Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Gamla väderkartor?

Hej!

Jag sitter och gör ett arbete om solceller där jag behöver få data över väderförhållanden under vissa gågna datum i år. Jag har hittat http://www.wunderground.com/ men där finns bara halvbra data och inga kartor.

Är det någon som vet var man kan hitta några? Det är bara Stockholm som är intressant men det räcker gott och väl med en karta över europa eller så, bara man ser om det är molnigt eller regnar och så vidare.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Maj 2004

SMHI borde väl ha nåt

Intel Core i7 2600 | 12GiB DDR3-1333 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB @ 1355/2000MHz | Intel X25-M G2 80GB | WD10EADS 1TB | WD10EAVS 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Scythe Kamariki 4 450W
BOINC Statistics
BOINC Statistics

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Nja, jag har kollat runt där och även googlat hur mycket som helst men hittar verkligen inget vettigt. Det finns en hel del över USA men inget över Europa eller Sverige.

SMHI verkar inte ha något som helst arkiv med gammal data.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

ring lr mejla smhi?

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2004

Mmmmm, det är ju alltid ett alternativ men det tar ju en stund för dem att svara på mail och jag vill helst ha det idag. Det känns ju också att om det finns så borde det finnas på nätet redan.