Ni som jobbar inom IT industrin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jul 2003

Ni som jobbar inom IT industrin.

Hejsan!

Tänkte ställa lite frågor till er som jobbar inom IT industrin.

Bott i england sedan jag varit 16 (är nu 22).
Pluggar Business Information Systems (blandning mellan data och business) men jobbar detta året (placement year). Det är på ett stort data företag jobbar som Quality assurance engineer. Intresant och se hur industrin fungerar och har lärt mig massa men i framtiden skulle jag nog vilja jobba som konsult.

Gör mitt sista år på universitet efter nästa sommar, vill troligtvis flytta tillbaka till stockholm.

Vill påpeka att jag läste ett år på gymnasiet i Svergie (så har läst Svenska A m,m) samt 3 år på college i england.

Hur funkar det i sverige är det lätt och få jobb (inom IT industrin) med utländskt universitet utbildning?

Är jätte tacksam för alla svar.

mvh

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Har ingen erfarenhet själv av att jobba i England men skulle kunna tänka mig att du har en hel del plus i meritlistan jämfört med folk som enbart studerat i Sverige faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jul 2003

Ok, låte positivt. Är det nån som har pluggat utomlands och sedan kommit tillbaka till Sverige?

Plus förslag på jobb som man kan inrikta sig på?
Är inte den typen som gilla o knacka kod hela dagarna. Vill ha lite omväxling.

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western