Permalänk
Medlem

Beställde min på Radars idag. Verkar varit sista exemplaret. Går inte att köpa den längre där. Dustin tog bort sin från sida i fredags. Så den verkar inte tillverkas längre.

Verkar riktigt sweet den burken, spelprestandan är ju grymt fin för bärbar i denna prisklass. Finns dubbelt så dyra burkar som ligger rätt lika i 3dmark06 som denna.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Skumt. Men man får hoppas att det kommer nån ersättare, antingen från Fujitsu eller någon annan tillverkare. Vad jag har förstått så borde andra tillverkare också ha fått ta del av tekniken. För det var väl så att FSC fick ta del av tekniken före alla andra?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Ajdå. Vad tråkigt. Då förstördes mina planer inför hösten.. Vad ska jag nu ta mig till ?

Permalänk
Medlem

Lade in Windows 7 RC och körde på den interna skärmen 3dmark06. Fick en score på 7329.

Skruvade upp den för att kolla om det enkelt att byta processor. Den satt lätt åtkomligt under en lucka. Så bara köpa ny på ebay och uppgradera för liten till boost.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Det låter riktigt bra... Förresten vilken drivrutin använder du (och var har du hittat den) för att boosta den interna skärmen?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

I windows 7 RC måste man registrera sin Windows version innan man kan tanka ner 3870(XGP) drivrutinen från Windows update.

Sedan in med denna.
Driver

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag funderar på att sticka iväg och köpa denna dator på Måndag. Men är lite osäker, hur funkar det att spela med det externa grafikkortet på datorns skärm? Funkar de bra? Ska lira colin mcrea dirt 2, diablo 3, cod 4 mw och mw2 när de kommer. Kanske något mer rally spel. Flyter det på bra med datorns egen skärm, eller e man tvungen att köpa en extern om man ska spela? Tänkte köra med vista som följer med datorn.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag får 7300 poäng i 3dmark06 på den interna skärmen i windows 7 och vista.

Dock så köpte jag en ny processor på ebay och uppgraderade ifrån 2.1 till 2.4 MHz och får då 8000 poäng.

Tycker det funkar kanon att köra på den interna skärmen. Bra prestanda för en burk som kostar 8k. Spöar min gammla XPS 1530 fint.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flippin
Jag får 7300 poäng i 3dmark06 på den interna skärmen i windows 7 och vista.

Dock så köpte jag en ny processor på ebay och uppgraderade ifrån 2.1 till 2.4 MHz och får då 8000 poäng.

Tycker det funkar kanon att köra på den interna skärmen. Bra prestanda för en burk som kostar 8k. Spöar min gammla XPS 1530 fint.

Fan vad nice!
Jag har också tänkt mig att köpa men jag har inte hittat några 2,4 GHz processorer på sistone. Anar att jag sökt på fel saker...
Hur som helst. Vad fick du betala och av vilken köpare köpte du från?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian
Fan vad nice!
Jag har också tänkt mig att köpa men jag har inte hittat några 2,4 GHz processorer på sistone. Anar att jag sökt på fel saker...
Hur som helst. Vad fick du betala och av vilken köpare köpte du från?

Sök på ZM-87

Köpte ZM-87 på ebay.de, gick på runt 1700 kr så kanske inte va prisvärt för prestandan men tyckte burken i sig va rätt billig.

Tog 10 minuter att byta CPU bara skruva upp och locket sedan heatpipen. Tog även bort gamla kylpastan och lade på artic silver.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

Låter inte så dumt även om priset är lite högt. Kanske blir till att köpa när nästa sommarlön kommer in. Det blev en del poäng till i 3dmark med den nya cpun men märker du några förbättringar i spel?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Klarar datorn av t.ex gta iv och colin mcrae dirt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spuute
Klarar datorn av t.ex gta iv och colin mcrae dirt?

Jag tror det blir lite bantade inställningar på gta IV med tanke på att det är ett 512mb-kort i den. gtaIV på högre inställningar behöver mer än så men klarar av det gör den allt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag har denna dator hemma, grymt nöjd med den!
Kommer dock antagligen göra mig av med min för byte till macbook då jag bestämt mig för att spel skall spelas i vardagsrummet nu och beställt en ps3'a

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har den här datorn men när jag startar word så står det att jag ska skriva in aktiveringsnyckel? Trodde den kom med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joofy
Hej!
Jag har den här datorn men när jag startar word så står det att jag ska skriva in aktiveringsnyckel? Trod de den kom med..

Nope, den medföljer inte. De flesta bärbara datorer brukar komma med en 60 dagars testversion. Detta gäller även denna dator.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Windows 7?

Instalerade windows 7 ultimate 64bit, men får inte det externa grafikkortet att fungera? Jag vill även att den ska boosta en interna skärmen... Vad ska jag göra? För övrigt väldigt nöjd med datorn! Bästa jag haft.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Vilka drivrutiner använder du? Dessa? http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob...

Provat dessa, men datorn hittar inte graphicboostern .. :S Och instalerar jag de Sweclockers använde under sitt test så händer samma sak..
Det står även i enhetshanteraren att Ati 3870 inte kunde starta, dvs ett utropstecken över enheten..

Kan även tillägga att jag har ett annat problem som kan vara orsak till detta kanske? Det är att när jag ska starta datorn så kan jag inte starta utan att ha skivan i datorn, om jag inte har det kommer massa text som säger intel, cable not connected etc etc.

Och när jag startar datorn med skivan så startar datorn fast deamontools installprogrammet startar, dvs det är som att jag precis startat om datorn när man ska instalera deamontools..

Permalänk
Medlem

Låt windows update ladda ner den senaste drivrutinen för graphic boostern. Sen installerar du drivrutinerna som finns i huvudinlägget.

Permalänk
Medlem

Acer ferrari one 200 har xgp port

Tjenare,

Tänkte meddela att Acers nyaste netbook Ferrari one 200 (släpptes samtidigt som windows 7) också har denna XGP port. Betalade ca 530€ för min och är helnöjd.

Bör kanske nämnas att ingen graphic booster medföljer och har lite svårt att hitta någon info om det alls, kanske de har nyare modeller på kommande?

http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/352111/acer-ferrari-on...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Intressant....

Vidock:en är ju hutlöst dyr i min mening, bättre att göra det själv, så sagt det har jag ett par frågor till ni som äger Sa 3650!

1) Har datorn några mpcie och isf. hur många? (1 eller 2)
Det sitter på moderkortet och där nu kanske wifi-kort eller liknande sitter.

Är på okänd mark nu men ett program som kan identifiera mycket om datorn (och om den har mpcie) skulle göra det enklast att identifiera saken med, jag hittade:

Everest Ultimate Edition:
http://www.lavalys.com/products.php?ps=UE&lang=en&page=48

Har ni något bättre så använd det och återkom med svar.

Mvh

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Intressant....

Vidock:en är ju hutlöst dyr i min mening, bättre att göra det själv, så sagt det har jag ett par frågor till ni som äger Sa 3650!

1) Har datorn några mpcie och isf. hur många? (1 eller 2)
Det sitter på moderkortet och där nu kanske wifi-kort eller liknande sitter.

Är på okänd mark nu men ett program som kan identifiera mycket om datorn (och om den har mpcie) skulle göra det enklast att identifiera saken med, jag hittade:

Everest Ultimate Edition:
http://www.lavalys.com/products.php?ps=UE&lang=en&page=48

Har ni något bättre så använd det och återkom med svar.

Mvh

Ja det har den. Finns en sådan port. Om jag inte missminner mig sitter den lättåtkomligt på baksidan. Där sitter ett kombinerat Wlan n-draft /Bluetoothkort. Varför undrar du det?

Du menar den lilla av de här två? Den vänstra är mPCI och den högra mPCIe
http://dsnimg.dell.com/images/external/images/Network/Dell%20...

edit: Fixade lite ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Äsch!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian

Snodde ett citat här, men jag tänkte bara fråga om du fått 3870 att funka i Windows 7? Jag satt flera dagar i julas för att få igång det men det verkar inte som att det går för mig =/ Har provat W7 Ultimate x64, uppdaterat drivrutinen mot microsoft efter att jag reggat mig. Både installerat drivrutinen för att kunna boosta den interna skärmen och den jag fick av FSC.

Kör på Vista x86 nu för att jag inte orkar vara utan kortet men det börjar klia i fingrarna nu

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jo jag har fått det att funka med win7 x86. Använde mig av drivrutinerna på Fujitsus hemsida. Det var också bökigt för mig att få det att fungera men det gick till slut.
Jag tror att jag har skrivit lite mer info om detta i denna tråd (mitt användarnamn är tanion).

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian
Jo jag har fått det att funka med win7 x86. Använde mig av drivrutinerna på Fujitsus hemsida. Det var också bökigt för mig att få det att fungera men det gick till slut.
Jag tror att jag har skrivit lite mer info om detta i denna tråd (mitt användarnamn är tanion).

Okej för det som jag känner lite är att det installerade minnet på 4gb är totalt värdelöst om man inte kan ha ett x64-system ^^

Ska kika i tråden.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Okej för det som jag känner lite är att det installerade minnet på 4gb är totalt värdelöst om man inte kan ha ett x64-system ^^

Ska kika i tråden.

Hur mycket har du i datorn enligt Task managet/Aktivitetshanteraren?
Hos mig visar det 2.3 Gb som "tillgängligt" och resten tas upp av det inbyggda grafikkortet som extraminne.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian
Hur mycket har du i datorn enligt Task managet/Aktivitetshanteraren?
Hos mig visar det 2.3 Gb som "tillgängligt" och resten tas upp av det inbyggda grafikkortet som extraminne.

Så visar min med, och om det istället hade varit 3gb som x86 annars kan visa skulle det vara en annan sak. Aja, det får bli till att skaffa sig W7 x86 och som jag förstår fick du boxen att funka till den?

Borde man förresten inte kunna dra ned den mängden minne som det inbyggda grafikkortet tar? Bör väl räcka med typ 300mb, inte 700 som den snor nu? ^^

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.