AMD Dragon – Phenom II

Permalänk
Avstängd

http://translate.google.se/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.ixbt....

dundermuppen om ett spelföretag konstruerar ett spel så man måste ha den absolut snabbaste processor så kan de inte sälja så många spel. konstaterar även att jag med min långsamma phenom 9500 kan spela ett av de mesta populära spelen vilket inte de med C2D kan.
Här ser du ett spel där FSB'n begränsar

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh

dundermuppen om ett spelföretag konstruerar ett spel så man måste ha den absolut snabbaste processor så kan de inte sälja så många spel. konstaterar även att jag med min långsamma phenom 9500 kan spela ett av de mesta populära spelen vilket inte de med C2D kan.
Här ser du ett spel där FSB'n begränsar
http://sweclockers.com/imagebank/plot/200901/GTAIV002.png
[/B]

Om du är lycklig i din tro så håll dig till den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Att ha ett ekonomisystem som skapar så mycket problem är rätt patetiskt. Men flera länder har diskuterat om att göra ett system likt länderna i norden (dvs. oss) för att det var så pass stabilt.

Och vi pratade inte om Nasdaq, vi pratade om Intel. Nasdaq är ett börsföretag som tillhanda håller en börsindikator över aktiebolag, lägga ut sälj- och köpordrar.

Självklart vill man ha en så stor vinst som möjligt när det är dags för utbetalning. Vill man ha lite hobby-verksamhet kan man ju börja hålla på med lite B-aktier - kostar ju ingenting (är iofs ingenting heller).

Ska vi prata äpplen eller päron? Du gör ett inlägg om äpplen sen går över till päron?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Varför hade ni ingen Core2 Duo-processor med i testet?
Rädda för att stöta er med quad-fanatiker som desperat sitter och intalar sig att deras onödigt dyra processor visst är jättebra?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Varför hade ni ingen Core2 Duo-processor med i testet?
Rädda för att stöta er med quad-fanatiker som desperat sitter och intalar sig att deras onödigt dyra processor visst är jättebra?

Det är främst för spel man behöver megahög prestanda, och där är det mest grafikkortet som begränsar samt att de flesta spel inte drar nytta av mer än 2 kärnor. Så visst har du rätt.

Och för desktop; jag har roat mig med att underklocka min server, jag kör den i 1.2GHz på 0,9V och med sänkt spänning till bryggorna(går på mitt micro-ATX-kort) och nerklockat minne.

Man skulle kunna tro att det skulle bli segt då, men alla vanliga desktop-apps/produktivitetsprogram/webbapps flyter på ungefär som vanligt under Linux 64-bitars. Gissa varför Atom funkar? Det mesta folk använder behöver inte så bra prestanda, och i hemmet är det mest spel som är undantaget som bekräftar regeln. Min server är trots nedklockningen fortfarande mycket mer kraftfull än en Atom, och den prestandan räcker långt om man inte spelar på burken.

Min Quad gör egentligen bara nytta i ett fåtal spel, när jag renderar i 3DSMax, när jag kör många VSTer i Cubase och när jag konverterar video. I övrigt behöver jag verkligen inte en Quad, och en Duo i 3GHz+ behövs som sagt bara i spel om man bortser från de få undantagen jag nämnde nyss.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Hedersmedlem

Pris/prestanda är inte alltid så lätt att räkna ut eftersom det beror lite på hur datorn ska användas. Efter att ha kollat upp lite av testerna och kolla med prisjakt.se fick jag fram ungefär följande (med utgångspunkt ifrån vilka moderkort som använts):

I jämförelse med Intel 775 (endast moderkort):

- 900 kr

I jämförelse med Intel 1366 (moderkort + skillnaden av DDR3):

- 1 400 kr

I många av testerna tycks Phenom II X4 940 i mycket vara jämbördig med Core 2 Quad 9550 (sett till mängden av övriga tester tycks däremot Phenom II ha sin styrka i främst flertrådiga applikationer där den ibland trumfar Core 2 med marginal). Skillnaden mellan dessa redan nu vid lanseringen av Phenom II är - 200 kr. I jämförelse med Core i7 920 är skillnaden endast - 100 kr. Nu kan vi nog förvänta att priset åker ner en 20 % kanske efter att de första entusiasterna gjort sina köp, vilket i alla fall under en tid, beroende på Intels strategi, kan betyda uppåt en - 500 kr skillnad.

För spelentusiasterna skulle jag förvänta mig att AMD har möjlighet att optimera prestandan för en ren AMD rig aningen mer än vad är fallet för ett mixat system, men det kanske inte handlar om några stora procentuella skillnader.

Hur som - för att leka med tanken - för den som redan har ett AM2+ moderkort är det nog svårt att med dessa prestandasiffror motivera ett byte till Core i7 för 6 500 - 7 000 kr. Jag kan än mindre se hur AMD med denna processor skulle förlora särskilt många till ett Core 2 system. I det här perspektivet ser jag det som en bra processor i att säkra den redan befintliga marknaden.

För övriga betyder 1 000 kr eller 1 500 kr något? Svårt för mig att avgöra, men för de som har lite sympatier för "the underdog" är kanske Phenom II tillräcklig motivation. Eftersom nu AMD samtidigt släpper en ny serie integrerade GPUer borde AMD - ja ifall marknaden är någorlunda fungerande - kunna ta några andelar på denna den större marknaden.

/ Ett försök att vara objektiv, men det brukar ju aldrig lyckas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen

Citat:

Det är ännu mer beklagligt att en del lyckas missförstå och tro att medel FPS är det som avgör hur bra spelet flyter.

Ahh. Jagat liv i den gamla flytmyten igen?

Inte för att jag vill lägga mig i eran övriga diskussion men i den där meningen håller jag med gosh.

Det lär vara den längsta tiden mellan bilderna som avgör hur bra folk tycker att ett spel flyter och fps är ett rätt dåligt sätt att försöka mäta med i det sammanhanget, trist att det blivit den enda standarden mer eller mindre.

Om Intel eller AMD är bättre eller sämre än den andra där vet jag inte, gissar att det inte är någon nämnvärd skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

dundermuppen om ett spelföretag konstruerar ett spel så man måste ha den absolut snabbaste processor så kan de inte sälja så många spel.

Hur kunda då GTA IV vara det spel som sålde mest exemplar förra månaden? Man MÅSTE ha en Quadcore för att spela GTA IV, iaf om det ska vara spelbart...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hur kunda då GTA IV vara det spel som sålde mest exemplar förra månaden? Man MÅSTE ha en Quadcore för att spela GTA IV, iaf om det ska vara spelbart...

För att marknade för quad cores ökat så mycket att det nu finns en hel del köpare.
Du kommer säkert få se fler spel under året sätter ribban till att man måste ha en quad.
Utöver det så verkar även drivarna börja trådas upp.

Jag tror även att spelutvecklare mer och mer skiter i och anpassa speciellt mycket för 2 x C2D = C2Q. Problemet med den processorn är att trådar helst inte bör dela på resurser. Phenom och i7 som är riktiga quadar har inga större problem med trådar som delar resurser och då är det även mycket enklare och tråda upp spelen för maximal prestanda

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Om Intel eller AMD är bättre eller sämre än den andra där vet jag inte, gissar att det inte är någon nämnvärd skillnad.

Det är just detta jag menar. Ingen nämnvärd skillnad. Det Gosh påstår är att Amd är markant bättre.

Citat:

Jag tror även att spelutvecklare mer och mer skiter i och anpassa speciellt mycket för 2 x C2D = C2Q. Problemet med den processorn är att trådar helst inte bör dela på resurser. Phenom och i7 som är riktiga quadar har inga större problem med trådar som delar resurser och då är det även mycket enklare och tråda upp spelen för maximal prestanda

Gosh skriver indirekt att intels gamla quadar har detta problem. Det hade de bara i teorin, aldrig i praktiken.

För de som missat våra diskussioner innan så måste jag bara tala om att Gosh aldrig någonsin genom tiderna lyckats påvisa att intels quad har problem med delade resurser (mycket trafik över FSB mellan kärnparen). Han skulle dessutom skriva ett program som visade detta och även där gick han bet. Eller åtminstone fick jag aldrig ta del av resultatet.

Det är alltså tomt prat utan mer substans än en lös obekräftad teori.

Gosh, återkom med ditt program eller andra fakta som påvisar det du säger.

Eller gör som du brukar, undvik obehagliga diskussioner som inte passar dina önskningar och svara på någon helt annan fråga som du med stor möda lyckats läsa in i andras inlägg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR

För att spelet sålde mer på namnet än på innehållet?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man jämnförör Phenom II med I7. Det käns inte rätt, I7 har DDR 3 minne och en annan socket som är utväcklad för den arkitektur.
PII andra sidan har släpts på sin gamla sockel och boode jämnföras i första hand men Core 2. När AM3 socketen kommer gärna med ddr3 minne så bodde man jämnföras med i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novatron
Förstår inte varför man jämnförör Phenom II med I7. Det käns inte rätt, I7 har DDR 3 minne och en annan socket som är utväcklad för den arkitektur.
PII andra sidan har släpts på sin gamla sockel och boode jämnföras i första hand men Core 2. När AM3 socketen kommer gärna med ddr3 minne så bodde man jämnföras med i7.

Varför inte ? När en plattform kommer måste ju folk få en hel hets bild vad den presterar. Core 2 har också annan annan socket att INTE jämföra med i7 vore BARA dumt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Avstängd
Citat:

Gosh, återkom med ditt program eller andra fakta som påvisar det du säger.

Det är bättre att du läser på lite om processorer på nätet istället för att ödsla tid på att bara säga "bla bla bla" om saker där personer läst på.

vad är din förklaring till varför GTA IV fungerar så dåligt på C2Q? om du har någon....

vissa är allergiska mot information när man känslomässigt bestämt sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är bättre att du läser på lite om processorer på nätet istället för att ödsla tid på att bara säga "bla bla bla" om saker där personer läst på.

vad är din förklaring till varför GTA IV fungerar så dåligt på C2Q? om du har någon....

jag kan nog hålla med dig om att i gta 4 så visar amd att HT är bättre än fsb men nog räcker den alltid men jag tror det är minnes bandbredden som ger prestandan här.

Det jag inte håller med dig om är att På papper och utgången inte är den samma.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Att ha ett ekonomisystem som skapar så mycket problem är rätt patetiskt. Men flera länder har diskuterat om att göra ett system likt länderna i norden (dvs. oss) för att det var så pass stabilt.

Och vi pratade inte om Nasdaq, vi pratade om Intel. Nasdaq är ett börsföretag som tillhanda håller en börsindikator över aktiebolag, lägga ut sälj- och köpordrar.

Självklart vill man ha en så stor vinst som möjligt när det är dags för utbetalning. Vill man ha lite hobby-verksamhet kan man ju börja hålla på med lite B-aktier - kostar ju ingenting (är iofs ingenting heller).

Det är underförstått att han menar NASDAQ Composite Index, menar man bolaget som äger NASDAQ-börsen (NASDAQ-OMX Group) får man specificera det.

På ett år har både Intel och NASDAQ COMP tappat 37%, dvs dom har inte gått sämre än genomsnittet, som t.ex. AMD som tappat 57%.

-

Några spel man borde testa med är DSC: Black Shark och Fligh Simulator X som är CPU-begränsade även i högre upplösningar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
jag kan nog hålla med dig om att i gta 4 så visar amd att HT är bättre än fsb men nog räcker den alltid.

Jag skrev inte att den C2Q inte räcker, men när jag får ungefär samma värden med min Phenom 9500 @ 2,2 Ghz som en C2Q på 2,83 GHz där så många tycker att intel är en snabb spelprocessor. Då är det något som skiljer. Angående GTA så handlar det inte om AMD's hypertransport utan att den har en L3 cache, en cache som alla kärnor kommer åt. C2Q är bara två ihopklistrade C2D och för att den skall skala bra så bör trådar prata minimalt med varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte ? När en plattform kommer måste ju folk få en hel hets bild vad den presterar. Core 2 har också annan annan socket att INTE jämföra med i7 vore BARA dumt.

I så fall måste man nog också se den som en inblick på framtiden och vad den redan presterar utan ny sockel och ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av novatron
I så fall måste man nog också se den som en inblick på framtiden och vad den redan presterar utan ny sockel och ddr3.

Den kommer inte byta sockel inför ddr3 och minnes prestandan påverkar absolut inte överallt det är inget spektakulärt prestanda hopp med ddr3 om du tror det.

Gosh det kan nog stämma. Men intels cpu är fortfarande en snabbare spel cpu i de flesta fall så säga att den inte är snabb är fel dock räcker phenom givetvis överallt . När de flesta spel stödjer quad och nyttjar det ordentligt då kan man säg att Phenom är en bättre spel cpu än c2q dock inte än i7 men den dagen väntar ett tag till innan den kommer.

Jag kan ju påpeka att jag själv inte rekommenderar c2q över phenom när jag bygger datorer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Gosh det kan nog stämma. Men intels cpu är fortfarande en snabbare spel cpu i de flesta fall så säga att den inte är snabb är fel dock räcker phenom givetvis överallt .

