Komplett slarvar - oskälig tid?

Permalänk
Medlem

Heh, att trådskaparen är lat är det första som kommer up när man läser hans inlägg.
Han orkar inte skriva adressen själv utan överlåter det till en gumma på ICA.

Se'n, när han upptäcker att paketet kommit fel, kontaktar han själv posten om det hela ?
Nej, han försöker överlåta det ansvaret på den tilltänkta mottagaren.

Så när han inte orkar ta kontankt med posten om paketet som kommit på avvägar får han svaret att det kommer att skickas till Komplett.
Uppenbarligen tolkar TS detta som att Komplett-personal ska promenera bort till tobaksaffären och hämta paketet.

Visst det har tagit lång tid från det att du fick mail om att paketet skulle skickas vidare men du kunde själv kollat upp ärendet tidigare eller frågat om förtydligande om vad som skulle hända.

Att bara anta att Komplett skulle ta hand om saken är lathet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
LOL

Phod har visar samma syndrom. "Alltid ditt fel" syndromet. Man ska väl vara glad att man får handla av dessa underbara företag. Strular det på någon punkt är det"alltid ditt fel"

Vad vore denna forumsdel utan våra besserwissers

Är det inte värre att ingenting är ditt fel? Du kör på en tant, då är det självklart biltillverkarens fel! Du ramlar på gatan, då är det kommunens fel!

När man är vuxen är det dax att ta ansvar för sina egna handlingar, skylla på andra kanske funkar när man är 12, men i den vuxna världen gör det inte det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Är det inte värre att ingenting är ditt fel? Du kör på en tant, då är det självklart biltillverkarens fel! Du ramlar på gatan, då är det kommunens fel!

När man är vuxen är det dax att ta ansvar för sina egna handlingar, skylla på andra kanske funkar när man är 12, men i den vuxna världen gör det inte det.

Exakt. Det är nästan skrämmande när vuxna människor inte inser att livet består av rättigheter och skyldigheter.

Att inte klara av att skriva ner en adress och när det blir fel förvänta sig att andra människor ska lösa problemet känns helt främmande för mig. Jag känner folk som har dyslexi och ADHD som skulle ha hanterat situationen bättre.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Läskigt vad vissa folk är agressiva i sin kritik. Kontruktiv kritik vore mycket bättre och är ett bra tips till många i denna tråd i framtiden. Verkar vara ett fall där ni själva blivit behandlade på samma sätt och tar ut det på en annan. Sorgligt... Hoppas ni känner er bättre när ni klankar ned på andra.

Dock så är dessa personer väldigt svaga irl och vågar aldrig stå för den kritik de ger framför datorskärmarna när man möter dem. Handlar om reskpekt och förståelse för den andres situation.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Kontruktiv kritik vore mycket bättre och är ett bra tips till många i denna tråd i framtiden.

[list="1"]
[*]Skriv adressen själv nästa gång.
[*]Skyll inte dina problem på andra.
[*]Ta tag i saker själv istället för att förlita dig på andra, då ökar sannolikheten för att det blir som du tänkt dig.
[/list=1]

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
[list="1"]
[*]Skriv adressen själv nästa gång.
[*]Skyll inte dina problem på andra.
[*]Ta tag i saker själv istället för att förlita dig på andra, då ökar sannolikheten för att det blir som du tänkt dig.
[/list=1]

1. Will do!
2. Pekade ut fakta, skyllde inte på någon.
3. Ska även dra till fabrikerna i Kina och bygga mitt grafikkort då jag aldrig mer ska lita på någon annan eller ta mitt paket till fots från Stockholm när jag ska reklamera. Got it! (Logiken i det sista uttalandet kan nog inte appliceras på allt men nog en erfarenhet i livet då detta aldrig hänt mig förr.)

Permalänk
Komplett.se

Bäste Raskolnikov.EO,

Det är tråkig att läsa att du anser att ditt ärende behandlats på ett felaktigt sätt.

Jag vill gärna själv gå igenom ärendet för att se exakt vad som inträffat. Förhoppningsvis kan vi sedan komma fram till en lösning på problemet.

