vilka jävlar.

Nej, de som röstar på vänstern har generellt inget emot invandrare.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX

Nej, de som röstar på vänstern har generellt inget emot invandrare.

vänster partiet har inget emot invandrare, men deras "skrivbordsfascistiska"(bra ord:)) väljare däremot har det...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vänster partiet har inget emot invandrare, men deras "skrivbordsfascistiska"(bra ord:)) väljare däremot har det...

Som jag sa tror jag ingen främlingsfientlig röstar på vänsterpartiet, bara för att ingen i deras bekantskapskrets diskuterar SD. Dessutom löser inte vänsterpartiet sina problem med en sak, att invandrarna försvinner.

Fattar verkligen inte att ni inte kan se faran med att SD kommer med i riksdagen, borde inte folk fatta att man inte bara kan stänga dörren för de som behöver hjälp. SD kan inte ens skilja på flyktingar och invandrare. Bara inte vi får samma framtid som Finland

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Och hur många universitetsstudenter är nazister?
.... Nej, just det

Ingen aning faktiskt. Men du veta. Särskilt lustigt att du vet det när du själv skriver:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Dessutom trodde jag röstsystemet i Sverige var anonymt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Arbetslöshet är något som 99% av tiden drabbar de lågutbildade och inte till exempel de många utländska civilingejörerna eller läkarna som inte får jobb. Vilket land var det nu igen som behöver just såna.. Just det Sverige.

Men nu tvivlar jag på att de flesta invandrare är högutbildade. Och vill man ha "bra" jobb så får man flytta i dagens Sverige, något som invandrare verkar vara väldigt emot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Tvivlar på det, du menar alltså att Stockholmare är mindre öppna än ja, Landskrona invånare. Ganska dålig bortförklaring, där det bor invandrare är det oftast mindre främlingsfientlighet. Dessutom trodde jag röstsystemet i Sverige var anonymt och bara för man inte diskuterar politik så tror jag fortfarande man röstar som man tycker.

Nej, jag menar inte att Stockholmare är mindre öppna. Jag menar precis det jag skrev.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Nej, de som röstar på vänstern har generellt inget emot invandrare.

Du skrev att lågutbildade röstar i större utsträckning på främlingsfientliga partier, något som brukades kopplas till vänstern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Håll i er allihopa, jag håller med Crippa90 för en gångs skull

Oj, där ser man. Mannen med tidernas största Body Builder som avatar håller med mig. Jag känner mig rörd fan.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Hehe, du är en jävel på att argumentera crippa90, även om jag inte håller med dig Fast å andra sidan har jag lite svårt att bedöma vart du står politiskt. skulle vara intressant att veta...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Som jag sa tror jag ingen främlingsfientlig röstar på vänsterpartiet, bara för att ingen i deras bekantskapskrets diskuterar SD. Dessutom löser inte vänsterpartiet sina problem med en sak, att invandrarna försvinner.

Fattar verkligen inte att ni inte kan se faran med att SD kommer med i riksdagen, borde inte folk fatta att man inte bara kan stänga dörren för de som behöver hjälp. SD kan inte ens skilja på flyktingar och invandrare. Bara inte vi får samma framtid som Finland

Det är ju tydligen helt OK att ett kommunistiskt parti som V sitter i riksdagen, så att då ett sosseparti som SD skulle komma in ser jag inte som något större problem. Vad menar du skulle hända för hemskt om SD kom in med säg 6% av rösterna?

Och gällande invandrare och främlingsfientlighet, ditt argument blir ju fullständigt värdelöst med tanke på Landskrona och Södertälje där SD har 22% och ND har mandat i kommunfullmäktige. Dessa två kommuner innehåller extremt mycket invandrare.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Utveckla gärna med en förklaring om varför.

Agree.

Därför att det skulle antagligen bli upplopp? Gissar på att något liknande som hände i Göteborg för ett par år sedan skulle kunna ske igen om ett parti som SD skulle få för stor makt. Känns lite som att ett parti som har någon form av främlingsfientlighet är ett steg närmare Tyskland före kriget, but thats just me. Men som sagt, jag tycker ändå att de ska ha lite makt för att kunna påverka i vissa frågor.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Du skrev att lågutbildade röstar i större utsträckning på främlingsfientliga partier, något som brukades kopplas till vänstern.

Bara för att de som röstar på SD är lågutbildade behöver inte alla lågutbildade rösta på SD. Ser du skillnaden?
Eller för att vara nördig:
A⊆B och C⊆B ger inte nödvändigt vis att A=C. Det kan till och med vara så att A∩C=∅.

