RMA-Komplett.se/ Ringa eller anmäla på webben?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2006

RMA-Komplett.se/ Ringa eller anmäla på webben?

Vilket funkar bäst?

Jag har en trasig burk, jag vet tyvärr inte om det är processorn eller moderkortet som är paj, datorn hänger sig i POST läge och det går inte att komma åt bios eller nåt över huvudtaget.

Jag har dessvärre ingen möjlighet att prova mig fram vilken av delarna som är paj.

Kan man skicka in både kort och cpu på RMA till komplett?

Jag har sparat den lilla luckan till cpusocklen.

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Köpte datorn som ett paket hos dem ? Dvs. färdigbyggt, isf. måste du ju kunna skicka in hela burken på rma.
Men även annars så är Komplett ganska bra att ha att göra med. Höga priser, men servicen är ju utmärkt. Ring till dem och hör vad de säger, tror nog att de går med på att ta in och felsöka själva.

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Aug 2003

Är datorn ny skulle det kunna vara kompabilitets-problem, dvs att du då är tvungen att uppdatera BIOS för att CPU´n skall fungera med moderkortet.

I annat fall är det rekommenderat att kontakta Komplett för eventuella returhanteringar.

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256GB | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Maj 2008

har du provat resetta cmos?

Jag vet bara att om man har köpt en dator som komplett har byggt ihop åt en så kan man skicka in hela burken om den krånglar.
Du kan ju skicka ett mail och fråga dom om du kan skicka in ditt mobo och cpu.

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2006

Jag har byggt burken själv av delar från Komplett och den har funkat utmärkt i 2 år fram tills nu.

Tack för svar.

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020