Nvidia uppgraderar Geforce GTX 200 i hemlighet

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ja ska inte klaga, alla vet ju vid det här laget vad Nvidia håller på med

Dock ska ja väl ge positiv feedback att dom äntligen har alla kort i 55nm. Hoppas bara övergången till 40nm går fort för både ATI och Nvidia

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag tror ingen kommer att behöva oroa sig för att behöva köpa grisen i säcken. 55 nm kommer att synas i partnertillverkarnas namn eller på kartong. Ärligt talat är det de eviga namnändringarna som är förvirrande. Nu ändrade de inte namn när de kanske hade kunnat, det mäste väl ändå ses som positivt?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

AMD-fanboys eller en massa löjliga gnällspikar?

När de bytte namn vid byte av tillverkningsteknik (9800GT) gnällde ni, nu är det lika när de gör tvärt om. Suck.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Tja man hade ju kunnat fixat till namnet lite alt att man verkligen anger skillnaderna på annat sett.

Sen kanske nvidia tänker som så att genom att ha samma namn så kan man behålla samma pris och ta ut större vinster...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Gör likadant, förträng att något har hänt och bli eventuellt förvånad av att temperaturerna visar sig vara lägre än väntat.

Eller bli förbannad för att tempsen inte är så låga som väntat, och att kortet klockar sämre än väntat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Eller bli förbannad för att tempsen inte är så låga som väntat, och att kortet klockar sämre än väntat.

Men om det inte står att det är någon skillnad är det väl dumt att förutsätta att så är fallet? Betrakta alla kort som de ursprungliga modellerna om inget annat påstås.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm

När de bytte namn vid byte av tillverkningsteknik (9800GT) gnällde ni, nu är det lika när de gör tvärt om. Suck.

Nä, skillnaden när det gäller 9800GT är att du vet inte om det är ett 65nm eller 55nm. Men att tillverkarna ska göra skillnad på GTX260.

Om jag inte fattat fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det var så enkelt... Såvitt jag minns var inte namnbytet helt synkront med att de bytte tillverkningsprocess... En del tillverkare bytte helt enkelt bara namn på korten.

Tex:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Citat:

Sparkle was one of the few companies that were ready with 55nm versions of 9800 GT cards, whereas the rest were just happy to rename their 8800 GTs and try to sell what’s left in stock. Still, Sparkle also has some G92a 9800 GT models so you should pick carefully.

Och jag måste vara en väldigt udda AMDfanboy som alltid kört Nvidia i min burk hittills

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
De flesta verkar falla in i sina gamla spår med att klanta ner på nVidia utan att änns reflektera över fördelar med denna nyhet.

För vissa blir det fördelar, de som råkar få det nya kortet, men de som läser en review baserad på ett 55nm GTX 260 kort och sedan av misstag köper ett 65nm GTX 260 med 192 shaders är nog inte lika glad.

Citat:

8800GT och 9800GT finns med samma kärnor. De bytte namn och behöll kärnan, senare kom en uppdaterad kärna, då bytte de inte namn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
För vissa blir det fördelar, de som råkar få det nya kortet, men de som läser en review baserad på ett 55nm GTX 260 kort och sedan av misstag köper ett 65nm GTX 260 med 192 shaders är nog inte lika glad.

Markeringen mellan GTX260 216 och 192 shader är tydligt då "216 shader" presenteras tydligt eller att det står "+" i slutet på GTX260.
Markeringen på kommande 55nm versionen har inte specifierats där med tycker jag att det är förtidigt att dra slutsattser om hur stor och om det blir förvirring mellan 55nm och 65nm versioner.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Hm, Har han tappat svärdet:D

Hehe, kanske det:D:D

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har idiotisk marknadsföring med en fan-boy att göra? Eller rättare sagt, hur kan man vara en fan-boy för att man kommenterar nVidia's idiotiska marknadsföring? Det hade absolut varit smartast att uppdatera 200 serien under namnen GTX270 samt GTX290.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Om de inte gör korten snabbare ser jag inte varför de ska byta namn! 55nm tekniken gör nog bara så att de tjänar mer pengar per kort alt. de sänker priset.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Markeringen mellan GTX260 216 och 192 shader är tydligt då "216 shader" presenteras tydligt eller att det står "+" i slutet på GTX260.
Markeringen på kommande 55nm versionen har inte specifierats där med tycker jag att det är förtidigt att dra slutsattser om hur stor och om det blir förvirring mellan 55nm och 65nm versioner.

Ja jäklar, shit vad tydligt det syns:
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/nvidia-geforc...

Behövde ju inte ens leta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Om de inte gör korten snabbare ser jag inte varför de ska byta namn! 55nm tekniken gör nog bara så att de tjänar mer pengar per kort alt. de sänker priset.

Näe, jag håller faktiskt med, så länge det är samma kort fast lite svalare spelar det ju ingen roll. Men om det som vissa antytt betyder fler shaders på en del modeller, då är det dumt igen. Som det varit så många gånger innan det senaste året.