Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk
Medlem

haha årets julklapp från datorbutiken, en datorbutiken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Btw. Jag har handlat för många tusen från gammla DB, jag fick aldrig ngt godis. Vad var kraven? [/B]

Va fick du inget godis? Det var faktiskt deras lakritsgodisbitar som fick mig att bli en återkommande kund. Sen när man råkat beställa en hel del gånger så hade man bonuspoäng. Sen var man hocked.

Kraven? Om jag inte missminner mig så stog det något om att man skulle ha "ett vackert yttre för att representera DB och dess glamour".

Puss! God Jul!

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
oj dom hade inte liten fet skuld när dom konka..

Datorbutiken har skulder
på nästan 70 miljoner

2008-11-28 13:26 STAFFANSTORP/MALMÖ
Datorbutiken.com har skulder på sammanlagt 69 miljoner kronor till banken, underleverantörer och privatpersoner. Konkursförvaltaren värderar tillgångarna till 15 miljoner.

http://skanskan.se/article/20081128/NYHETER/417736/1057/*/STA...

FY fan vad länge det måste gått utför, kommer hända samma sak igen om dom håller så låga marginaler som förr

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Avstängd

Hur blir det med ens Poäng då? får man tillbaka dom eller?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

det måste ni väl förstå att ni får naturligtvis inte tillbaka era poäng, det låter ju väldigt tveksamt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarlath
hade varit trevligt med lager i staffanstorp igen, sålänge man kan hämta där e dom prio för mig

har dock en känsla av att det inte bli så.
någon som vet?

Håller med, har en kvarts bilfärd till det gamla lagret vilket gjorde att man alltid valde DB.com före andra internetbutiker då man slapp vänta på paket skulle komma till posten samt att portot uteblev.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Håller med, har en kvarts bilfärd till det gamla lagret vilket gjorde att man alltid valde DB.com före andra internetbutiker då man slapp vänta på paket skulle komma till posten samt att portot uteblev.

Får väl hoppas att Nicklas köper lagret också då.
För som det är nu så äger han bara en hemsida, en databas med kunder och ett namn.

Går datorbutiken i konken igen så kanske man ska köpa namnet återigen som ett aktiebolag och med extremt låga priser och inga varor blåsa till sig lite pengar.
För uppenbarligen bryr sig folk inte om vilket företag som står bakom bara det har "rätt" namn.

Inte för att jag tror att Nicklas kommer blåsa någon och jag önskar honom lycka till i den hårda konkurrensen och lågkonjukturen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

YEEEEEESSSSS.

Underbart, har saknat DB nått otroligt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Vilken julklapp härligt en av mina favvo är back on track..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Vilken julklapp härligt en av mina favvo är back on track..

Nicklas eller företagsnamnet?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det är fett nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Vad är det för bra med detta? En sunk-butik som uppstår med samma namn?
Redo att blåsa några kunder igen...

Hur ska de kunna konkurrera med t.ex. Inet och Dustin. Från de butikerna får man lagervaror dagen efter även om man beställer t.ex. kl 15 på eftermiddagen...

Inet har också konkat och återuppstått med nya ägare. Precis samma som händer med datorbutiken nu. Det ser du ju även på namnet: Nya Internetworking Data.

Permalänk
Medlem

Nejmen vilken glädjande nyhet

Hoppas alla får tillbaka sina poäng!

Permalänk

Kommer aldrig handla därifrån igen. Noll förtroende.
Förknippar bara datorbutiken med förlorade pengar.

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Nejmen vilken glädjande nyhet

Hoppas alla får tillbaka sina poäng!

Tillhörde inte de poängen svenska shoppingsajterna ab?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var mycket länge sedan det fanns någon anleding att handla på DB. De har inte haft vare sig bättre sortiment, bättre leveranstider eller lägre priser än konkurrerande nätbutiker. Enda anledningen att handla där har ju egentligen varit deras varumärke, att de är kända och känns trygga och bra därför. Den biten har ju gått förlorad nu minst sagt. Jag har svårt att förstå hur detta ska fungera. Det måste till något för att man ska handla på DB istället för på t.ex. dustinhome.

Permalänk
Medlem

Äsch, db var riktigt bra för typ 1,5 år sen. Därefter blev supporten och returhantering extrem dålig och gick bara utför. Tacka vet jag Dustin, alltid pålitlig, snabb leverans och grym bra support. db, nevermore....na na.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Påminner lite om pizzeriornas affärsmodeller (fast då runt momsredovisning)

Du som verkar vara experten. Kan inte du förklara hur pizzeriorna bygger sin affärsmodell kring momsredovisning? För oss dödliga...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

De kan ta sig i brasan! Aldrig att jag köper en pryl av dem innan de ersatt mig för det de inte levererade när de gick i KK.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moggelotr

Jo, en kk kan förstöra ett företagsnamn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
De kan ta sig i brasan! Aldrig att jag köper en pryl av dem innan de ersatt mig för det de inte levererade när de gick i KK.

Varför ska Nicklas ersätta dig? De som är skyldiga pengar är svenska shoppingsajterna ab.
Namnet Datorbutiken.com är precis som allt annat som svenska shoppingsajterna ab ägde.
Själva namnet är nu sålt och det är också allt.
Döper jag min son till Adolf Hitler så kan ingen anklaga honom för förintelsen.
Man kan inte heller tacka honom för autobahn heller.
Även om många är glada att få tillbaka ett företagsnamn på prisjakt.nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tillhörde inte de poängen svenska shoppingsajterna ab?

Det står ju att dom har köpt upp kundregistret, så finns kanske en liten chans, den är dock så klart just det, väldigt liten. Hur som helst blir det avgörande för var jag ska handla, satt på runt 1600 poäng när datorbutiken konkade och bonusen var väl egentligen anledning nummer 1 att jag samlade köpen där. Ska man börja om på noll eller dom tar bort det systemet helt så funkar inet och dustinhome för bra för att datorbutiken ska vara ett alternativ igen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunterxx
Inet har också konkat och återuppstått med nya ägare. Precis samma som händer med datorbutiken nu. Det ser du ju även på namnet: Nya Internetworking Data.

Måste väl ha varit ganska längesen dom konka?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Hahaha! Undrar om de som blev blåsta på sina pengar i konkursen är sugna på att göra ett nytt försök nu?

Vilket jävla hån. Att starta om Datorbutiken med samma upplägg som förut är som att döpa ett fartyg till Titanic - man kan liksom inte låtsas om att det aldrig hände. Namnet är nedsolkat för lång tid framöver.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed

Bra, men vad har det med det nya företaget att göra?

Sen får du ju faktiskt skylla dig själv när du betalar i förskott till en firma som gått dåligt ett tag och samtidigt som det är en stor ekonomisk svacka i största allmänhet. Sweclockers har rapporterat flera gånger om båda händelserna och eftersom du postar här så kan du omöjligt ha missat det.

Permalänk

Jag fick alldrig något godis därifrån tror jag eller vänta antagligen fick jag 2-3 kolor när jag beställde ett grafikkort till en kompis ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Uppdatering 2008-12-05 11:24 - IT24

"Tokrea när Datorbutiken startar om"

http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-sta...

"Men först ska konkurslagret slumpas bort. Med start den 13 december reas datorutrustning till ett värde av nästan 8 miljoner kronor ut från JME-butiken vid shoppingcentret Mobilia i Malmö. Prissänkningar på upp till 90 procent utlovas."

Blir väl till att ta bil och släp ner till Malmö den 13 december?

Visa signatur

Vänliga hälsningar

Senot

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan jubla över ett varumärke.
Det är ett nytt företag med andra ägare.
Ingen hade hurrat om det heter Nisses istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moggelotr

Word!

"Ny" ägare, men fortfarande en som jobbade på DB tidigare. Fattas bara att man får nyhetsbrev från dem direkt också! Det lär besvaras ganska omgående isåfall.

Varför bytte de inte namn? Datorbutiken låter lika attraktivt nu som DDT, akrylamid eller kvicksilver.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Måste väl ha varit ganska längesen dom konka?

Ja, i slutet på 90-talet om jag inte minns fel. Typ -99. Om 10 år, inräknat att db fortfarande finns kvar då, minns nog inte många att de en gång konkade och köptes upp.

Permalänk
Medlem

Lär nog inte hålla särskilt länge.