computercity och garanti

Permalänk
Medlem

computercity och garanti

För ca 4veckor sen gick sladden till min frus bärbara av.
Vi har försäkring så min fru åkte in och lämnade dne för att få en ny. Hon glömde kvittot hemma så de hade problem att hitta den i registret men tillslut hittade de rätt. varpå min fru frågade om det var en rosa lg de hittat. för vi har köpt 2lg hos computercity. De sa att de var rätt och allt var frid och fröjd.
2veckor (för att få hem en ny sladd... helt sjukt) senare kom sladden. jag hämtade den direkt, men när jag kom hem upptäckte vi att den inte passade.
Min fru åkte tillbaka dagen efter och snyftade och berättade att det var fel. Han som jobbade på computercity instämde och sa att det var till vår andra dator vi beställt. Han beställde en ny och sa att de skulle ge oss högre prioritet.
sen nu ytterligare 2 veckore senare (ok 1vecka och 5 dagar, hela 2dagar snabbare den här gången).
Den här gången står det rätt på laddaren men den känns lite för liten när man stoppar i den. och strömstyrka och spänning är fel. Datorn laddas kort sagt inte alls.

Vad kan man kräva nu? Min fru använder datorn för att skriva sin c-uppsats och har inte tid att vänta mer. Att vänta 2veckor till är verkligen inget alternativ...

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ursäkta men nån som reagerar på första meningen ?
kan vara för att jag kanske börjar bli trött och läser "fel"..

My deepest apologies. Om nån tar illa vid tar jag bort

finns olika adaptrar ju, kanske värt och testa ?
eller så är de bara till att införskaffa ny laddare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ursäkta men nån som reagerar på första meningen ?
kan vara för att jag kanske börjar bli trött och läser "fel"..

My deepest apologies. Om nån tar illa vid tar jag bort

finns olika adaptrar ju, kanske värt och testa ?
eller så är de bara till att införskaffa ny laddare

Du är ju för härlig.. såg att du var inne i en annan tråd och kritiserade en annan forummedlems oförmåga att formulera sig korrekt. Själv verkar du inte ens kunna börja en mening med stor bokstav eller använda punkt. Jisses...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Du är ju för härlig.. såg att du var inne i en annan tråd och kritiserade en annan forummedlems oförmåga att formulera sig korrekt. Själv verkar du inte ens kunna börja en mening med stor bokstav eller använda punkt. Jisses...

Visst kan jag använda punkt och stor bokstav. Men såg du hur den personen skrev ?. Vilken röra, mitt är iaf läsbart ellerhur?

Dessutom händer att jag inte tänker på att man ska skriva bokstav.

Permalänk
Medlem

Re: computercity och garanti

BoBo... du får elda lite under deras fötter när dom strålar med sådan inkompetens.

Ta med kvitto, original sammet de 2 felaktiga laddarna ner till ComputerCity. Berätta att du mottagit fel adaptor nu 2ggr och misslyckas dom en gång till med något så banalt som att skicka rätt adaptor till er kommer ni att med komsumentköplagens fulla stöd kräva omleverans på hela datorn istället, vilket ni rent faktiskt redan kunde göra med tanke på oskäligt lång tid för en lösning.

Också ett lysande tillfälle att börja prata kompensation men då kan man angripa det på snyftar sättet istället för ovan nämda sätt. Klart tvärvägrar dom ang. kompensation på det är det bara att ta upp tråden i det ovansåtende.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Re: Re: computercity och garanti

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
BoBo... du får elda lite under deras fötter när dom strålar med sådan inkompetens.

Ta med kvitto, original sammet de 2 felaktiga laddarna ner till ComputerCity. Berätta att du mottagit fel adaptor nu 2ggr och misslyckas dom en gång till med något så banalt som att skicka rätt adaptor till er kommer ni att med komsumentköplagens fulla stöd kräva omleverans på hela datorn istället, vilket ni rent faktiskt redan kunde göra med tanke på oskäligt lång tid för en lösning.

Också ett lysande tillfälle att börja prata kompensation men då kan man angripa det på snyftar sättet istället för ovan nämda sätt. Klart tvärvägrar dom ang. kompensation på det är det bara att ta upp tråden i det ovansåtende.

Nja det beror ju faktiskt på, om det är så att kabeln gick av i den svåra änden, som jag tror. Så har detta NOLL med konsumentköplagen att göra då detta gick på försäkringen, men visst det är dåligt.
Men det är ingeting som man tar upp med det vanliga konsumentverket svaret.