Så nu ska jag sova.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Bara för att de som röstar på SD är lågutbildade behöver inte alla lågutbildade rösta på SD. Ser du skillnaden?
Eller för att vara nördig:
A⊆B och C⊆B ger inte nödvändigt vis att A=C. Det kan till och med vara så att A∩C=∅.

Så nu ska jag sova.

Du kom just med i min cool-bok! Det äger att använda mängdlära för att förklara alla typer av samband !

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Hehe, du är en jävel på att argumentera crippa90, även om jag inte håller med dig Fast å andra sidan har jag lite svårt att bedöma vart du står politiskt. skulle vara intressant att veta...

Oj, det vet jag knappt själv. Tycker det finns fördelar och nackdelar med både högern och vänstern.

Just nu är det väl SD som ligger närmast då det är det enda partiet som är invandrarkritiskt. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig senare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Därför att det skulle antagligen bli upplopp? Gissar på att något liknande som hände i Göteborg för ett par år sedan skulle kunna ske igen om ett parti som SD skulle få för stor makt.

Om SD skulle ha samma makt som Moderaterna måste det ha minst 30 % av rösterna (om inte mer p.g.a stödpartierna) då vi är en demokrati. Med ett sånt stort folkligt stöd tror jag inte att ett upplopp är särskilt troligt. (Om vi bortser från AFA då).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Känns lite som att ett parti som har någon form av främlingsfientlighet är ett steg närmare Tyskland före kriget, but thats just me. Men som sagt, jag tycker ändå att de ska ha lite makt för att kunna påverka i vissa frågor.

Ännu en gång. SD är inte främlingsfientligt. Det är invandrarkritiskt. Det är en väldigt stor skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Bara för att de som röstar på SD är lågutbildade behöver inte alla lågutbildade rösta på SD. Ser du skillnaden?
Eller för att vara nördig:
A⊆B och C⊆B ger inte nödvändigt vis att A=C. Det kan till och med vara så att A∩C=∅.

Så nu ska jag sova.

Nej du, det vet jag. Men då SD:s väljare tydligen mest består av lågutbildade så borde ju konkurrensen bli mycket högre.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Nej du, det vet jag. Men då SD:s väljare tydligen mest består av lågutbildade så borde ju konkurrensen bli mycket högre.

Nej det är fortfarande inte samma typ av väljare. Det är på tok för långt mellan vänstern och SD för att de på något sätt skall konkurrera om väljarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Om SD skulle ha samma makt som Moderaterna måste det ha minst 30 % av rösterna (om inte mer p.g.a stödpartierna) då vi är en demokrati. Med ett sånt stort folkligt stöd tror jag inte att ett upplopp är särskilt troligt. (Om vi bortser från AFA då).

Skulle kunna hända när de kommer in i riksdagen och folk glömmer bort vilket parti det egentligen är när de klär in sig i fint present papper. http://www.youtube.com/watch?v=qQQOVEn4zIo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ännu en gång. SD är inte främlingsfientligt. Det är invandrarkritiskt. Det är en väldigt stor skillnad.

Jo, för att "vilja stoppa all islamisk verksamhet" och att säga "Allah ska inte med" är ju bara kritiskt... Visst, ni kanske tror att de ska sätta stopp för de som kommer in och låta de som redan bo här vara, men jag skulle inte tro det va. De vill fortfarande förvärra livet för de som redan bor här. Dessutom avslöjades i Januari att sex av Sd's företrädare har stöttat den nynazistiska rörelsen de senaste två åren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Känns lite som att ett parti som har någon form av främlingsfientlighet är ett steg närmare Tyskland före kriget, but thats just me. Men som sagt, jag tycker ändå att de ska ha lite makt för att kunna påverka i vissa frågor.

Håller med till 100%

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

V vill ju konfiskera allas produktionsmedel och kapital och inte låta folk starta egenägda företag , vilket rör sig om samtliga invånare. Du borde vara mycket mer upprörd kring att de har en plats i riksdagen.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
V vill ju konfiskera allas produktionsmedel och kapital och inte låta folk starta egenägda företag , vilket rör sig om samtliga invånare. Du borde vara mycket mer upprörd kring att de har en plats i riksdagen.

Håller med. "Kommunism" är en bra grundtanke och teori, men den funkar inte i praktiken.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Skulle kunna hända när de kommer in i riksdagen och folk glömmer bort vilket parti det egentligen är när de klär in sig i fint present papper. http://www.youtube.com/watch?v=qQQOVEn4zIo

Du kanske inte såg hela filmen, men Åkesson säger faktiskt de som har hållit på med BSS-verksamhet har avgått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jo, för att "vilja stoppa all islamisk verksamhet" och att säga "Allah ska inte med" är ju bara kritiskt... Visst, ni kanske tror att de ska sätta stopp för de som kommer in och låta de som redan bo här vara, men jag skulle inte tro det va. De vill fortfarande förvärra livet för de som redan bor här. Dessutom avslöjades i Januari att sex av Sd's företrädare har stöttat den nynazistiska rörelsen de senaste två åren.