Om du mailar ditt kund-/ordernummer till cb@komplett.se så ser jag över ärendet och hör av mig snarast.

Med vänliga hälsningar
Christian, Kundservice

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bäste Raskolnikov.EO,

Det är tråkig att läsa att du anser att ditt ärende behandlats på ett felaktigt sätt.

Jag vill gärna själv gå igenom ärendet för att se exakt vad som inträffat. Förhoppningsvis kan vi sedan komma fram till en lösning på problemet.

Om du mailar ditt kund-/ordernummer till cb@komplett.se så ser jag över ärendet och hör av mig snarast.

Med vänliga hälsningar
Christian, Kundservice

Lugnt, ringde till tobaksaffären nyligen och de ska skicka vidare den så förhoppningsvis landar den hos er snart. Dock kan jag mejla ordernumret om det nu istället skulle kunna vara en prioriteringsfråga med tanke på detta missöde :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Läskigt vad vissa folk är agressiva i sin kritik. Kontruktiv kritik vore mycket bättre och är ett bra tips till många i denna tråd i framtiden. Verkar vara ett fall där ni själva blivit behandlade på samma sätt och tar ut det på en annan. Sorgligt... Hoppas ni känner er bättre när ni klankar ned på andra.

Dock så är dessa personer väldigt svaga irl och vågar aldrig stå för den kritik de ger framför datorskärmarna när man möter dem. Handlar om reskpekt och förståelse för den andres situation.

Mvh

Jag hatar idioter, därför blir jag aggressiv när jag ser dem skriva dynga om andra utan anledning. Om du kände mig på riktigt skulle du inse att jag säger exakt samma saker då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag hatar idioter, därför blir jag aggressiv när jag ser dem skriva dynga om andra utan anledning. Om du kände mig på riktigt skulle du inse att jag säger exakt samma saker då.

Idiot? Jo man tackar. Vilken position i samhället har du då Einstein? Att du skulle kalla folk idioter irl när du anser det är nog det idiotiska jag hört. Även om du anser en person kallar du inte denne för idiot utan håller det inom dig på en diplomatisk nivå. Så lite ironiskt när du lyckats hata dig själv utan att inse det. Rolig du. Skulle dock aldrig kalla dig för idiot för det skulle betyda att jag yttrar mig om något som jag själv är osäker på och sätter då en verbal attack före logik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Idiot? Jo man tackar. Vilken position i samhället har du då Einstein? Att du skulle kalla folk idioter irl när du anser det är nog det idiotiska jag hört. Även om du anser en person kallar du inte denne för idiot utan håller det inom dig på en diplomatisk nivå. Så lite ironiskt när du lyckats hata dig själv utan att inse det. Rolig du. Skulle dock aldrig kalla dig för idiot för det skulle betyda att jag yttrar mig om något som jag själv är osäker på och sätter då en verbal attack före logik.

Tydligen saknar du ju förmågan att dra enkla slutsatser som att när du gör något fel kan det inte kopplas till komplett. Därav har du ju bevisat att du inte har alla hästar i stallet.

Sen tog det ju dig även väldigt lång tid att inse att du hade dig själv att skylla, vilket folk av normalbegåvning skulle insett relativt snabbt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag hatar idioter, därför blir jag aggressiv när jag ser dem skriva dynga om andra utan anledning. Om du kände mig på riktigt skulle du inse att jag säger exakt samma saker då.

Resulterar inte det uttalandet i en varning? Moderator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Resulterar inte det uttalandet i en varning? Moderator?

Naww, blev du ledsen? Finns det folk som inte alltid säger snälla saker? Naww, världen är inte ett paradis, förlåt om jag förstör din världsbild.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Naww, blev du ledsen? Finns det folk som inte alltid säger snälla saker? Naww, världen är inte ett paradis, förlåt om jag förstör din världsbild.

Väx upp och skriv gärna inte i tråden igen. Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Väx upp och skriv gärna inte i tråden igen. Tack!

Säger han som inte kan skriva och skyller på butiken när han skickar paketet fel. Om du vore vuxen skulle tråden aldrig skapats

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Säger han som inte kan skriva och skyller på butiken när han skickar paketet fel. Om du vore vuxen skulle tråden aldrig skapats

Jadu, jag må inte ha skrivit adressen och lät henne i ICA göra det för jag litade på henne. Men ett missöde där hon skrivit fel resulterar inte i att jag är idiot osv.

Så rent tekniskt skickade inte JAG paketet fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Jadu, jag må inte ha skrivit adressen och lät henne i ICA göra det för jag litade på henne. Men ett missöde där hon skrivit fel resulterar inte i att jag är idiot osv.

Så rent tekniskt skickade inte JAG paketet fel.

Ne, men du skyllde ändå på komplett för att det kom fel. Det kom fel pga DITT beslut att låta hon på ICA skriva adressen. Det hade 0 med komplett att göra, hoppas du i var fall insett det vid det här laget.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Naww, blev du ledsen? Finns det folk som inte alltid säger snälla saker? Naww, världen är inte ett paradis, förlåt om jag förstör din världsbild.

haha stackars pojk. Händer det så lite i ditt liv att du söker spänning på nätet. Skriver smådryga kommenterar framför skärmen, fick du en smocka sist du var det irl. Kan inte vara mycket action som inträffat i ditt liv.

Men men man får väl låta barnen leka bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
haha stackars pojk. Händer det så lite i ditt liv att du söker spänning på nätet. Skriver smådryga kommenterar framför skärmen, fick du en smocka sist du var det irl. Kan inte vara mycket action som inträffat i ditt liv.

Men men man får väl låta barnen leka bäst.

Ne, händer inte allt för mycket just nu faktiskt. Så är det när man pluggar ser du, har man dagarna fria

Raskolnikov.EO: Sorry att jag var otrevlig, blir bara lite irriterad på alla som skyller på butiker när det inte är butikernas fel. Detta resulterar bara i att butikerna "kompenserar" för att slippa dålig PR och leder till högre priser för mig som kund. Inte ditt fel riktigt, är bara att det kommer alldeles för mycket sådant här i media osv som gjort mig irriterad

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne, men du skyllde ändå på komplett för att det kom fel. Det kom fel pga DITT beslut att låta hon på ICA skriva adressen. Det hade 0 med komplett att göra, hoppas du i var fall insett det vid det här laget.

Vad är det du har så svårt att förstå? Som ett par personer redan försökt förklara för dem med lite sämre utvecklad läsförståelse är att trådskaparen inte lastar komplett för att fel adress skevs på paketet. Huruvida man är lat/dum/godtrogen som låter någon anna göra det spelar mindre roll här. Problemet uppstår när komplett påstår att paketet kommer skickas vidare till dem inom ett par dagar och att de 12 dagar senare inte har någon kännedom om ärendet.
Att tolka kompletts svar som att det nu var upp till dig själv att se till att paketet skickas vidare inom ett par dagar är inget annant än befängt. Det hör inte till ovanligheterna att återförsäljaren tar på sig ansvaret för att lösa de problem som uppstår när paket hamnar fel.
Om man anser att det är någon slags praxis att man i första hand tar kontakt med posten eller alternativt tobaksaffären borde väl åtminstone personen på komplett förstå att han/hon har att göra med en mindre begåvad kund och därför vara extra tydlig i sitt svar till denna.

Sedan undrar jag bara varför en person med dyslexi skulle ha större problem än någon annan när det gäller hantering av returärenden? Vem det nu var som antydde detta...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
...borde väl åtminstone personen på komplett förstå att han/hon har att göra med en mindre begåvad kund...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Vad är det du har så svårt att förstå? Som ett par personer redan försökt förklara för dem med lite sämre utvecklad läsförståelse är att trådskaparen inte lastar komplett för att fel adress skevs på paketet. Huruvida man är lat/dum/godtrogen som låter någon anna göra det spelar mindre roll här. Problemet uppstår när komplett påstår att paketet kommer skickas vidare till dem inom ett par dagar och att de 12 dagar senare inte har någon kännedom om ärendet.
Att tolka kompletts svar som att det nu var upp till dig själv att se till att paketet skickas vidare inom ett par dagar är inget annant än befängt. Det hör inte till ovanligheterna att återförsäljaren tar på sig ansvaret för att lösa de problem som uppstår när paket hamnar fel.
Om man anser att det är någon slags praxis att man i första hand tar kontakt med posten eller alternativt tobaksaffären borde väl åtminstone personen på komplett förstå att han/hon har att göra med en mindre begåvad kund och därför vara extra tydlig i sitt svar till denna.

