Nätshopping i Staterna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2008

Nätshopping i Staterna

Någon som vet några bra nätbutiker i Staterna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Varför vill du köpa ifrån staterna, Dollarn är så stark och blir starkare för varje dag att det lönar sig inte. 2 år sedan, det var tider man kunde göra klipp med USD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

2år sedan?
Det är inte ett halvår sedan dollarn kostade dryga 6kr.
Men tullrisken är så stor att fastnade det blev inte
vinsten så stor i slutändan.
Bättre i såna fall när man köper på plats.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

www.newegg.com

- Använder alla jag känner i USA iaf

i7 920@3,4GHZ (HT ON), Gigabyte EX58-UD5, 640gb WD Black, 6gb RAM Corsair 1333mhz, Coolermaster Mod. 1000w, GTX260 Gigabyte, P182, 3,8 TB lagring. Double Monitor!

Datorer är byggda med hjälp av två lagar; Moore's lag och Murphy's lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Jun 2007

Problemet med Newegg är att dem bara skickar inom USA och Puerto Rico. eBay funkar ju alltid, för spel så kan jag rekommendera www.videogamesplus.ca (Kanada. Priser i Candian Dollar, CAD), från VGP har jag alltid fått allt på 3 dagar från att dem skickat grejerna vilket är jäkligt bra för att vara transatlant + att dem skriver ner priserna på paketet för att minska risken för tull

Sen finns ju alltid www.play-asia.com i Hong Kong som också är skitbra.

När man beställer från företag utanför Europa får man alltid räkna med att tullen kan slå på 25% + exp. avgifter från Posten, DHL, UPS osv. sen har vissa sorters varor också en extra tullavgift.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

www.yesasia.com är också riktigt bra.