Vänta nu. Vilka är "ni"? Jag kan gärna svara på det men jag vill först veta vilken gruppering jag tillhör för det vet jag inte själv. :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Nej det är fortfarande inte samma typ av väljare. Det är på tok för långt mellan vänstern och SD för att de på något sätt skall konkurrera om väljarna.

Observera att det är inte jag som säger att SD väljare består av lågutbildade, utan det är andra som skriver det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
V vill ju konfiskera allas produktionsmedel och kapital och inte låta folk starta egenägda företag , vilket rör sig om samtliga invånare. Du borde vara mycket mer upprörd kring att de har en plats i riksdagen.

+1.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
V vill ju konfiskera allas produktionsmedel och kapital och inte låta folk starta egenägda företag , vilket rör sig om samtliga invånare. Du borde vara mycket mer upprörd kring att de har en plats i riksdagen.

Jag gillar verkligen inte vänstern, men de går i alla fall inte på någon som har det svårt eller försöker trycka ned enskilda individer. Tycker det är betydligt värre med någon som inte tycker att alla har samma rättigheter. Men som sagt gillar jag inte vänsterpartiet, trots det är de 1000 gånger bättre än Sd. V försvarar i alla fall mänskliga rättigheter.

EDIT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vänta nu. Vilka är "ni"? Jag kan gärna svara på det men jag vill först veta vilken gruppering jag tillhör för det vet jag inte själv. :S

De som inte ser det otroligt hemska med att Sd börjar bli populära. Onödigt att peka på smådetaljer för att bortförklara det jag skrev.

EDIT 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Du kanske inte såg hela filmen, men Åkesson säger faktiskt de som har hållit på med BSS-verksamhet har avgått.

Inklipp från Sd's sida: "Över våra huvuden har politikerna, i största möjliga tysthet, beviljat byggandet av osvenska symboler i våra kommuner. Moskéer kommer inom kort att förfula allt fler av våra stadsbilder. Till Sverige pågår en invasion av främmande människor. På sikt hotas det svenska folket att utrotas till följd av rasblandning, lågt barnafödande, ökade aborter och andra inslag som drabbar vårt folk."

Ja, trevligt att de tydligt tar avstånd från BSS...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Jag är tämligen säker på att SD kommer att komma över 4%gränsen nästa val. Att regeringen behöver lösa integrationsproblemen är ju ingen nyhet. Men att då samtidigt ta in ny stora mängder invandrare underlättar ju inte problemen som vi redan idag har.

Att SD har en större andel som är rasister eller nazister är kanske inte helt konstigt då de ligger närmare åt det hållet än något annat parti(mm jag räknar inte med NSF och andra minipartier).

Men som jag sagt och skrivit tidigare SD kommer aldrig att bli något stort parti och de kommer aldrig att bli något parti som kommer ha något större att säga till om. Det är ett missnöjjesparti som alla andra men det är ett missnöje som handlar om hur invandringspolitiken sköts.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
EDIT De som inte ser det otroligt hemska med att Sd börjar bli populära. Onödigt att peka på smådetaljer för att bortförklara det jag skrev.

Jag anser att demokratin, åsiktsfriheten och yttrandefriheten är det viktigaste. Just därför ser jag inte det hemska med att ett folkvalt parti kommer in riksdagen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Inklipp från Sd's sida: "Över våra huvuden har politikerna, i största möjliga tysthet, beviljat byggandet av osvenska symboler i våra kommuner. Moskéer kommer inom kort att förfula allt fler av våra stadsbilder. Till Sverige pågår en invasion av främmande människor. På sikt hotas det svenska folket att utrotas till följd av rasblandning, lågt barnafödande, ökade aborter och andra inslag som drabbar vårt folk."

Ja, trevligt att de tydligt tar avstånd från BSS...

En länk är ju en fördel för att bli trovärdig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Att SD har en större andel som är rasister eller nazister är kanske inte helt konstigt då de ligger närmare åt det hållet än något annat parti(mm jag räknar inte med NSF och andra minipartier).

Nassarna tycker inte om SD utan ser det som vilket parti som helst, så jag tror det är mer eller mindre en myt. Menar dock dom riktiga nationalsocialisterna och inte fjortiznassarna från lunarstorm.

