Arctic Cooling lanserar gigantisk kylare för Core i7

Permalänk
Melding Plague

Arctic Cooling lanserar gigantisk kylare för Core i7

Arctic Cooling offentliggör en ny variant av kylaren Freezer Xtreme som passar Intels nya socklar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där såg riktigt stor ut. Moderkortens skräck typ..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ja den var då sannerligen inte liten! Borde finnas risk att nått knäcks ifall man bär datorn..

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

Den gamla är 130x100x131 mm enligt prisjakt.

Inte gigantisk.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Låg vikt för en såpass stor kylare, finns konkurenter till denna som ligger på dryga 0.8 kg och mer.
Storleken beror väl på att det skall rymmas en fläkt i centrum av kylaren.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

snygg förutom X en på sidan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

knappast gigantisk när det finns IFX 14 och Orochi. De flesta highend kylare väger ju också mer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Gigantisk och gigantisk.. Jag vet inte det jag.. *mutter*

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Väger den 600g med fläkt så är den ju nästan en lättviktare jämfört med vissa

Har den dessutom en bra fästmekanism, och om mittfläkten går att byta mot en standardfläkt, så är den klart tänkvärd till ev kommande burkar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

"Fyra värmeledningsrör..."?

Jag ser minsann åtta stycken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
"Fyra värmeledningsrör..."?

Jag ser minsann åtta stycken...

Rören ligger som ett U och sticker upp på båda sidor, men det är 4 st.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Den där såg riktigt stor ut. Moderkortens skräck typ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GanX
Ja den var då sannerligen inte liten! Borde finnas risk att nått knäcks ifall man bär datorn..

Ni tröttnar vist aldrig, eller så var det första gången ni skrev det som skrivits tusen gånger om, eller mer. Jag blir i alla fall trött, jag längtar fan tills folk börjar klaga på att moderkorten knäcks, då är dylika kommentarer åtminstone lite motiverade. Någon som lyckats knäcka ett moderkort med för tung kylare? Jag har bänt sönder ett par bara för att, de var i och för sig äldre historier men ändå och de var sega vill jag lova trots att min belastning när jag tog i och vek var rätt mycket högre än någon kylare utsätter dem för. Processorn skulle i och för sig kunna vara en mer känslig komponent kan man tycka, men de tål rätt djävla mycket de med, har sågat (efter att ha försökt hamrat och släggat dem) upp några äldre för o se hur de såg ut på insidan så att säga, när man väl kommit genom ”skalet” var de dock inte så hållbara längre, ja och sedan vek sig ju piggarna rätt lätt också.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Rören ligger som ett U och sticker upp på båda sidor, men det är 4 st.

Haha, så sjukt dumt av mig att missa det! Har aldrig tänkt på hur rören är utformade!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt onödigt..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Helt sjukt onödigt..

Varför då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Varför då?

Jag ser inget som helst användningsområde; Det finns bättre alternativ som, vad jag har uppfattat det, är både mindra och mer effektiva än denna verkar vara. Dessutom; Vad finns det för mening med att ha en kylare som tar upp all plats i chassit? Jag har en simpel "skit"kylare som följde med mitt köp av moderkort och CPU och jag har varken för varm eller för högljudd dator. Den ligger heller inte på full effekt, vilket lämnar rum för överklockning, även om jag inte sysslar med sådana fattiga aktiviteter..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Jag ser inget som helst användningsområde; Det finns bättre alternativ som, vad jag har uppfattat det, är både mindra och mer effektiva än denna verkar vara. Dessutom; Vad finns det för mening med att ha en kylare som tar upp all plats i chassit? Jag har en simpel "skit"kylare som följde med mitt köp av moderkort och CPU och jag har varken för varm eller för högljudd dator. Den ligger heller inte på full effekt, vilket lämnar rum för överklockning, även om jag inte sysslar med sådana fattiga aktiviteter..

Okej men då skulle den passa dig som passiv kylning! tar upp all plats i chassit? "bor du i chassit eller?"

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Okej men då skulle den passa dig som passiv kylning! tar upp all plats i chassit? "bor du i chassit eller?"

Haha, givetvis.

Vad finns det för mening med bra kabeldragning och en stor metallbit sitter som en plugg i mitten av chassit? Hoppas att någon kan förklara det för mig..

Jag förstår dock inte hur jag skulle gynnas av att lägga ut pengar på en halvkilos klump när jag har en liten, smidig och effektiv, i och med att temperaturen redan är låg i datorn så har jag bevisligen heller ingen nytta av än mer passiv kylning. Jag skulle tro att det finns våldigt många som sitter i samma (bekväma) position som mig och därmed inte har något användningsområdet av denna. Ett köp skulle resultera i en pose-dator där man genom bilder kan förlänga sin e-penis..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Det kanske är så enkelt att den här produkten inte är riktad till din sort( typ ej överklockare)...

Off topic: vad menar du med att "överklockning är fattiga aktiviteter..."?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
Det kanske är så enkelt att den här produkten inte är riktad till din sort( typ ej överklockare)...

Off topic: vad menar du med att "överklockning är fattiga aktiviteter..."?

Saken är den att jag även om jag skulle överklocka, fortfarande kommer en bra bit med den "skit"kylaren jag redan har i och med att effekten inte är på max som det är nu.

Vill man ha kvalité och prestanda så skall man köpa sig till det. Att börja fixa med ett antal olika program i en långsökt process för att få 2'000 poäng mer i 3d Mark är bara fattigt. Köper man budgetdelar och blir missnöjd med prestandan så får man skylla sig själv. Köper man high-end delar och är missnöjd med prestandan så köper man bättre delar när de kommer ut.

En jacka från Ullared blir inte bättre för att du syr på ett Canada Goose-märke, din dator är fortfarande ett skämt om du överklockar en Q6600 till 4ghz...

