Permalänk

Nej Inet är en affär och Inet.se en webbshop.
Dock verkar det vara en bra sådan.
Så dit försvenskade engelska uttryck blir bara så fel.
Hoppas du har humor.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Många talar väl om Inet här, men är det vanligt att det tar 10 dagar utan att ens order har skickats ut?
Börjar kännas som ett väldigt oseriöst ställe. Och när man har kontakt med dem blir det hela inte bättre. Enda de kan säga är "jag vet inte", känns skönt när man betalat dem massa pengar.

Permalänk

Är det så att du har en produkt restad?
Jag lade en order i förra veckan på 9 papp och det var saker restade.
Deras lagersaldo uppdateras tyvärr inte i realtid utan en gång per timme.
Det är en brist. Min order plockade de hem varor från butiken men en disk blev inte levererad enligt tidplan. jag ringde dem då och de svarade inom nån minut!!! Och jag bytte disken och fick en dyrare med rabatt, lade även till en annan produkt. Allt fanns dagen efter på macken.

Så jag är fortfarande väldigt nöjd men Inet.se. Dock höjd de priserna efter min beställning ordentligt. grafik upp med dryga hundringen PSU upp med en knapp hundring MB upp hundring nästan och även minne sköt iväg.

Jag räknade ut att min 8tusen kronors skulle kostat 8 600 om jag väntat två dagar med order. Skönt som tusan att jag inte drabbades av det!
Vore surt om det var tvärt om.

Så oseriöst ställe, nej jag tror inte det.....kanske en lite dåligt pr medveten gubbe i luren.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk

Jag har fantastiskt tråkig erfarenhet från Inet.se...
Hade en faulty 250/7200/8mb/IDE western digital. denna pajade, istället för att skicka upp en ny drive vill Inet kreditera mig 370kr ink.moms...

När jag ifrågasätter behandlingen blir tonen kort och jag får svaret att ja då har vi ingen annan möjlighet än att skicka iväg disken för utbyte... vilket den blev.

Kontenta: I slutändan löste sig allt föredömligt men hur resonerar man när man försöker kreditera kund 370kr då en likvärdig produkt i mina ögon ligger en bit över 535kr. Speciellt då jag enligt konsumentköplagen har rätt till att bli krediterad hela beloppet alternativt bli ersatt med en likvärdig disk.

hmmmph!

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Avstängd

Dom är supersnabba med leveranser men med RMA/återköp totalt hopplösa!

Har därför slutat handla hos inet mina RMA/Återköp har tagit 5-6 veckor innan dom ens behagar sej att felsöka varan!...

Har då fått förklara för dom att jag måste ha komponenten omgående för jag har datorn i jobbet men ingen tillmötesgående ifrån dom inte
jag har då fått köpa nytt någon annanstans och sedan krånglat med återbetalning m.m..

Komplett är dyrare visst men dom tar max 1 vecka på sej om dom lär ha bra mycket mera RMA/Återköp visst inet är inte lika stora men dom kan fasiken ta o vässa sej lite..

Permalänk

Ja så kan det ju vara, myntet har ju två sidor som bekant.
Jag har ännu ingen erfarenhet av returer till någon postorder firma.
Tack o lov. Har dock snart handlat för 50k utan att något strulat

Jag håller dock Dustin o Komplett för absoluta topp kvaliten men Inet var så mycket billigare så jag chansade nu med 2 datrorer och som sagt utan anmärkning hitills.

BB

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Jag fick en Samsung 750 gig utbytt för att den lät konstigt.

Jag ringde bara och tjöta lite me dom och samma dag så fick jag en fraktsedel via mail där Inet stog för frakten och allt sånt.

Va bara att packa Grejerna och tejpa på lappen så va de färdigt.

samma dag dom fått den så skickade dom en ny till mej utan nån kostnad alls.

Har dessutom fått fina rabbater osv när jag handlat där.

Fick mitt XFX GTX260 216sp för bara 2000:- och då va de ingen demo vara utan sprillans nytt.

Så Jag före drar Inet framför vilken annan butik som hellst, när som hellst.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Är mycket nöjd med inet.se. Innan jag la en beställning mailade jag dem med den fråga som de besvarade snabbt och korrekt.

Beställde på en söndag eftermiddag och kunde hämta ut allt på mitt utlämningsställe på tisdagen, mycket snabbt! Det enda som krånglade var sms-aviseringen som inte fungerade men eftersom det stod rätt nummer på mina paket så måste det varit posten som krånglade till det (fick ut mina paket med utskrift från posten.se).

Allt var välpackat med en massa ''luftkuddar'' och bubbelplast.

Kommer garanterat handla fler gånger från inet.se.

Visa signatur

AMD X2 7750 BE, Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, 8GB Corsair XMS2 DDR2 800MHz, Samsung F1 1TB+0,5TB, CoolerMaster Elite 341, CoolerMaster RealPower M520. Win 7 Home Premium

Permalänk
Avstängd

Prova gör ett återköp/rma så kommer du inte vara så nöjd med inet efter det...

Permalänk
Medlem

Älskar Inet! Dom har blivit lite dyrare på sistonde, men helt klart värt det. Sen, Jag har gjort ett par RMA/Återköp alltid funkat bra. Tar typ en vecka från att du skickat in till du fått tillbaka varan/pengarna. (9/10)

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Avstängd

1 vecka?????

troligt! mina ärenden båda 2 tog 5-6 veckor innan dom ens titta på prylarna för en del polare med...

Permalänk

Jag gjorde precis en beställning på inet på lite saker, för strax över 10 000kr, kom på 1 dag. Fick då se att chassiet(ett Coolermaster) var skadat i kartongen, men kartongen oskadad. (hela chassiet var snett).. hehe. Ringde dem, de svarade direkt på tele. Killen jag snackade med fick order numret, och nästa dag låg ett nytt chassi på posten och en retur lapp till det trasiga. Märkte dagen efter att mitt nya nätagg, Corsair VX-450 hade ett tjutande jud. Fick en returorder via mail, skickat in det nu, får se vad som händer och hur lång tid det tar.. Beställde även ny cpufläkt till min rigg igår, skickad idag står det.

Tycker de hanterat allt mitt mycket bra hittills....

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
1 vecka?????

troligt! mina ärenden båda 2 tog 5-6 veckor innan dom ens titta på prylarna för en del polare med...

Ja. En(1) vecka. Dvs. 7dagar. Än så länge har det bara vart moderkort jag skickat in. Tex. Jag skickade in en sak igår, dom har redan fått den och har öppnat den (tror dock inte dom hade hunnit kolla på den än). Men gått en(1) dag. Så ja EN(1) VECKA.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

de e skitschyssta där och e en bra butik. jag sa att jag vill ha HD4870X2 och jag att jag va medlem i sweclockers så fick jag de priset som kampanjen va på

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd

Kanske har tagit åt sej av all kritik angående deras slöa RMA... bra att dom har fått iordning på det i alla fall...

Permalänk
Medlem

Handlat från inet och de är mycket bra!

köpte en core i7 dator därifrån. Det gick att hämta kl 11:00 nästa dag. Och då la jag ut order på kvällen! Snabb leverans.
Senare kom ett usb-minne i brevlådan helt gratis, hade inte gjort någonting. ja men det var ju bra, och sen får man med mirrors edge med gtx 260 kort, var osäker så jag ringde och kolla om det var kampaj eller nåt, De sa att det var om man köper gtx 260 som man får det men vi skickar det ändå.

Så jag är jävligt nöjd med dom, har dock inte gjort återköp/RMA.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Inet är ju bra för Sweclockers medlemar iom gratisfrakten...

Dock så har de höjt priserna väldigt mycket på sistonde, troligtvis ett resultat av den mycket svaga svenska kronan gentemot både US-Dollarn och Euron..

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Inet är hur bra som helst, beställde datordelar till min pappa, två dagar senare var grejerna framme, snabba som f*n på att svara och väldigt tillmötesgående support. Skulle ändra orden för att vissa saker inte kommit in i lager, gjordes väldigt snabbt.

Dock klantade ju posten till det och körde inte ut hit med paketen, även fast de skrivit att ingen mottagare varit där för att ta emot paketet. Beställde med företagspaket.

Permalänk

Angående RMA så är det inte Inet själva som har hand om detta, sakerna skickas oftast in till CapTech som dom köpt grejerna av och det är CapTech som är "knepiga"