NSF finns förövrigt inte längre.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
En länk är ju en fördel för att bli trovärdig.

Varsågod http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=801908

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
Vad är den svenska kulturen för er? vad är "våran" kultur? om vi skippar matkulturen, vad skiljer oss ifrån andra länder?

Röda stugor, skärgårdar, storbystade kvinnor, snö, älg?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Varsågod http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=801908

Du verkar bara vilja läsa/höra hälften av dina länkar. För längre ner går det att läsa:

I partistyrelsen ser man inte lika lättvindigt på saken, partiledaren Jimmie Åkesson låter via sin pressekreterare hälsa att artikeln är oacceptabel.

"- Vi ser väldigt allvarligt på det här och det kommer att utredas. Även om han inte använt Nsf som källa är det fullständigt oacceptabelt att skriva artiklar på det här sättet, använda uttryck som rasblandning och dylikt. Det är inget vi sysslar med. Nsf är en liten nazistisk sekt och vi ställer inte upp på deras värdegrund, säger pressekretare Martin Kinnunen."

Slutsats: Inget SD står bakom.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Du verkar bara vilja läsa/höra hälften av dina länkar. För längre ner går det att läsa:

I partistyrelsen ser man inte lika lättvindigt på saken, partiledaren Jimmie Åkesson låter via sin pressekreterare hälsa att artikeln är oacceptabel.

"- Vi ser väldigt allvarligt på det här och det kommer att utredas. Även om han inte använt Nsf som källa är det fullständigt oacceptabelt att skriva artiklar på det här sättet, använda uttryck som rasblandning och dylikt. Det är inget vi sysslar med. Nsf är en liten nazistisk sekt och vi ställer inte upp på deras värdegrund, säger pressekretare Martin Kinnunen."

Slutsats: Inget SD står bakom.

Ja, men det enda dom tar avstånd från egentligen är sättet han skrev på. Dessutom klargjorde de inte att "han blir avsatt" eller liknande, det är väl det enda rätta om de tycker det är så negativt.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Skulle kunna hända när de kommer in i riksdagen och folk glömmer bort vilket parti det egentligen är när de klär in sig i fint present papper.

Men om de börjar uppföra sig så folk accepterar dem finns väl inget problem, eller förespråkar du bamses "en gång tjuv, alltid tjuv"?

Permalänk

Hmm några konstigheter kring det mesta som sägs.

Jag tycker nog att "SD" ska komma in i riksdagen är ett mkt litet problem om man jämför med att folk känner sig hotade och rädda när de går hem. Altså, vi lever i år 2008 i ett land som är långt fram i utvecklingen och folk slåss ist för att argumentera? Vem fan ser att enda utvägen i en konflikt mellan två eller fler personer, är att slåss. 2008! ??

Sen är det väl konstigt att man ska vara emot saker som inte ens nära är ens ensak? Emot homo-äktenskap? Kan man inte bara låte dem som är homo gifta sig och är man inte homo så gifter man sig inte med en lika-könad? Inte direkt att alla ny-homoäktenskap leder till att de har sex i din soffa eller?

Att man angriper SD som man gör är konstigt efter som man inte angriper AFA som är en långt värre organisation. Dessa motverkar andra partier de inte gillar genom rent våld och hot. Altså är AFA ett rent hot mot demokratin, yttrande och tryckfriheten. Dessa ska stå för ANTIFARCISM, Lite ironiskt faktiskt

Jag har vart runt och pratat med många partier och däribland endel med SD och är de några som faktiskt hadde svar på tal på de mesta och för den delen verkade mkt inteligenta (även om jag inte är rätt person att avgöra det ) var sd

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Men om de börjar uppföra sig så folk accepterar dem finns väl inget problem, eller förespråkar du bamses "en gång tjuv, alltid tjuv"?

Nej, men till exempel vad många av de i partiet har gjort som jag nämnt tidigare så verkar det inte som om de har förändrats så mycket förutom på ytan, en fin hemsida, fin logga, mer professionella och inte folk med rakade huvuden som företrädare. Men många skandaler avslöjas mest hela tiden och visar partiets sanna sida, även om det inte är det de flesta verkar bry sig om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr_Toalett
Att man angriper SD som man gör är konstigt efter som man inte angriper AFA som är en långt värre organisation. Dessa motverkar andra partier de inte gillar genom rent våld och hot. Altså är AFA ett rent hot mot demokratin, yttrande och tryckfriheten. Dessa ska stå för ANTIFARCISM, Lite ironiskt faktiskt

Ja, men AFA är inte på väg in i Riksdagen och de går inte på de som redan har det svårt.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho