Permalänk
Skrivet av ch1n:

haha du var smartare än jag ^^
Får nog hem mitt nya köp som jag hoppas inte blir något jag ångrar, HTC desire.

Gjorde du också det dumma valet att köpa en LG arena? Sämsta jävla köpet i hela mitt liv. Ingen jag känner som äger en är nöjd med den.

Permalänk
Skrivet av typh00n:

Sony Ericsson Xperia...

X1? Varför? Ångrar inte en sekund att jag köpte min, den kanske är lite långsam men ROM-flashningen och möjligheterna är oändliga!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Alpinan. Utgifter, utgifter, utgifter i en tid då inte såna borde förekomma. Oh well, man lever bara en gång.
Ångest varje dag när jag tänker på vad som borde skaffas, men det glömmer man bort så fort man kör igen.

Men ångrar köpet, det gör jag. Min ekonomi gör inte bilen rätt i dags läget.
Kanske det tar sig så småningom.

*nynna* Always look on the bright side of life *vissla*

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Skrivet av Universalia:

Gjorde du också det dumma valet att köpa en LG arena? Sämsta jävla köpet i hela mitt liv. Ingen jag känner som äger en är nöjd med den.

Haha! Det jag tänkte när jag såg denna tråd var "nu måste jag gå in och skriva att min LG-mobil var det sämsta köp jag gjort"

Inte helt oväntat så fanns det ju andra som också gjort det misstaget!

LG KE850 'Prada' - Kostade ju iaf 6500kr, använde i en månad sen gick jag tillbaks till min SE K800...

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Min Audi A4 jag hade nån månad.. sen ångrade jag mig o sålde med 10k+ back... Kunde gjort mkt roligare för dom pengarna.. Aja en dyr läxa rikare..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag köper sällan saker och brukar tänka igenom det ett antal gånger innan jag gör något. Men bland det dummaste måste nog vara när jag på impuls gick och köpte en massa akrylfärger för att jag tänkte börja måla. Spenderade ett antal hundra på det bara för att kladda lite och sedan lägga ner. Annars kommer jag inte på något jag ångrat de senaste fem åren faktiskt.

Permalänk
Medlem

Köpte bräda med utrustning för 8k för 2.5 år sedan, användes ett fåtal gånger för att sedan säljas med några tusen i förlust :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Frågan är vad jag inte har ångrat att jag har köpt? Alltifrån en dyr miniräknare i högstadiet, till en massa träningsredskap som inte är använda mer än någon minut, till laptopen som jag använder som stationär dator, xbox 360 som ej har varit igång på över ett halvår. Så jag ser en fördel med att ha dåligt ställt som jag nu har, då jag inte köper en massa dyr skit som jag sedan ångrar. hehe
Så nu är det laptopen jag ångrar mest, jag skulle ha uppgraderat den stationära för 2 år sedan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Xbox 360.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av malte:

Samsung surround kit a' 10.000:- , Nu har jag stora fula högtalare överallt..

haha, sorry men det där lät skoj , samtidigt så verkar det sketjobbigt!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

xbox 360
playstation 3

använder dem aldrig, spelar bara darkfall hela tiden

dyra mobiltelefoner är också totalt ovärda att köpa. Man använder dem bara till sms och samtal endå så vad fan är meningen med en asdyr lur : p

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

xbox 360
playstation 3

använder dem aldrig,

Det där känner man igen sig på. Köpte ps3 när det släpptes, sålde det ett halvår senare eftersom jag inte använde det (fick iof tillbaka nästan hela summan). Hade tråkigt förra sommaren och köpte ett nytt, har väl använt det kanske 5 timmar sen dess.

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Jag köper sällan saker och brukar tänka igenom det ett antal gånger innan jag gör något. Men bland det dummaste måste nog vara när jag på impuls gick och köpte en massa akrylfärger för att jag tänkte börja måla. Spenderade ett antal hundra på det bara för att kladda lite och sedan lägga ner. Annars kommer jag inte på något jag ångrat de senaste fem åren faktiskt.

Haha fan vad random det köpet lät :D.

Jag ångrar lite kurslitteratur. Bl.a. till Zbrush och After Effects. Knappt öppnat böckerna.
Lite småköp i form av halvkassa datorspel. Kommer inte på nån större grej just nu.

Permalänk
Medlem

Har köpt lite kurslitteratur genom åren som jag inte använt. Med tanke på vad vissa böcker kostar och vad man har i inkomst som student så tycker jag att det är väldigt onödiga köp.

Köpte även ett xbox360 för ett par år sedan på lite impuls. Spelade inte många timmar och sålde det för halva nypriset efter nåt år.

Permalänk
Medlem

Ja kurslitteratur står högt på listan, vissa har man knappt öppnat.
Sen alla kläder som man köpt på ebay etc som inte passar

Permalänk
Inaktiv

Köpte ett ATI 5770 efter mitt 9800GTS började bluescreena vid drivrutininstallation.
Jag lyckades laga det genom bakning 9800GTS nån vecka efter. (visste ej att det gick tidigare)

Sjukt liten prestanda skillnad för ett sådant pris när man jämför med ett kort som såldes för ~2år sedan.

Permalänk

Ett AM2+ moderkort när jag ändå köpte helt ny dator en månad senare, hade iof kunnat byta ut kortet mot en annan vara men orkade bara inte. 1000kr~ i sjön...

Permalänk

Är så j*vla trött på min för snart ett halvår sedan köpta HTC tatto. Riktigt riktigt usel telefon och 3 är utan tvekan den sämsta operatören jag haft.

Ville ha en musiktelefon att ersätta min Clix2 mp3spelare med. Killen i 3affären övertygade mig och nu har jag nog ringt 5 gånger till honom och skällt. Usch säger jag bara. Aldrig mer 3 och aldrig mer HTC.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Kan bidra med en kompis köp. Vi började plugga i höstas, och han behövde en laptop till skolan. Beställde en på nätet, och fick efter nån dag ett samtal att det blivit fel och att den var slut, men han fick ett erbjudande om en annan för 2000:- rabatt och dubbelt så mycket RAM istället... Så när den kommer är det en laptop på 17.2 tum Tror ni han orkar släpa den till skolan ofta eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Är så j*vla trött på min för snart ett halvår sedan köpta HTC tatto. Riktigt riktigt usel telefon och 3 är utan tvekan den sämsta operatören jag haft.

Ville ha en musiktelefon att ersätta min Clix2 mp3spelare med. Killen i 3affären övertygade mig och nu har jag nog ringt 5 gånger till honom och skällt. Usch säger jag bara. Aldrig mer 3 och aldrig mer HTC.

Ja, dom är helt värdelösa! Min byter helt random språk i vissa menyer, till exempel under "ringvolym" står det "Nastavit' hlasitost' prich. hovorov"... Sen att man inte kan komma in på Google Market är ju en fet nackdel, den uppdaterar aldrig och dessutom måste jag formatera om den om jag vill lägga in en ny låt (annars hittar telefonen inte filen). Fy fan säger jag bara.

OnT så har jag inte gjort så många dåliga köp, lyckas nästan alltid sälja/ge bort grejer jag inte kan ha kvar/inte behöver längre. Det var väldigt tråkigt att sälja mitt chassi, gick >2000 kr back... Men samtidigt är det bara jobbigt att ångra sig, killen som köpte det verkade glad iaf

Permalänk
Medlem

Alla tiotals kilo godis som jag gluffsat i mig bara för att efteråt vara illamående. Den ekonomiska smällen är kanske försumbar, men så fruktansvärt onödigt..

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Alla tiotals kilo godis som jag gluffsat i mig bara för att efteråt vara illamående. Den ekonomiska smällen är kanske försumbar, men så fruktansvärt onödigt..

Seconded.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Köpte en zalman 10x extreme på mediamarkt på ren jäkla impuls, lite innan jul

Stod prissänkt till 399 så jag tänkte fint! i kassan sa han att det var ett demo x för 399, orginal priset var 799..
så vad gjorde jag? Jo jag köpte den ändå.