De är lite olika i konstruktionen, i7 är något känsligare när det blir mer program som kör, i7 har även mindre cache. De har en cache av typen inclusive medan Phenom's cache är exclusive. L1 och L2 på intel är ju lite mindre på grund av det för de dubbel (eller mer korrekt, trippellagrar information). Phenom's cache jobbar separat och de kan utan större problem göra en större L1 och L2 cache.

Cachen på intel snurrar också i processorns hastighet vilket den inte gör på phenom.
L3 på intel är också 16-way set associative, medan den på Phenom är 48-way set associative. Phenom's cache är däremed mer effektiv även om i7 cachen är snabbare så länge minnestrafik blir för mycket "huller om buller"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ehjaja.. Och hur känner du till min kunskapsnivå inom ämnet? Gissar och tolkar in igen kanske.

Har inte tillgång till källkoden till GTA IV så jag har ingen aning där. Du har den då kanske eftersom du påstår dig veta?

avsaknaden av information i ditt inlägg tolkar jag som att just Du inte är kapabel att belysa ämnet vidare? Ingen ny information har tillkommit från din sida. Som vanligt.Vi vet alla vad du tycker, men det stannar alltid vid att du just tycker saker, vilket i och för sig är tillåtet.

Hur går det med testprogrammet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hur går det med testprogrammet?

spelar nog ingen roll hur många testprogram du får som visar problemet, du är ändå "fast".

du vet även att det arbete som krävdes för att göra programmet användarvänligt var på tok för stort för att jag skulle orka med det, däremot fungerade det ju bra för att testas själv och lära mig hur processorerna fungerar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De är lite olika i konstruktionen, i7 är något känsligare när det blir mer program som kör, i7 har även mindre cache. De har en cache av typen inclusive medan Phenom's cache är exclusive. L1 och L2 på intel är ju lite mindre på grund av det för de dubbel (eller mer korrekt, trippellagrar information). Phenom's cache jobbar separat och de kan utan större problem göra en större L1 och L2 cache.

Cachen på intel snurrar också i processorns hastighet vilket den inte gör på phenom.
L3 på intel är också 16-way set associative, medan den på Phenom är 48-way set associative. Phenom's cache är däremed mer effektiv även om i7 cachen är snabbare så länge minnestrafik blir för mycket "huller om buller"

Att intels L1 och L2 är mindre påverkar inte prestandan negativt då L2 är snabbare. Intels L3 är dessutom större samt att L3 är bättre placerad mot kärnorna och % mässigt går amd ner mer när det blir tyngre tex i vantage extreme vs performance dessutom så är intels minnesbandbredd så pass mycket högre vilket hjälper till när mycket ska igång. Anandtech skriver lite intressant i deras phenom review om hur i7 och phenoms cache är mot varandra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Att intels L1 och L2 är mindre påverkar inte prestandan negativt då de är snabbare. Intels L3 är dessutom större och % mässigt går amd ner mer när det blir tyngre tex i vantage extreme vs performance dessutom så är intels minnesbandbredd så pass mycket högre vilket hjälper till när mycket ska igång. Anandtech skriver lite intressant i deras phenom review om hur i7 och phenoms cache är mot varandra.

Oh, the irony

Permalänk
Avstängd
Citat:

Att intels L1 och L2 är mindre påverkar inte prestandan negativt då de är snabbare. Intels L3 är dessutom större samt att L3 är bättre placerad mot kärnorna och % mässigt går amd ner mer när det blir tyngre tex i vantage extreme vs performance dessutom så är intels minnesbandbredd så pass mycket högre vilket hjälper till när mycket ska igång. Anandtech skriver lite intressant i deras phenom review om hur i7 och phenoms cache är mot varandra.

Läs på! Anandtech är inte bra att använda som informationskälla

men som jag skrev, intel startar snabbt, amd kommer däremot när belastningen stiger

vantage extreme är kanske heller ingen höjdare och använda som referens men det vet du nog redan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs på! Anandtech är inte bra att använda som informationskälla

men som jag skrev, intel startar snabbt, amd kommer däremot när belastningen stiger

vantage extreme är kanske heller ingen höjdare och använda som referens men det vet du nog redan

Inte direkt så att jag använder anandtech som information källa endast men det är betydligt lättare att hänvisa dit än att hänvisa till olika pdf då de inte jämför cpu mot cpu
I7an skalar fortfarande bättre vi högre cpu belastning som jag sa tex vantage performance vs extreme är väl inte den bästa men jag och saab cool ska jämföra våra phenom II vs i7 i 4 ghz närsom. Då ska det köras enskilda test och sedan ska de göras samtidigt för att se vilken som tappar mest % mässigt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Jag tycker processorn presterar respektabelt faktiskt, ungefär vad jag förväntat mig. AMD har inte kunnat stå upp mot Core 2 processorerna för än nu. Kan AMD nu matcha Intel upp till 3000 kr nivån på processorer tycker jag de har gjort de bra. Personligen tycker jag inte de är rimligt att lägga så mycket mer pengar än så på en processor, speciellt inte när priserna på DDR3 ser ut som dom gör. Så därför är AMD Phenom II helt klart ett alternativ, om de finns bra moderkort till bra pris att komplettera med.

Om AMD och Intel är helt likvärdiga väljer jag helt klart AMD för att främja konkurrensen i framtiden. Hoppas fler gör som jag om de står inte för samma situation, för ingen blir lyckligare av att de bara finns en tillverkare av processorer. Prestanda tronen är inte allt som räknas, även om de är där man kännar de stora pengarna.

känner lika dant, den lilla skillnaden det är mellan Q9550 och Phenom II 940. och sen är AMD i spel när det blir lite mera stressit för processorn, nån annan kan säkert skriva vad jag menar.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Inte direkt så att jag använder anandtech som information källa endast men det är betydligt lättare att hänvisa dit än att hänvisa till olika pdf då de inte jämför cpu mot cpu
I7an skalar fortfarande bättre vi högre cpu belastning som jag sa tex vantage performance vs extreme är väl inte den bästa men jag och saab cool ska jämföra våra i 4 ghz närsom.

varför förklarar du inte tekniskt då om du läst hur du fungerar. du har ju sagt några slutsatser som kanske mer varit chansningar, vet du hur de fungerar så borde du kunna förklara.

jag har inte grävt så mycket i i7 än, skall göra det. trodde först att den skulle vara mycket bra för trådning men den har i flera test visat mycket knepigt beteende. möjligen är det så att när den läser minne så läser den större block. så länge ett program körs så brukar det programmet inte fragmentera upp om de har hyffsad kontroll på trådarna. däremot verkar den tappa när det blir mer grötigt och då tappar den ganska ordentligt.

kolla denna sidan där de testet web server: http://translate.google.se/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.ixbt....

vad jag känner till om hur intel och amd konstrerar så väljer intel en snabbare lösning om den går 3 gånger av 4 även om den fjärde kan bli långsam. amd gör tvärtom, de konstruerar efter värsta scenario

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gosh,
Vi har alltså i nuläget ETT spel(GTA IV) där Phenom II skiner, och det enbart vid höga upplösningar(1920+). Det måste betyda att det är världens bästa cpu, eller hur?

Jag tex ämnar ändå inte köpa GTA IV för PC, eftersom jag har det på PS3 och har en 40" Full-HD TV.

Mer intressant för många är att nu gamla Q9*** klockar bra och på det sättet lätt uppväger eventuella brister @ default klock samt att den gamla Penryn drar väsentligt mindre ström än Phenom II. Framförallt under last. Men viktigast, det är en mogen plattform och C2Q är bergstabil och en barnlek att klocka jämfört med Phenom II som närmast verkar fungera experimentellt ihop med en hel rad moderkort än så länge. Dessutom är den förvånansvärt dyr, för 2-2.2kKr skulle den vara en killer men inte nu.

Ett annat problem är att nästan ingen behöver en Quad öht, och i den mån någon behöver det så är det fler som har 775-moderkort än AM2+-moderkort och en Phenom II + ett bättre moderkort(verkar krävas) kostar en del det också.

Alltså återstår mest de som redan har AM2+-moderkort som potentiella kunder, problemet för dem just nu är att saker buggar för dem.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
gosh,
Vi har alltså i nuläget ETT spel(GTA IV) där Phenom II skiner, och det enbart vid höga upplösningar(1920+).

Nej GTA är inte beroende av upplösningen speciellt. men jag håller med om att det är hysteri och det mynnar ju ut att folk köper en högt klockad C2D för ganska dyra pengar. Min phenom 9500 kommer räcka längre än deras

när tror du nästa spel dyker upp som kräver fler än två kärnor?

Visa signatur