Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Datorbutiken.com

Så du vill att varumärket "Datorbutiken.com" ska leva vidare. Kan det vara så att du vill ta över domänen nästa gång Datorbutik.com byter ägare? Tror inte att Niklas äger domänen om ett år. Vet att Microstore köra med samma stil. Trodde att Datorbutiken var ett seriös företag innan konkursen men jag hade tyvärr fel.

Tycker att det är lite märkligt att man gör allt för att försvarar ett företag som har vänt en ryggen. Vill man bli den nya ägaren nästa gång det blir ägarbyte på domänen så förstår jag dig.

Har svårt att tänka mig att lite kredit mer hos en levrantör skulle lösa skulder på minst 15 miljoner i en lågkonentur.

Ren negoism från din sida, du har inga konkreta bevis utan bara ren spekulation. Kan inte mer än hålla med OggeB.

Vadå vänt en ryggen? Om man har ett jobb som man tycker är superkul har ett gediget intresse för branchen men ev inte gillar lednigen/chefen skall man då hata företaget i sig för att det har drivits dåligt uppifrån?
Jag antar med ditt nick i åtanke att du är runt 18 år och inte jobbat direkt länge eller alls och defenitift inte verkat ha/haft arbetskamrater du tyckt om eller tyckt om dig (kan nästan tro det lutar åt det senare)

Sedan behöver inte krediten vara 15miljoner den kan vara betydligt mindre, har du inte fått uppskov att få kreditens slutdatum uppskjutet och inte kommer hinna få in tillräklig omsättning tills det går till KF ja då är det mer eller mindre KK som gäller, MEN tills dess kör du på för glatta livet.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

heande - Med "förskott" avsågs bankinbetalning, ej kortbetalning. Betalar man med kort, dvs inte förskotterar pengar för varor via sin internetbank eller motsvarande, är man skyddad tack vare detta.

---

Niklas90 - Du läser som fan läser bibeln.. En stor del av underskottet har uppstått vid konkursutbrottet, och precis som wicke666 skriver så är det förmågan att betala som är avgörande oavsett storlek på skulder.

Jag företräder Shoppingsajterna så länge som möjligt, i syfte att hjälpa drabbade kunder som annars kanske inte får hjälp eller vet var de skall vända sig, detta fram tills förvaltaren rycker pluggen.

Jag stödjer det nya datorbutiken.com av skäl som nämnts. Jag har inget att dölja, har ingen "dold agenda", och inga skäl att göra annat än redogöra för fakta.

Man får hoppas att du är hyfsat unik i din uppfattning, för annars kan jag för egen del rycka pluggen nu och engagera mig i något mer konstruktivt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
heande - "betala inte i förskott". Punkt!

Att datorbutiken tog ut rätt saftig kostnad för postförskott
underlättade inte precis.
Kommer inte ihåg din förklaring på varför, men ni var rätt ensamma
om att göra så.

Det var ett sätt att få folk att betala i förskott.

Permalänk

SUMITOMO - Enkel förklaring.. Vi hade ett bra avtal med Posten på Företagspaket och skickade länge allt på detta sätt, delvis pga att Postpaket bara kunde innehålla ett kolli tidigare. PF-avgiften på Företagspaket var för oss 72:- exkl moms (90:- inkl). Postpaket fick med tid stöd för mer än ett kolli, dock kostade PF-avgiften 40:- exkl moms (50:- inkl.) - detta per kolli. Skillnaden mellan ett Företagspaket oavsett antal kollin och Postpaket med två kollin (2 x 50:- = 100:-) var alltså försumbar, därför kostade PF-avgiften mot kund 95:- inkl moms oavsett fraktsätt och antal kollin. Två kollin får anses vara ganska normalt då de flesta köper till en skärm eller ett chassi med sina komponenter. Att detta skulle varit ett sätt att styra mot kort/förskott är inte helr rätt, men det blev effekten av att vi, förmodligen till skillnad mot andra, inte subventionerande PF-avgiften.

Det jag tror mig om att ha förklarat tidigare är att är man billigast på komponenterna kan man inte dessutom skjuta till pengar på avgifterna, de måste bära sig separat. Tar man ut lite mer på komponenterna så har man utrymmet att både ha lägre avgifter och periodvis bjuda på exvis frakten helt och hållet. Ett mycket dyrt och kostsamt sätt att köpa sig affärer, men hyggligt effektivt och direkt relaterat till ordrar in. Man kan sätta en massa pengar i dyr reklam som inte funkar som tänkt, och behöva ta kostnaden ändå. Lägger man istället samma pengar på att sänka avgifterna så uppstår kostnaden endast om man får ordrar som följd. Ett ganska klockrent alternativ till dyr marknadsföring.

Du som vet - vad kostar PF-avgiften normalt?

Visa signatur

Permalänk

Yay, datorbutiken is back! Hoppas verkligen de satsar mer på entusiasterna nu, som nänms i artikeln och verkligen ser till att ta in delar för datorbygge både äldre och nyare saker. 0ch att inte blir för komersiellt vilket jag tycker drabbade datorbutiken senast. Man ville gå till en riktig detaljhandel men istället hamnade man på ett ställe som påminde om typ siba. Jag hoppas verkligen att de håller vad de lovar nu så at vi får se mer av de tekniska detaljhandlarna som tex hifi klubben och datorbutiken,fan vad lyckligv jag blir av det här. xD

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Du som vet - vad kostar PF-avgiften normalt?

Kan backa upp DB mannen i den här frågan då många tror posten är nått heljust företag som har sockervadspriser. Posten är skitdyr, ta den här länken från en litet datorbutik som även har e-handel som exempel. Du får där betala llika mycket för frakten som kabelfan är dyr, och jag vet att den här butiken inte har saltat priset på frakten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kollega till mig beställde en vara från Datorbutiken kvällen innan konkursen och såklart drog de pengarna, trots att banken tog bort reservationen. Kommer han att ha någon chans att få tillbaka sina pengar nu?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att DB faktiskt hade bättre fraktpriser än många andra datorbutiker?

Underbart bra service, snabba leveranser, stort sortiment, bäst priser.... Listan fortsätter.

Alla får väl ha sin röst hörd, och min åsikt blir att det är perfekt att butiken öppnar upp igen och att vi ses på utförsäljningen i Malmö!

(Synd för dom som blev av med sina pengar dock.. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Kan backa upp DB mannen i den här frågan då många tror posten är nått heljust företag som har sockervadspriser. Posten är skitdyr, ta den här länken från en litet datorbutik som även har e-handel som exempel. Du får där betala llika mycket för frakten som kabelfan är dyr, och jag vet att den här butiken inte har saltat priset på frakten.

Nej, det tror jag inte de har, men nu pratar du om ett bolag som
har en omsättning på 7 mnkr/år.

Det är en viss skillnad mot företag som har en omsättning på
300 mnkr eller en mdkr per år.

När det gäller datorbutiken så hade de kunnat ta ut
50-lappen extra för pf precis som exempelvis inet gör.

Sen finns det såklart undantag. Komplett har höjt priserna och har alltid haft dyr frakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Underbart bra service, snabba leveranser, stort sortiment, bäst priser.... Listan fortsätter.

Låter som ett företag som aldrig skulle kursa,
pratar du verkligen om db?

Permalänk
Medlem

naajs

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Nej, det tror jag inte de har, men nu pratar du om ett bolag som
har en omsättning på 7 mnkr/år.

Det är en viss skillnad mot företag som har en omsättning på
300 mnkr eller en mdkr per år.

När det gäller datorbutiken så hade de kunnat ta ut
50-lappen extra för pf precis som exempelvis inet gör.

Sen finns det såklart undantag. Komplett har höjt priserna och har alltid haft dyr frakt.

visst får du en viss % rabatt med större kollimängd men den är inte stor.

/

ang Komplett föresten, jag personligen tycker inte man skall ha direktförsäljning (om det ens är helt ok heller avtalsmässigt) om man är en storgrossist. Tillverkare brukar inte vara direkt förtjusta i sånt men är man stor så kan man "skita" i sånt.

En rolig sak jag kom att tänka på är att DB fått mer mediaplats här på och div andra datorrelaterade forum kontra kompletts tv-reklam har om man tänker på den kundkrets som de två företagen vänder sig mot, och det har Niklas fått "gratis". En trevlig spinoff för ett "nystartat" företag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det bara jag som tycker att DB faktiskt hade bättre fraktpriser än många andra datorbutiker?

Beställde en komplett dator av DB åt mina föräldrar för några månader sedan och frakten gick loss på 299:- tycker du att det är rimligt? Själv så tycker jag att det är jävligt dyrt men jag handlade där ändå mycket pga bonuspoängen.

Inet hade tagit typ 99:- för frakten av de prylarna.

Permalänk
Avstängd

Datorbutik.com

Så jag läser biblen som fan gör? Enligt min lokaltidnig, sydsvenskan, så har inte Datorbutiken.com gått med vinst sedan 2004. Föra året så var förlusten nästan 10 miljoner(9.9) och det var mitt i "brinnande högkunentur".Tingnar har haft fel innan så komentera gärna det.

Har en kompis som har jobbat hos er och sagt att det var helt annan andlednig till konkursen. Det första så hade ni sparkat ut AzkoNobel som hyresgäst hos er i staffanstorp och ni skulle ha en så kallad "prisrobert" på prisjakt?

Enligt min kompis så sparkad ni ut AzkoNobel eller ej förlängde hyreskontraktet med dem(vet ej vilket). Dels så skulle ni en en "prisrobert" på prisjakt som gjorde så ni kom överst på prisjakt men som lede till "ekonomiskt härdsmälta".

Jacob(grundare av JME Data) la aldrig ner JME Data utan bara ha det "vilande". Att sen Datorbutiken.com själv säger att JME Data var i "MYCKET SÄMRE SICK ÄN VÄNTAT" vid sammanslgningen börjar man att misstänka att konkursen var planerade lång tid före konkursen. Att sen Jacob i augusti sålde sina akier eller nästa alla akier (är inte säkert på vilket)i Datorbutiken när han lämnade VD posten i augusti och nu köper upp lagret i sina gamla butikerna för dem pengarna gör inte misstankarna svagare precis.

Hur köpet Niklas domänen Datorbutiken.com? Var det som privatperson eller i ett AB? Brukar ta ett par månerder för att få ett AB så det att det"gamla Datorbutiken.com" skulle överleva bara man får lite mer kredit är helt fel. Måste ha förberätt flera i månerder innan konkursen med att starta upp ett nytt AB. Skulle det vara som privatperson så skulle han inte kunna sälja nåt där för han saknar i så fall F-skattebevis.

Vill tills sist säga att jag inte känner nåt agg eller vill sabba för verken Jacob eller Niklas utan tyärt om. Sedan konkursen har komplett blivit alldades för dyra. Konkurans gynnar alltid oss konsumenter. Hoppas verkligen att både Jacob och Niklas lyckas. Det pressar prisarna och gynnar oss konsumenter men för gudskull, stata inte upp med Datorbutiken.com igen som mig och många andra så är Datorbutiken.com lika med skojeri.

Allt detta är andrahandsuppgifter från en f.d anställ så rätta mig gäran om han har lämnat felaktiga uppgifter till mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Låter som ett företag som aldrig skulle kursa,
pratar du verkligen om db?

Tycker alltid att DB har varit högt upp på billigast komponenter iaf på prisjakt.se och pricerunner. Stort sortiment är väl förstås vad man jämför med, men jag brukar alltid hitta det jag ska ha.

Det finns så mycket mer saker som spelar in när man driver ett företag till konkurs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Beställde en komplett dator av DB åt mina föräldrar för några månader sedan och frakten gick loss på 299:- tycker du att det är rimligt? Själv så tycker jag att det är jävligt dyrt men jag handlade där ändå mycket pga bonuspoängen.

Hade faktiskt ingen aning om att det var så dyrt, bara fått fraktpriser på 129kr eller vad det nu var som högst, och det var när man beställde chassin osv. Kan säkert ha ändrats på sista tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis

Inet hade också tagit 299:- i frakt för dom prylarna, men en del av dom 299 kronorna hade legat i produktpriserna istället för som en ren fraktkostnad.

Till dbmannen: Beklagar att datorbutiken kursade, gjorde så gott som uteslutande alla min inköp hos er, och det jag verkligen gillade var den personliga touchen man fick av att ha någon som dig att kommunicera med. Bonuspoängen var så klart en bra morot dom med. Kan dock inte tänka mig att någon med din serviceanda och engagemang står arbetslös så vidare länge.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

ZiM89 - Utförsäljningen i Malmö är Jacob Mårtensson som står för, inte vare sig gamla eller nya datorbutiken.com, och det som säljs är primärt det kvarvarande lager från samtliga tre butiker som han köpt loss från konkursboet. Vad som skall stå på skylten när han startar om tror jag inte ens Jacob vet idag, men ett är säkert - det står inte datorbutiken.com på den.

SUMITOMO - Högre priser på både varor och frakt, dessutom planerade besparingar i storleksordningen 100MSEK (jag har också källor). Höga priser är ingen garanti för varken bättre service eller lönsamhet, så knep Inet också förstaplatsen i den nyligen genomförda omröstningen här på SweClockers.

soulis - 299:- för att frakta en dator med alla tillbehör är rimligt, även om 299:- är hyfsat mycket pengar "i onödan" ur ett konsumentperspektiv. Kolla postens priser så ser du, en dator väger ca 10-15Kg och tillbehören ca 5-10Kg ytterligare.
Inet tar mycket riktigt 99:- för en hel dator, fantastiskt, Komplett tar 438:- för motsvarande dator. I detta perspektiv hamnade gamla datorbutiken.com mitt emellan, inte på något sätt orimligt.
Dustins sida (home) orkade jag inte vänta på - är det bara jag som finner den brutalt slö idag?

Niklas90 - Du (din kompis?) har fel på nästan varje punkt...
Axis (inte Azko Nobel) sades upp pga samgåendet med JME Data, och hade allt gått enligt plan hade lagret behövts för eget bruk. Nu blev det inte så...
"prisrobert" orsak till "härdsmälta"? Nej, tre av sex butiker lades ner pga dålig lönsamhet, och det var snarare de extraordinära kostnaderna (löner och hyror under uppsägningstid) som inte längre gick att bära när bottnen gick ur marknaden helt iom finanskrisen.
Hur mycket Jacob fick betala för varulager och inventarier känner jag inte till, men att de slantar han fick för en liten del av aktierna i augusti skulle räcka till detta, knappast!
Bolaget "Jacob Mårtensson Enterprise AB" köptes av Shoppingsajterna, en teknisk konstruktion - det var ett samgående och inte ett köp, och kommer inom kort att försättas i konkurs av konkursförvaltaren.
Alla domäner, inklusive jmedata.se etc, ägs nu av Niklas Sandgrens nya bolag. Ett AB kan köpas på dagen, hört talas om lagerbolag? Man lägger inte en massa pengar på att starta upp ett AB förrän man vet att man lagt högsta budet.

[edit] Det är glädjande att du verkar vilja både Niklas och Jacob väl, båda är duktiga och driftiga människor som kommer att lägga sin själ i respektive del av den gamla verksamheten, och jag förutsätter att båda kommer att komma ut bättre än de gamla datorbutiken.com respektive JME Data med hänsyn till alla dyrköpta lärdomar som gjorts under resans gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur köpet Niklas domänen Datorbutiken.com? Var det som privatperson eller i ett AB? Brukar ta ett par månerder för att få ett AB så det att det"gamla Datorbutiken.com" skulle överleva bara man får lite mer kredit är helt fel. Måste ha förberätt flera i månerder innan konkursen med att starta upp ett nytt AB. Skulle det vara som privatperson så skulle han inte kunna sälja nåt där för han saknar i så fall F-skattebevis.

Är den fd anställde din källa till detta påstående oxå? Det tar inte månader att starta ett aktiebolag. Att köpa ett lagerbolag, dvs vilande aktiebolag utan verksamhet, är väldigt enkelt och tar endast några dagar men om det är brådskande kan det gå snabbare än så.

Citat:

Sedan konkursen har komplett blivit alldades för dyra

Du tror inte att den svaga kronan har större inverkan på Kompletts priser än datorbutikens konkurs? Visst är konkurrens bra men de är inte den enda orsaken till ett företags prissättning.