Sedan undrar jag bara varför en person med dyslexi skulle ha större problem än någon annan när det gäller hantering av returärenden? Vem det nu var som antydde detta...

Som sagt har Komplett 0 befogenhet över paketet innan det levereras till dem. Komplett kan mycket väl ringt posten som sagt att "detta fixar vi". Detta är nog troligare än att Komplett sagt att de skulle fixa det men gjort 0. Sen om Posten inte gör något så är det ju dem vi skall skylla på.

Dock kan jag hålla med om att det är konstigt att Komplett sa att de skulle lösa problemet, då de rent tekniskt inte har befogenhet att göra så. Därför får man vara lite kritisk när man pratar med folk.

Enda anledningen till att Komplett skulle gjort något fel är om de totalt skitit i att kontakta Posten, vilket mycket väl kan ha skett, men sannolikheten är väl större att de fört det vidare till Posten. Dvs kan vi inte bara direkt skylla på Komplett för att de sagt att de skall fixa något som de egentligen inte kan fixa. De kan ha försökt och fått som svar att det skulle lösa sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kolla ett sådant trevligt svar man får :). Detta är vad jag kallar kundservice.

Bäste Kund,

Jag får be dig att ringa posten, tele 020 23 22 21 , och be dem att ändra adressen på försändelsen till:

Komplett Data Sverige AB

Kruthusgatan 19

411 04 Göteborg.

Jag hade gjort detta själv men då det är ni som är avsändare så är det endast ni som kan ändra adressen.

Som det ser ut så är nämligen b la. postnumret fel på försändelsen.

I normala fall så går alla postpaket som skickas till oss via ”Posten Företag Nordstan” som sedan kör ut paketen till oss. Då postnumret är fel på försändelsen så ser det ut som om paketet är skickat på ett sätt som om det skulle till en privatperson. Troligtvis så har den kundtjänstmedarbetare ni pratat tidigare med inte observerat detta och således har paketet blivit liggande.

Jag beklagar innerligt vårat misstag och jag skall se till att informationen går ut till hela avdelningen så att detta inte inträffar igen.

Med Vänliga Hälsningar,

Christian Brännehed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Som sagt har Komplett 0 befogenhet över paketet innan det levereras till dem. Komplett kan mycket väl ringt posten som sagt att "detta fixar vi". Detta är nog troligare än att Komplett sagt att de skulle fixa det men gjort 0. Sen om Posten inte gör något så är det ju dem vi skall skylla på.

Dock kan jag hålla med om att det är konstigt att Komplett sa att de skulle lösa problemet, då de rent tekniskt inte har befogenhet att göra så. Därför får man vara lite kritisk när man pratar med folk.

Enda anledningen till att Komplett skulle gjort något fel är om de totalt skitit i att kontakta Posten, vilket mycket väl kan ha skett, men sannolikheten är väl större att de fört det vidare till Posten. Dvs kan vi inte bara direkt skylla på Komplett för att de sagt att de skall fixa något som de egentligen inte kan fixa. De kan ha försökt och fått som svar att det skulle lösa sig.

Komplett har som du säger ingen möjlighet att själva hämta paketet eller se till att det skickas vidare utan hjälp från posten. Jag tycker dock att man bör dokumentera vilka åtgärder man vidtagit i ett visst ärende för att kunna informera kunden vid behov. Gör man inte detta är risken stor att man får ett svar liknande det trådskaparen erhållit. Tyvärr kan man då bara spekulera i vad komplett gjort allternativt inte gjort och detta gynnar ingen,

Återförsäljare kan i vissa fall ta på sig ansvaret att lösa liknanade situationer genom att tillfälligt gå runt problemet (genom att exempelvis omgående skicka ny vara) för att kunna möta kundens önskemål. Detta sker dock i störst utsträckning då det är uppenbart att posten eller annat leveransföretag återförsäljaren valt att använda sig av gjort fel. Mao inte i ett fall som detta.

EDIT
Skönt att det ser ut att lösa sig för dig nu. Är dock tråkigt att man ska behöva ta vägen via ett publikt forum för att få vettig respons från företget i fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puffes
Skönt att det ser ut att lösa sig för dig nu. Är dock tråkigt att man ska behöva ta vägen via ett publikt forum för att få vettig respons från företget i fråga.

Nej men lägg av, tror du att TS satt och väntade det helt uppenbara svaret från komplett, nämligen som flera andra i tråden skrivit, att han är den enda som kan ändra på adressen.

.......ja tydligen gjorde han det.................

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Nej men lägg av, tror du att TS satt och väntade det helt uppenbara svaret från komplett, nämligen som flera andra i tråden skrivit, att han är den enda som kan ändra på adressen.

.......ja tydligen gjorde han det.................

Nu svarade du iofs själv på frågan men för att kommentera det du skriver tycker jag fortfarande att man kan begära ett korrekt svar, oavsett hur uppenbart det kan tyckas vara för dig. Du kan inte alltid utgå ifrån att alla personer vet och kan precis lika mycket som du. Jobbar man dessutom med just kundservice är det extra viktigt att man är tydlig när man lämnar ut information eller instruktioner. Man kan inte ta något för givet eller tycka något är alltför uppenbart.

Permalänk
Medlem

Jag får väl vara den större personen av de som varit otrevliga då och erkänna.. Hände samma för mig en gång, skrev fel postnummer och märkte att paketet gick fel.

Jag insåg att jag måste kontakta posten, jag kontaktade posten, de ändrade postnummer åt mig....

Det var väl allt, inte direkt material för att skriva en roman om hur man bäst går tillväga..

Och det roliga är dock att detta också var ett paket på väg till komplett..

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Lugnt, ringde till tobaksaffären nyligen och de ska skicka vidare den så förhoppningsvis landar den hos er snart.

Det är vad du skulle gjort ifrån början och du skulle även kontaktat Posten, speciellt som du följde paketets väg enligt vad du skrev i din trådstart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO

Lämnar då in den den 27/11 på retur men kärringen i ICA skriver in det sista numret i postnumret fel. Så den hamnar i en tobaksaffär i närheten av Komplett.

Uppmärksammar detta direkt då jag följer paketet

Din headline till denna tråd är :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO

Komplett slarvar - oskälig tid?

Den borde nog vara : Lat gosse gnäller.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Det är vad du skulle gjort ifrån början och du skulle även kontaktat Posten, speciellt som du följde paketets väg enligt vad du skrev i din trådstart

Din headline till denna tråd är :

Den borde nog vara : Lat gosse gnäller.

Nu vet jag tack! Har dessutom 40 i feber så man sitter och svajar lite i stolen när skriver. Usch.

Bara så du vet kunde inte Posten göra något åt detta, ringde 2 ggr. Andra gången gav hon ett nr till butiken vilket gjorde att det löste sig. Men killen i butiken sa först att han inte kunde hjälpa mig och när jag sa att Posten sa att jag skulle ringa hit verkade han börja ställa frogår angående paketet.

Permalänk
Medlem

Borde skriva ut och ramain trådar som denna. Packetet kommer fel då avsändaren inte kollar adressen innan han överlämnat packetet till posten. Posten gör fel som lämnar ut packetet till fel mottagare liksom denne då de accepterat ett packet som inte är adresserat till dem. Att Komplett säger att de ska titta till det antar jag betyder vad det bör göra, att de kontaktar posten med kolli-id för att be posten, de enda som kan ordna upp felet, att ordna upp felet.

Kan bara applodera åt trådskaparen skarpa slutledningsförmåga som för det till Kompletts fel, var vi vanliga oskarpa nog hade tyckt att det var Posten som kanske skulle fått en liten känga tillsammans med att man kanske själv skullat följt upp detta kontinuerligt tills Komplett fått försändelsen.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.