Sämsta jäkla köpet jag gjort, ingen vidare kylare och fick inte ens plats i min vanliga dator så nu sitter den i den andra datorn som aldrig används.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mo0rbid:

xbox 360
playstation 3

använder dem aldrig, spelar bara darkfall hela tiden

dyra mobiltelefoner är också totalt ovärda att köpa. Man använder dem bara till sms och samtal endå så vad fan är meningen med en asdyr lur : p

Skrivet av TroNi:

Är så j*vla trött på min för snart ett halvår sedan köpta HTC tatto. Riktigt riktigt usel telefon och 3 är utan tvekan den sämsta operatören jag haft.

Ville ha en musiktelefon att ersätta min Clix2 mp3spelare med. Killen i 3affären övertygade mig och nu har jag nog ringt 5 gånger till honom och skällt. Usch säger jag bara. Aldrig mer 3 och aldrig mer HTC.

Jo jag har också tröttnat på att köpa lurar som inte:

a) håller vad de lovar
b) slits ut på 1-2 år (batteri knappsats etc.).

Nu har jag köpt en Sonim Core 1300 lur istället, den har inte 3 G eller är pekskärmsmobil, utan den funkar bara i GSM-nätet. En tålig jävel som jag nog kommer ha glädje av i många år.:) Som forumkollegorna ovan sa, varför köpa dyra telefoner när man bara sms:ar och ringer med dem? Och med den insikten så valde jag nämnda Sonimtelefon. Att jag inte har 3 G är för att jag tycker det drar så mycket på batteriet samt att jag inte orkar sitta på en pluttskärm (ja pekskärmsmobiler har också pluttskärmar:P) och läsa nyheterna, logga in på banken, eller vad man nu förmodas göra över en dylika.

Jag prioriterar BRA tal och standbytid och bra lagringskapacitet för sms (i mitt fall 3000 st).:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par hedliga kängor för ett par årsen för en 1300 spänn som jag aldrig har använt. Dom har bara stått och sammlat damm mer eller mindre.

Köpte sen en iPod Shuffle ( 1Gb ) som jag aldrig fick att fungera imot iTunes. Den var totalt stendöd. Så dom 500 spännen kunde man ha roligare för.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Jag köper sällan saker och brukar tänka igenom det ett antal gånger innan jag gör något. Men bland det dummaste måste nog vara när jag på impuls gick och köpte en massa akrylfärger för att jag tänkte börja måla. Spenderade ett antal hundra på det bara för att kladda lite och sedan lägga ner. Annars kommer jag inte på något jag ångrat de senaste fem åren faktiskt.

Samma här. Tänker också igenom mina inköp noga innan jag slår till. Så det händer inte så ofta att jag gör dumma inköp som jag ångrar.

Men för nåt år sedan så fick jag som du, ett infall, men jag köpte modellbyggsatser. Bilar i skala 1/24-1/25.

Byggde lite grann när jag var yngre. Fick väll något återfall eller så. Handlade byggsatser, skrot ,delar, färger, verktyg mm för några tusenlappar. Nu 1 år senare så står fortfarande 2 bilar endast påbörjade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpt rätt många spel som jag knappt kört, vilket känns lite onödigt såhär i efterhand.
Sedan gillar jag att köpa diverse halvonödiga tekniska prylar som jag sedan inte använder så ofta. Vissa av dem kunde jag kanske låtit bli.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

XFX ATI Radeon 5850 Black Edition till min Shuttle Barebone. Ljudnivån var alldeles för hög.

Så fort jag fick se recensionen på GTX 460 så åkte mitt 5850 ut ur lådan och upp på bokhyllan. Och där har det legat sedan dess, har ej orkat sälja det.

Permalänk
Avstängd

Surfplatta.... Sitter ändå vid laptopen hela tiden ändå.

Permalänk
Avstängd

Ingen sak men 2lån ångrar jag oerhört! lätt att vara efterklok
Annars ångrar jag en bil jag köpte, rasa motorn på 2 gånger och sedan sålde med grov förlust..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....