Permalänk
Medlem

jaaaaaa:D

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken.com

Som jag skrev så gillar jag konkurans som ledar till prispress. Tror inte att komplette skulle kunna ha så höga priser om det gamla datorbutiken hade funnis idag. Jag som alla andra här gillar låga priser. Önska både Niklas och Jacob lycka till men är stakt motståndare till att Niklas startar upp Datorbutiken.com igen. Skulle han bara ha tagit över domänen så hade jag tyckt att det var OK men vad jag tolkar det så ärver det nya Datorbutiken.com allt från det gamla Datorbutiken.com förutom skulder och garentier.

Vad jag ser från här på sweclockers.com så ärver han levrantörsavtalet från CapTech, kundregistert så han kan sicka ut nyhetsbrev till kunder ifrån det gamla Datorbutiken, webbutiken som med samma innehål som förra hade. Gamla kunder som har missat konkursen kommer att handla där utan att ha förstått att det är ett annat företag.

Skulle Niklas börja om från noll så hade det varit OK men nu får han kunder som inte är hans och utan att behöva hjälpa Datorbutikens gamla. Är säker på att både två kan lyckas på egen hand med att fixa kunder men det är fel att åka snålskjus på andras företags kunder om man inte ger nåt tillbaka.

Att mista Axis som hyresgäst gjorde ingen ekonomisk skada? Du "glömde" att svara på om Sydsvenskan uppgifter stämmer att 2004 var det sista vinståret? Det var långt innan finanskrisen.

Jag råkade att andväna lite fel ordval innan. Jag menade att man måste ha kunna förutse att man skulla gå i konkurs mot sin vilja i minst ett halvår innan. Jag menade inte att det vara som mål att gå i konkurs. Att påstå att det var veckan innan tror jag inte på.

Hoppas att Niklas lyckas men det ska ske i en annan domän och utan att åka snålskjus från andra företags kunder som man inte ställer upp för.

Permalänk
Medlem

Vet någon när utförsäljningen börjar?

Permalänk
Citat:

Vad jag ser från här på sweclockers.com så ärver han levrantörsavtalet från CapTech, kundregistert så han kan sicka ut nyhetsbrev till kunder ifrån det gamla Datorbutiken, webbutiken som med samma innehål som förra hade. Gamla kunder som har missat konkursen kommer att handla där utan att ha förstått att det är ett annat företag.

Grattis! Du har förstått varför han köpte upp det! Synd för dig bara att du inte hann köpa det eller verkar ha den förståelse som krävs för att driva ett företag...

Permalänk
Medlem

Jag önskar Niklas (och de anställda han kommer att behöva snart) all lycka i framtiden! Att köpa upp en domän som datorbutiken.com när det gamla företaget kursat och lämnat missnöjda kunder efter sig kräver stora håriga bollar av stål..

Jag har handlat på inet efter konkursen men kommer att byta tillbaka till db så fort sidan är uppe igen
Jag kommer dock att fortsätta handla med ett av mina räntefria kreditkort som alltid

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Ni som pga gamla DB inte vill handla av nya DB säger jag, vem bryr sig. Det är inte nya DBs fel att ni var dumma och betalade i förskott. Hur tråkigt det än är att ni blev av med pengar så är det inte nya DBs fel. Är det så att ni ska sitta och vara bittra i all framtid så gör det. Själv kommer jag att handla från den butiken som har bäst villkor i framtiden, om det nu blir nya DB så kör hårt. Huruvida jag får behålla några bonuspoäng som ger mig lite godis struntar jag i.

Faktum är att den nya ägaren ger er redan bra service, bra svar och försöker hjälpa er trots att han inte behöver och butiken inte ens har öppnat igen. Ni fortsätter dock bara att gnälla. Vem vill ha er som kunder egentligen? Kan bara hoppas att de entreprenörer som försöker inte låter sig slås ner av ett gång fjortisar. Det finns lite mer kapitalstarka grupper som ger dig stöd, så kör hårt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Underbart att DB är tillbaka. Det behövs verkligen för konkurrensen vilket redan märkts på Kompletts ständigt stigande priser sen DB:s undergång.

