Permalänk
Medlem

Man blir rädd att köpa något när man läser den här tråden. Det finns massor jag ångrat men inget speciellt jag kommer på nu direkt.

Permalänk

Just nu ångrar jag att jag gjort väldigt många små inköp senaste månaden. Har bränt 15k senaste månaden. =/

Men jag ser de flesta sakerna som investeringar då de flesta sakerna varar långt tid samt behåller ett värde. Det håller jag på att övertyga mig om i alla fall.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Om något, även om jag inte är helt säker på att jag ångrar mig... Bilen. Kostade bra med flis i försäkring, soppa, däck, underhåll mm. Plus att jag gick sanslöst jävla mycket back när jag sålde den. Riktigt gött o ha bil, men för dom pengarna..

Permalänk

Som ananasen ångarar jag alla småköp främst kebab under och efter sommarjobbandet. Tjänade över 30k och allt är slut utan att jag köpt speciellt "dyra" saker. Ny mobil för ett par k och hårdvara för 4-5k. Men man lever bara en gång

Edit: stavning

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Asus EEE PC för något år sedan, använt den endast för att köra spotify på den

Permalänk
Medlem

PSP - Tröttnade efter 1 timme.

Roccat Kone v2 - Snygg, skön men slutar fungear i sidled då och då.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

BME 316iA - 1995 E36. Det köpet ångrar jag på.

Det var visserligen en BMW men motorn... herregud, den var helt hopplös trög. Som tur är lyckades jag sälja den utan större förlust några månader efteråt ...

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Min mountainbike för 8000kr.... Skitbra med hydrauliska skivbromsar och massa lull lull. Men jag cyklar så jävla sällan. Kunde köpt något billigare.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Om något, även om jag inte är helt säker på att jag ångrar mig... Bilen. Kostade bra med flis i försäkring, soppa, däck, underhåll mm. Plus att jag gick sanslöst jävla mycket back när jag sålde den. Riktigt gött o ha bil, men för dom pengarna..

Vad för bil?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Avstängd

Jag vet att jag har ångrat något köp men kommer inte på vad riktigt just nu. Har för mig det var en mobil som var billig men heelt värdelös att använda: man köpte för att den var så billig.:P Men den hade bara en radsdisplay.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Ångrar alla jävla mobiltelfoner jag köpt! Köper aldrig en telefon för mer än 2k men har inte heller ägt en telfon som överlevt mer än 7månader utan att behöva lämnas in för lagning... Förra telefonen dog efter nån vecka i bokhyllan sen gav den upp en vecka efter att garantin tagit slut... Nuvarande har slutat ta emot hörlurarna...Tur det är iaf 5månader garanti kvar. Ska fan köpa mig en Siemens A50 igen då det är den enda telefon som överlevt det mesta, bad i en bäck x antal ggr,tvättmaskin osv

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sennebring:

Ångrar alla jävla mobiltelfoner jag köpt! Köper aldrig en telefon för mer än 2k men har inte heller ägt en telfon som överlevt mer än 7månader utan att behöva lämnas in för lagning... Förra telefonen dog efter nån vecka i bokhyllan sen gav den upp en vecka efter att garantin tagit slut... Nuvarande har slutat ta emot hörlurarna...Tur det är iaf 5månader garanti kvar. Ska fan köpa mig en Siemens A50 igen då det är den enda telefon som överlevt det mesta, bad i en bäck x antal ggr,tvättmaskin osv

Ett litet inflik: tycker du ska köpa Sonim xp3 quest pro när den kommer ut. Den har snabbare mjukvara och längre batteritid (detta var tänkt att de andra modellerna skulle ha men p g a mjukvaran så blev den inte så lång tal/standby-tid som det var tänkt. Sonim är klokare än andra mobiltillverkare på så vis att de drog tillbaka denna modellen när de fick kännedom om problemen med mjukvaran: andra mobilmärken slänger ut en "halvfärdig mobil" och skickar sen ut uppdateringar i efterhand. Men Somims agerande känns mer seriöst:)) än de föregående modellerna och högre klassning avseende bl.a. hållbarhet, 8500000 knapptryckningar (skönt för mig som sms:ar mycket:D) bättre display etc.:) Den kostar 3600 kr men kommer hålla livet ut.;):D Den har förvisso inte 3G men känns som det kvittar nu när 4G är på frammarsch: du kan ha mobilen tills du känner att du vill gå över till 4G, så tänker jag göra.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Testpilot

Köpte en skitdyr (3000 spänn) Minidsic-spelare fast jag redan hade en som dög, trodde väl att Minidisc skulle slå men idag är det ju inte riktigt fallet

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Ångrar alla jävla mobiltelfoner jag köpt! Köper aldrig en telefon för mer än 2k men har inte heller ägt en telfon som överlevt mer än 7månader utan att behöva lämnas in för lagning... Förra telefonen dog efter nån vecka i bokhyllan sen gav den upp en vecka efter att garantin tagit slut... Nuvarande har slutat ta emot hörlurarna...Tur det är iaf 5månader garanti kvar. Ska fan köpa mig en Siemens A50 igen då det är den enda telefon som överlevt det mesta, bad i en bäck x antal ggr,tvättmaskin osv

håller med. fast jag tycker min W715i fungerar ganska bra, har haft den i ett halvår utan krångel

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag kan faktiskt inte komma på något jag köpt som jag ångrat. Det skulle väl vara smågrejer som pizza och annan skit. Men såfort jag ska köpa något lite dyrare så kan jag sitta och göra research i flera månader så jag vet att jag blir nöjd

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Skrivet av Enkronan:

Ett litet inflik: tycker du ska köpa Sonim xp3 quest pro när den kommer ut. Den har snabbare mjukvara och längre batteritid (detta var tänkt att de andra modellerna skulle ha men p g a mjukvaran så blev den inte så lång tal/standby-tid som det var tänkt. Sonim är klokare än andra mobiltillverkare på så vis att de drog tillbaka denna modellen när de fick kännedom om problemen med mjukvaran: andra mobilmärken slänger ut en "halvfärdig mobil" och skickar sen ut uppdateringar i efterhand. Men Somims agerande känns mer seriöst:)) än de föregående modellerna och högre klassning avseende bl.a. hållbarhet, 8500000 knapptryckningar (skönt för mig som sms:ar mycket:D) bättre display etc.:) Den kostar 3600 kr men kommer hålla livet ut.;):D Den har förvisso inte 3G men känns som det kvittar nu när 4G är på frammarsch: du kan ha mobilen tills du känner att du vill gå över till 4G, så tänker jag göra.:)

Tack för tipset men kommer inte köpa en till 2g telefon eller nån telefon överhuvudtaget just nu... Tar nån som familjen övergivit Eller en SE (minns inte modell) som jag köpte men gav till lillsyrran

Skrivet av HoBb3:

håller med. fast jag tycker min W715i fungerar ganska bra, har haft den i ett halvår utan krångel

Den jag har nu funkade också bra i et halvår Nästa telefon blir nog en nokia då farsans aldrig krånglat oavsett modell.:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ångrar starkt att jag tog abbonemang med en LG Arena som jag absolut avskyr.
Och sen får man väl inte glömma Asus EEE PC 1001H som jag försöker sälja.
det finns hur mycket impulsköp som hälst som jag har ångrat.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1n:

Ångrar starkt att jag tog abbonemang med en LG Arena som jag absolut avskyr.
Och sen får man väl inte glömma Asus EEE PC 1001H som jag försöker sälja.
det finns hur mycket impulsköp som hälst som jag har ångrat.

Tänkte först ta en lg arena men blev en nokia 5800 istället!

Permalänk

En Kyosho Mini-Z AWD... usch! Sämre skit får man leta efter. Den gick sönder konstant och det skulle kostat lika mycket som nypriset var att få den att hålla.
Nu har den legat och skräpat i 4 år - nån som är sugen? 200 spänn.

Permalänk

Skulle säga mopedjäveln en gång i tiden om det inte vore för att jag fick den såld för snudd på lika mycket som jag gav för den.
Brukar inte ångra saker jag köpt speciellt mycket men jag har en hel del kläder som bara ligger här som jag aldrig har använt.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Vivaz, förhoppningsvis får jag dock pengarna tillbaka ..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Lifetimekonto på Star Trek online
ångrar det bittert

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rymdvanilj:

En Kyosho Mini-Z AWD... usch! Sämre skit får man leta efter. Den gick sönder konstant och det skulle kostat lika mycket som nypriset var att få den att hålla.
Nu har den legat och skräpat i 4 år - nån som är sugen? 200 spänn.

Hmm ja speciellt när du gör ett sådant säljande argument

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Hmm ja speciellt när du gör ett sådant säljande argument

Hahah, låt mig rädda situationen (höhö ): Eftersom det är en Mini-Z AWD går det jättebra att drifta med den! Köp driftingdäck eller gör egna av nån hårdplast och kräng på befintliga fälgar! Då går inte drivlinan sönder heller... Original är den som sagt i veeek plast, men även den håller om man kör drifting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Tänkte först ta en lg arena men blev en nokia 5800 istället!

haha du var smartare än jag ^^
Får nog hem mitt nya köp som jag hoppas inte blir något jag ångrar, HTC desire.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem

Nintendo wii, vart less efter en vecka hann inte ens spela klart zelda.

Den var dock inte svår att bli av med.

Permalänk
Medlem

Alla lotter de inte varit vint på alla lottorader osv.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Casemod-mästare

jag köpte NVIDIA 3D Vision med skärm kostade ca 5k har använt det MAX 5-10 gånger på ett halvår och skärmen SUGER!

Permalänk

Chip till mitt wii.
Nu kan man ju softmodda
Wii'et itself var väl inte heller det bästa köp jag gjort...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

500 Telia-aktier.
TrackIR 4pro.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz