Roligt Spelköp!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Roligt Spelköp!!!

Hello.

Var nyss med om en ovanlig och rätt intressant upplevelse som jag tänkte jag skulle dela med mig!

Gick runt på lokala supermarket och fastnade i hyllan med billiga spel.
Där hittade jag Prrey för 4,95€ så eftersom det är länge sedan jag spelat detta spel tänkte jag att jag köper det!

Kom hem glad och nöjd, slängde in skivan i datorn men tyckte att det var lite underligt när ingen handbok var med men jag tänkte att det är säkert någon billig version som blivit tryckt.

Installation kommer igång och frågar om jag vill installera Civilization IV på min dator, WTF???

Dubbelkollade och det är faktiskt Civilization IV på skivan...
Rätt fodral, rätt etikett på skivan men fel spel....
Så det kan gå.

Fick i alla fall bytt spelet så nu har jag installerat Prey

Vet inte om nån direkt bryr sig men jag tyckte det var en liten skojig historia

(PS. försäljaren höll på garva ihjäl sig när jag berättade hur det låg till)

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

hehe det där är underligt..

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unspecified
Registrerad
Dec 2008

Inte enda gången det hänt... men det är nog väldigt ovanligt. Ovanligt och kul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
täby
Registrerad
Aug 2009

haha najs:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

haha va mysko

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
limmared
Registrerad
Aug 2008

åååh gamla goda Prey, längtar till 2:an kommer.....

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Haha, cool.

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

När jag fick Mafia i present en gång så fattades samtliga skivor i fodralet. Fick inte byta det heller

MVH //Gorian

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
När jag fick Mafia i present en gång så fattades samtliga skivor i fodralet. Fick inte byta det heller

MVH //Gorian

Va? Det är ju sjukt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2007

har ett Prey oöppnat liggandes , undra om det är Civilization IV ? köptes för 9kr på Cdon.com

Intel Pentium Gold 4415U @2.3ghz | 8gb 2133mhz DDR4 | Intel HD Graphics 610 | Sandisk 128gb M.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sjötofta
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har ett Prey oöppnat liggandes , undra om det är Civilization IV ? köptes för 9kr på Cdon.com

jag fick mitt prey gratis när jag köpte min g15 därifrån ^^, jag hade den också oöppnad men så såg jag att man kunde aktivera retail versioner av prey på steam och då öppnade jag den

Fractal Design Define R3 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS | ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 | XFX Radeon HD 6950 2GB | Intel Core i5 2500k | Corsair VENGEANCE CL9 1600mhz (2x4096MB) | Corsair HX 750w | 60GB OCZ Agility 3 SSD | 2x Samsung Spinpoint F3 1TB | QpaD MK90 | Logitech G500 | Logitech G930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Vänta nu... du menar att du bytte tillbaka ditt Civilization IV mot Prey!? O_O

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2008

Hände en liknande sak fö mig när jag köpte The Simpsons Hit And Run till xbox, jag fick då PS2 skiva istället för xbox. Rätt spel, men till fel konsoll^^

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4