Jag hoppas verkligen att Niklas och Co styr DB tillbaka till det företag de var för två år sedan. Med sveriges bästa site, bästa sortiment, bästa priser, snabba leveranser och bra service. Och glöm inte DB-mannen, som alltid varit närvarande här på Swec (t.o.m. nu trots att företaget inte längre finns). Jag tippar att DB-mannen gått i nån konflikthanteringskurs hos Dalai Lama för han svarar alltid sakligt och utförligt på mer eller mindre rabiata verbala påhopp med stoiskt lugn

De senaste två åren blev det tyvärr inte lika mycket beställt från DB för min del men de ordrar jag hade hanterades faktiskt fortfarande utan problem. Även två reklamationer på ett nätagg och ett set minnen hanterades snabbt och smärtfritt problemen företaget hade till trots. Jag lider med de som blev av med pengar i konkursen men det är tyvärr oundvikligt att folk kommer i kläm vid konkurser. Det vore ju en fin gest av nya DB att göra något för de som blev av med pengar (bonuspoäng, fri frakt eller liknande).

DB har alltid varit min favoritsite med prylar mer i min smak än andra butiker. Kompletts sortiment vad det gäller t.ex. chassin och kylare är under all kritik. Samma när det gäller DB:s datorpaket så var de ofta nästan det man själv skulle plocka ihop utan skumma komponentval och dumsnåla alternativ.

Så om DB återuppstår som det företag jag beskrivit ovan (Plus att de öppnar ett uthämtningsställe i Stockholmstrakten ) så har de åtminstone mitt fortsatta förtroende.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Bacon, det handlar inte om det utan om att när man använder ett namn "åker snålskjuts" på det bolagets rykte. Hade dom startat ett helt nytt företag som inte förknippades med DB så hade jag haft större förståelse för att man inte ersatte de gamla kunderna. Jag har tidigare nämnt Microstore (som garanterat planerat konkursen ett bra tag) och dom är ett ypperligt exempel på ett företag som inte behandlat sina kunder rätt. Det verkar som de nya ägarna är måna om sitt nya företag men att använda sig av DB´s rykte är enligt mig fel om man inte också på samma gång upplyser folk vad som hände med det gamla företaget för jag är säker på att många av dessa inte har en susning om vad som skett.

Jag har handlat en del från gamla DB och har alltid varit nöjd (även med hög frakt var det lönsamt att handla från dom tills deras konkurrenter sänkte sina priser) och deras support har varit riktigt bra. Jag önskar de nya ägarna all lycka i framtiden

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Kanon. Bra att dom åker upp igen.. så det blir mera kunkurrens bland butikerna. Men från DB... köp inte via förskott isåfall, då riskerar man inget.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CorranHorn: Marknaden bestämmer priset på domänen och kundregister. Priset blir dock rabatterat då det åligger konkursförvaltaren att sälja så fort som möjligt. Den snålskjuts du beskriver ska då vara inräknad i priset. Om nu prist varit lågt kan ju detta vara för de 1500 mailen som konkursförvaltaren fick in från småbarn som inte alls förstår vad som händer.

I slutändan är det ingen som tvingar någon att handla från datorbutiken, på samma sätt som ingen tvingade folk att betala i förskott. Det finns heller ingen anledning att hoppa på de nya ägarna gällande gamla affärer.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvost
Vet någon när utförsäljningen börjar?

Bör öppna kl 10.00 eftersom att resten av Mobilias butiker öppnar då, ska bli spännande vad som står på skylten till utförsäljningen då Kan inte han där Jacob komma in i forumet och locka med vad för priser och saker det handlar om

Permalänk
Medlem

Ett tips till "nya datorbutiken" skulle vara att kolla upp om den senaste ordern blev levererad till kunden innan dom skickar ut sina nya fina nyhetsbrev i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bör öppna kl 10.00 eftersom att resten av Mobilias butiker öppnar då, ska bli spännande vad som står på skylten till utförsäljningen då Kan inte han där Jacob komma in i forumet och locka med vad för priser och saker det handlar om

En gissning är att bäst pris blir det nog på små saker, typ adapters, media och annat "skit".
Enligt inventarielistorna lär det nog bli en hel del kablar. Dock verkar glassen och chokladen vara slut

Visa signatur