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

saken är den att du kommer inte långt med originalkylaren. du kommer en bit och även om du skulle komma långt så är kylaren alldeles för klen för att transportera bort värmen.

angående överklockning i allmänhet så verkar du väldigt säker på din sak för att vara en person som inte klockar. väldigt lätt att uttala sej om grejer man inte vet något om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
saken är den att du kommer inte långt med originalkylaren. du kommer en bit och även om du skulle komma långt så är kylaren alldeles för klen för att transportera bort värmen.

angående överklockning i allmänhet så verkar du väldigt säker på din sak för att vara en person som inte klockar. väldigt lätt att uttala sej om grejer man inte vet något om...

Jag har inte full koll på klockning, men jag känner till hur man klockar (pinsamt nog testade jag detta på min äldre dator medan jag väntade på den nya). Även om jag inte skulle ha den blekaste om hur det gick till så kan jag fortfarande ha min åsikt om saken, jag skrev ned denna åsikt och ja, jag är säker på "min sak", förutsatt att "min sak" är min åsikt..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman

Vill man ha kvalité och prestanda så skall man köpa sig till det. Att börja fixa med ett antal olika program i en långsökt process för att få 2'000 poäng mer i 3d Mark är bara fattigt. Köper man budgetdelar och blir missnöjd med prestandan så får man skylla sig själv. Köper man high-end delar och är missnöjd med prestandan så köper man bättre delar när de kommer ut.

nu e det ju så att bara för att mamma o pappa ger dig mer pengar än vad som e bra för dig, betyder det inte att alla har det så.
Vissa kanske måste jobba ihop pengarna, och då blir det inte lika självklart att byta ut sin gamla processor från förra månaden mot en ny för 10 000 för att få 10% mer prestanda.

dessutom är det inte många som klockar budgetdelar, utan det brukar handla om rätt feta grejer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman

En jacka från Ullared blir inte bättre för att du syr på ett Canada Goose-märke, din dator är fortfarande ett skämt om du överklockar en Q6600 till 4ghz...

om Q6600 är ett skämt är väll en smaksak antar jag, men klockar du den märks det skillnad vilket det inte gör om du sätter på ett nytt märke på en jacka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
nu e det ju så att bara för att mamma o pappa ger dig mer pengar än vad som e bra för dig, betyder det inte att alla har det så.
Vissa kanske måste jobba ihop pengarna, och då blir det inte lika självklart att byta ut sin gamla processor från förra månaden mot en ny för 10 000 för att få 10% mer prestanda.

dessutom är det inte många som klockar budgetdelar, utan det brukar handla om rätt feta grejer.

om Q6600 är ett skämt är väll en smaksak antar jag, men klockar du den märks det skillnad vilket det inte gör om du sätter på ett nytt märke på en jacka.

Jag sade ingenting om att köpa ny hårdvara så fort det släpps. Jag talade om att man skall köpa det bästa när man väl köper det och om man blir missnöjd så väntar man på att nästa high-end version släpps. De släpps inte varje månad, vet du.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Jag sade ingenting om att köpa ny hårdvara så fort det släpps. Jag talade om att man skall köpa det bästa när man väl köper det och om man blir missnöjd så väntar man på att nästa high-end version släpps. De släpps inte varje månad, vet du.

ja, för hur mycket man har betalat för det har ingenting att göra med hur nöjd man blir.
och duger inte det bästa på marknaden tror jag att det är dags att sänka sina krav

helt nya modeller släpps inte varige månad, men det brukar alltid komma något som har bättre funktioner än föregångaren, om det så rör sig om modekort, grafikkort prossesorer eller usbdamsugare

Permalänk
Medlem

Lustigt hur en del gör sin egen personliga åsikt gällande som den enda sanningen och det enda som är bra och sant.

Det finns så många variabler, så många scenarion, så många lösningar att man gör sig själv en tjänst om man inte tittar enögt genom ett cycklop.

Varje tillverkare vill göra en bra kylare och sälja och tjäna pengar på, så även AC.
Att de kommer kunna göra det med denna, är helt tydligt, då det finns gott om människor som vill ha ett val och inte vill bli sittande med den pluttiga ineffektiva lilla stockkylaren som en del fattiga får göra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Saken är den att jag även om jag skulle överklocka, fortfarande kommer en bra bit med den "skit"kylaren jag redan har i och med att effekten inte är på max som det är nu.

Vill man ha kvalité och prestanda så skall man köpa sig till det. Att börja fixa med ett antal olika program i en långsökt process för att få 2'000 poäng mer i 3d Mark är bara fattigt. Köper man budgetdelar och blir missnöjd med prestandan så får man skylla sig själv. Köper man high-end delar och är missnöjd med prestandan så köper man bättre delar när de kommer ut.

En jacka från Ullared blir inte bättre för att du syr på ett Canada Goose-märke, din dator är fortfarande ett skämt om du överklockar en Q6600 till 4ghz...

Vad du har att göra på en sida som primärt handlar om överklockning övergår mitt förstånd, trolla vidare på lunar eller dylikt, godnatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vad du har att göra på en sida som primärt handlar om överklockning övergår mitt förstånd, trolla vidare på lunar eller dylikt, godnatt

Du kanske har märkt att majoriteten av nyheterna på Sweclockers, trots namnet, inte handlar om klockning alls? Inte det? Din kommentar hade kanske varit befogad om jag skrivit mycket på forumet, nu kommenterar jag nyheter..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman din dator är fortfarande ett skämt om du överklockar en Q6600 till 4ghz... [/B]

Det är du som är ett skämt med dina smarta(?) uttalanden.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Det är du som är ett skämt med dina smarta(?) uttalanden.

Du har övertygat mig med dina starka belägg och argument.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro