Inet garanti = SEGT!

Permalänk
Medlem

Inet garanti = SEGT!

Hej,

Skriver för en kompis räkning som sitter utan en dator en viss tid.

Det hela började med att hon köpte en LG från Inet för några månader sedan som hon skulle ha till skolan och efter ca 1v började den surra och jag kunde konstatera att det var fläkten som var ur balans. Hon skickade in den till INET och de bytte fläkten plus något mer sade de så hon fick tillbaka den efter ca 1v.

Efter att hon fick hem den märkte hon att den inte alls var fixad utan problemet återstog och surrandet vart bara värre och värre men eftersom hon använde den i studier och hade massa plugg och tentor de närmaste veckorna framöver så hon avvaktade i ca 4v med att skicka in den.

Men nu när julen närma sig så tog hon och skickade in den 14/11 förra månaden till INET. Sen dess har hon varit utan dator och efter ca 2v började hon ringa men de sade den är ej klar men snart. Tiden gick och hon ringde en gång till och frågade när de trodde den skulle vara klar, de svarade snart och då frågade hon hur snart är det? Det kunde de inte svara på.

Nu har det gått lite över 1 månad dvs 4v och fortfarande kan de ej ge henne något svar.

Vad tycker ni hon bör agera?

MVH

Permalänk
Medlem

Kan väl kräva en ny produkt om det tar "för lång tid", tror gränsen för "för lång tid" är runt 4 veckor. Finns de som vet bättre och lär svara korrekt.
Stora problemet med LG är att de använder Anovo nordic som reperatörer och de är amateur deluxe, får hon tillbaka datorn från dem lär det vara en än sämre samt använd produkt, roligt när man köpt nytt och allt. Tog mig själv 50 dagar att få ett ärende avklarat med dem.

Permalänk
Medlem

Ungefär samma problem här....aldrig mer LG!

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Kräv klara besked eller häv köpet. Men jag skulle nog ändå gissa att det inte är Inet som sköter service ärendena på bärbara datorer utan de skickar vidare dom till tillverkarens serviceverkstad. Men, jag tycker att 4 veckor är fullständigt oskäligt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Inet är skitsega när det gäller RMA osv.. tar sån tid jag vet av egen erfarenhet..

Men deras leveranser e bra snabba

Permalänk
Medlem

4 veckor är som sagt max tid man normalt ska behöva vänta så ta kontakt med inet NorBiz och säg åt dom att dom får leverera en ny dator eller häva köpet om dom inte inom en snar framtid kan leverera en lagad dator till henne.

Kan nämna att sen i somras kan en säljare även bli fälld för att underlåta sköta reklamationer, garantianspråk mm som konsumentköplagen stipulerar eller förhala ärendet men det vet KO mer om än jag då jag inte sett det i klartext precis vad som gäller men nämn det också för Inet om du blir sur på dom ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Inet är skitsega när det gäller RMA osv.. tar sån tid jag vet av egen erfarenhet..

Men deras leveranser e bra snabba

Hoppas inte de e där jag är nu

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut inte har seg service/RMA.

Hade en fläkt som gick sönder, eller den hade inte funkat från första början.
Skicka tbx den, så tyckte dom att den funkade, att det var nån bios inställning, jag ringde dom och dom skickade en ny fläkt direkt.

Tror precis som någon annan här i tråden att det inte är Inet som sköter RMA på t.ex Laptops, så ring Inet imorgon och kolla läget!

Permalänk
Medlem

Re: Inet garanti = SEGT!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Nu har det gått lite över 1 månad dvs 4v och fortfarande kan de ej ge henne något svar.MVH

Undrar hur många LG laptop ägare som sitter i samma klister.
Dags att börja demonstrera lol

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

Lägger till LG i min hatlista för laptops i högen med Fujitsu Siemens då.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Inet är skitsega när det gäller RMA osv.. tar sån tid jag vet av egen erfarenhet..

Men deras leveranser e bra snabba

Lämnade in ett Corsair 450w nätaggregat på RMA hos Inet, fläkten låg emot något när aggregatet sattes "upp och ner" i min Antec-låda. Efter 2 dagar kunde jag hämta ut ett sprillans nytt aggregat!

Permalänk
Medlem

Kan inte se på vilket sätt det hjälper trådskaparen att ni fått snabb rma-hantering.

Sen är det nog lättare när man har dem på hemmaplan. Men det brukar ju strula när bärbara går sönder eftersom de inte kan göra något med dem själva utan det får gå till tillverkarens reparatör..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Du kan ju höra med dem om varför det tar tid. Pga julen eller väntar reservdelar. Är det de senare så kan inet kräva att de får den krediterad så du får en ny..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Kompisen ringde idag för att kolla hur det går med datorn, den skulle tydligen varit skickad igår...

Uppdaterar när den e framme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Inet är skitsega när det gäller RMA osv.. tar sån tid jag vet av egen erfarenhet..

Men deras leveranser e bra snabba

Vettekatten om jag håller med där, har hanterat 4 RMAer hos inet senaste 2 månaderna och alla har varit klara på under 2 veckor inkl tur och retur frakt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Jag råkade ut för en DOA av ett ram-minne, fick fraktsedel samma kväll. Paketet var iväg dagen efter. Sedan tog det tid. efter 3-4 veckor mailade jag dem och frågade hur det gick och frågade om jag kunde få pengarna tillbaka. Inga problem och pengarna var inne på kontot efter några dagar...

Permalänk
Medlem

Inet verkar rma deras produkter vidare till de stora företagen som har andra RMA tider.
dock jag skickade in ett par hörlurar som fick sönder förra veckan och fick tillbaks dem igår, så 1 vecka exakt, vilket ändå är snabbt om man jämnför med andra företags RMA. även om komplett har haft den snabbaste RMAn jag varit med om hittils.

OnT: Ringa in och höra om ersättningprodukt kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Kan väl kräva en ny produkt om det tar "för lång tid", tror gränsen för "för lång tid" är runt 4 veckor. Finns de som vet bättre och lär svara korrekt.
Stora problemet med LG är att de använder Anovo nordic som reperatörer och de är amateur deluxe, får hon tillbaka datorn från dem lär det vara en än sämre samt använd produkt, roligt när man köpt nytt och allt. Tog mig själv 50 dagar att få ett ärende avklarat med dem.

Jag har bara bra erfarenheter från Anovo Nordic... lätta att prata och faktiskt resonera med.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
Jag har bara bra erfarenheter från Anovo Nordic... lätta att prata och faktiskt resonera med.

Nog det enda positiva

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

höhöhö de är för upptagena med att packa allt så snabbt och skicka iväg de så de glömmer support ärrenden :(:(:(:(:(:(:(:(::(:(:(:((:(:(:(:(;:(:(:(:

Permalänk

Jag är inte förvånad över att det tar mer tid vid jul. De lär ju ha ganska fullt upp utan reparationeärenden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Kompisen ringde idag för att kolla hur det går med datorn, den skulle tydligen varit skickad igår...

Uppdaterar när den e framme.

Hur går det med datorn? 2 veckor sedan uppdatering...

Permalänk
Medlem

Inet - Segt? Inte med leveranser.
Men seg ifall du har problem? Oh ja!

Visa signatur

Acer 5930g/C2D P7350/3Gb/250GB/9600m GT GDDR3

Permalänk
Medlem

allt mer och mer blir drabbade av inets service reperationer :(:(:(:(:(:(:(:

Permalänk
Medlem

Jag skickade in ett Corsair HX620 som lät för mycket och det tog ca en vecka innan jag kunde hämta ut ett nytt på "posten", så jag kan inte klaga på Inet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

haha å vi andra som kannnnnnn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aastr1t
haha å vi andra som kannnnnnn?

Du kan börja med att klaga på ett bättre sätt, vad är det för stil med massa smileys pöjk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Du kan börja med att klaga på ett bättre sätt, vad är det för stil med massa smileys pöjk?

försöker uttrycka mej med känslor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aastr1t
försöker uttrycka mej med känslor

Don't.

Permalänk
Medlem

jag förstår vad ni menar med att inet är sega jag sitter nu och lyssnar på 7e låten i luren utan att någon svara när jag ska säga att ett av mina ram-minnen har pajat

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |