innovationsteknik / Ekonomi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

innovationsteknik / Ekonomi

tja

vet nån er nånting om innovations programmet? den körs nämligen nere i eskilstuna. kommer jag inte in på civilekonom så har jag planera att söka till den utbildningen. jag har hört mkt bra grejer om programmet... men jag vet fortfarande inte om det är något att satsa på i förhållande till civilekonom programmet!

lite feedback skulle uppskattas!

tack

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Läs ekonomi på ett riktigt lärosäte istället.

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Kommer du inte in på civ.ek kan du söka kurserna "löst" istället, brukar vara beydligt lägre intagningsbetyg där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Kommer du inte in på civ.ek kan du söka kurserna "löst" istället, brukar vara beydligt lägre intagningsbetyg där.

men detta leder inte till civilekonom examen? eller har jag fel? :S en kompis som pluggar till ekonom sa att om man tar fria kurser så får man itne samma typ av examen då man har läst klart sina fristående kurser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002

Låter flummigt.
Ett hippt namn för att locka studenter, knappast ett bra tecken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
men detta leder inte till civilekonom examen? eller har jag fel? :S en kompis som pluggar till ekonom sa att om man tar fria kurser så får man itne samma typ av examen då man har läst klart sina fristående kurser

civilekonom är ingen skyddad titel ändå, dock kan det vara fördelaktigt att läsa ett program, men det går ju säkert och lösa längre fram?

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Jag vet faktiskt inte, har kollat runt lite men inte lyckats bringa klarhet i det.
Dock kan det vara en fördel att börja läsa samma kurser på egen hand och sen hoppa in på programmet när andra hoppar av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Jag vet faktiskt inte, har kollat runt lite men inte lyckats bringa klarhet i det.
Dock kan det vara en fördel att börja läsa samma kurser på egen hand och sen hoppa in på programmet när andra hoppar av.

du syftar på komplittering... låter ju bra kanske bör ta o göra det... enda problemet är att civilekonom utbildningen körs inte överallt... så d knasigt och få ett ställe somk ligger nära och som e bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2003

Enligt Wikipedia:

Citat:

Civilekonomexamen är en svensk akademisk examen som innebär att en person skall ha genomfört fyra års studier i ekonomi på universitet eller högskola enligt av riksdagen fastlagda krav. Detta motsvarar 240 högskolepoäng enligt det system som infördes 1 juli 2007. Utbildningen är på avancerad nivå och Högskoleverkets styrelse har beslutat att den engelska översättningen av examen blir Degree of Master of Science in Business and Economics. Den som tidigare har genomfört en utbildning som uppfyller kraven kan ansöka om en civilekonomexamen.

Samtliga lärosäten som ger magisterexamen i ekonomi ansökte om tillstånd av Högskoleverket att utfärda civilekonomexamen, utom Uppsala universitet, Sveriges lantbruksuniversitet och Handelshögskolan i Stockholm.[2] De lärosäten som från och med den 1 juli 2007 fick tillståndet var Lunds, Göteborgs, Stockholms, Linköpings, Umeå, Växjö och Örebro universitet. I september 2008 fick även Luleå tekniska universitet rätt att utfärda civilekonomexamen[3].

Alternativet är en internationell Masters (finns på flera skolor) i enlighet med Bologna processen, som då är gångbar i hela världen.

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2003
Citat:

så d knasigt och få ett ställe somk ligger nära och som e bra

Äsch, ta chansen att flytta till någon annan stad och testa bo själv när du ändå ska börja studera på högre nivå.