Tagan kundservice/support = Obefintlig!

Permalänk
Medlem

Tagan kundservice/support = Obefintlig!

Hej alla... eller någon åtminstone:/

Jag har ett stort (ursäkta) jävla problem & det är att jag helt enkelt vill reklamera mitt nätagg som är ett Tagan Easyconnect 430W,men desvärre (eller rättare sagt det superjävligaste) så är det helt omöjligt att få något svar från Tagans olika mailsupport i världen, har skickat mail både via formulär på hemsidan & direkt till deras e-post med månaders mellanrum & förklarat utförligt på engelska att jag vill skicka mitt nätagg på RMA... men aldrig nåt svar *suck* vad ska jag ta mej till har någon här nåt bra tips/råd? (agget kostade ju nästan 1000 spänn som man kan ju inte bara skita i saken när man än har garanti kvar)

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem

Kontakta ARN.

Permalänk
Medlem

Kontakta återförsäljaren och be dem om hjälp med att kontakta antingen Tagan direkt eller distributören, brukar gå otroligt mycket fortare.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset med ARN tänkte inte på det...på tal om återförsäljaren dessa är/var nämligen datorbutiken.com så det är rätt kört . Det var även de på db.com som skulle hjälpa mej med reklamation innan/samtidigt jag kontaktade tillverkaren men tji fick jag när de aldrig nånsin mer hörde av sej om detta,inte konstigt med tanke på att dom gick i kk. Kom även på en grej till: man kan ju försöka kontakta dom via deras forumdel måste testa med en gång.

EDIT: Vad ända in i h-vete! Skullle registrera mej på Tagan forumdelen för att kontakta dom på det sättet men då står det så här: "Sorry, registration has been disabled by the administrator" Vafan i helvete, är dom också på väg att gå i konkurs eller? Ja menar man kan ju omöjligtvis ha ett forum för oss konsumenter om det inte går att registrera sej så man inte kan skriva där eller? Nåt skumt är det iaf. Skit också!

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem

"Utländska näringsidkare

Nämnden prövar inte tvister med näringsidkare utanför Sverige. För information vänd dig till Konsument Europa."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Däremot fortsätter ansvaret till distrubutören som DB handlat dessa nätaggen av. Försök att gå vidare till dom, du har den rätten men det lär vara mycket svårt.
Kolla upp detta.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

distributören har inget ansvar gentemot kunder, har db konkat så är det tillverkaren man ska vända sig vid garanti,reklamationer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Det är icke vad jag fått lära mig, har du någon länk på detta Hazzard ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Länk har jag inte men är det inte så det funkar ?nån annan som vet får gärna rätta mig om jag haft fel.

Permalänk
Medlem

OOOOOOOOOOOLIRC ? Vart är du ?

Olirc brukar veta sånt här, hoppas han hittar denna tråden.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Distributören har ansvaret mot kund men kunden får inte mer än vad säljaren i detta fall DB skulle fått om varan löses in som kanske är 50-60% + att det lär bli svårt att få fram vem som var distributör till nätagget då konkursförvaltaren antagligen är ganska svår att få tag på men det går ju alltid att skicka iväg epost till honom.

Men funkar inte den här sidan http://www.maxpoint.de/en/service/rma.php? DaNnY_B?

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Kom på att jag kanske inte provat alla länder där tagan-service finns testade att skicka samma mail som förut men nu till tagan-tyskland & sa hur det låg till & döm av min förvåning så fick jag svar tidigare idag,så nu löser sej nog allt med RMA verkar det som. Tack för all hjälp iaf. Mvh DaNnY_B

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1