Microsoft kände till problem med Xbox 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
" Too much movement of any game console, not just Xbox 360, can cause scratches on a disc"

Hur mycket är förmycket?
En pall råka lägga sig över min PS1 och skivan var det enda som överlevde, skiten var igång.. Eller varför inte när min PS2 trilla ner från bokhylla när katt fan ville ha tillbaka sin sovplats, spelade GTA3 när detta hände.. var bara att starta om och fortsätta spelandet..

playstation ftw!<3

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Men tänk på alla stackare som "pimpat" bilen och monterat ett X360 då. Kan tänka mig att det sitter rätt många Xboxenheter monterade i bilar nu för tiden. För tänk vad hemskt det vore om ungarna inte har ett tv.spel att leka med under den långa timmen de sitter i bilen på väg till farmor på julafton... De kanske rent av skulle börja LÄSA(!!!) om de inte hade ett tv-spel i bilen, hemska tanke...

Ironi är inte nödvändigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Eh, självklart kände de till problemen innan. Man brukar ju testa sina produkter innan de lanseras...

Permalänk
Medlem

De kände ju till alla brister, rrod, att den rispar skivor etc.. de rusha maskinen för att få vara först.. och alla kunder får betala priset..

Permalänk
Medlem

Visst, man skall inte flytta runt med en spelkonsoll som är påslagen, men ibland händer det andå. Och dör bör den iaf palla med att man rör lite på maskinen iaf utan att den käkar skivor. Finns flera senarion där det behövs.

* Katten hoppar upp på den

*Man kanske spiller något som rinner mot maskinen, då kanske man måste flytta den väldigt snabbt.

*Någon här hade stampat i golvet för att han blev arg.

*Någon går förbi och råkar fastna i sladden.

I alla dessa fal så klarar dom FLESTA CD, DVD spelare att inte förstöra skivan i, men det verkar som att 360 spelaren inte klarar av det, det är FÖR känsligt tycker iaf jag, och jag förstår personer som är missnöjda pga detta.

Man ska ju fan inte behöva bygga in Xboxen i ett dämpande hölje som klara en stark jordbävning.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen läser ingen tidigare inlägg här - folk skriver att dom får repor och ringar ÄVEN när xboxen INTE flyttas men direkt efter kommer en kommentar med "e man så dum får man skylla sig själv" etc. Men tack för varningen - kommer inte köpa en Xbox

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Tur jag har en av dom nyare varianterna, så slipper man i alla fall RROD.

Ah, där fick man sig ett gott skratt som förlängde livet.
Det stämmer inte direkt om man säger så. Kanske en reducerad chans till RROD, men långt ifrån immun.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 5600G, 2x32GB, Exos18 16TBx9 RAIDZ2, CM Stacker
AUX: Asus B550, Ryzen 5700G, 2x32GB, Phanteks P400

Permalänk
Medlem

Många som inte tänker längre än vad näsan räcker här... Det finns barn som kan få för sig att den behöver flyttas när de spelar av olika anledningar. När jag hade PS1 så var det absolut inga svårigheter att flytta det när det var i gång då sladdarna kanske inte räckte riktigt dit man satt. Aldrig förstört något pga det. Varför skulle man inte flytta en konsol? För att xbox360 pajjar skivor då?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Gäller det bara om man har Xboxen på och sen flyttar den?
Eller gäller det även om Xboxen är avstängd så att skivan slutat snurra, och man flyttar den?

Det gäller givetvis bara när skivan roterar och konsolen är på

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Ah, där fick man sig ett gott skratt som förlängde livet.
Det stämmer inte direkt om man säger så. Kanske en reducerad chans till RROD, men långt ifrån immun.

Lol på dig själv RROD är fixat med nyaste MB.
GPU gick frå 95nm till 65nm
Jag har en med 95nm + extra kylning som MS fixade senare.Inga som helst problem ,den står svalt med luft tillgång runt omkring.
Inte inbakad i nån video stero hylla.

Behöver inte säga Xbox360 FTW för det är redan fixat på den biten.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Min 360 stod på baslådan bakom soffan då jag tycker 360 låter alldeles för mycket igång (innan jag sålde 360't), det lyckades repa mitt VF5 med en symmetrisk rund repa... så man behöver inte lyfta/flytta på den igång, det kan hända ändå! dock så hade jag den på baslådan med alla spel, bara ett som det blev på..

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Vi har ett xbox 360 på en ungomdsgård där jag extra jobbar ibland.

Den står inlåst i ett skåd men repar endå helatiden sönder skivor. Vi har skickat in skivor till microsoft för byte funkar skit. En gång fick vi tillbaka samma skiva "reparerad" mm, den hade fortfarande samma jävla repa kvar.

circle of death samt rep problemen är vad som hindrat mig fråna tt införskaffa en 360 själv.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ens flytta på konsolen för att skivorna ska repas. Ungefär hälften utav mina ~15 spel har behövts slipas om då de har blivit obrukbara efter en tids användning. Jag har knappt rört boxen förutom när jag byter skivor etc och än mindre flyttat på den direkt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Men tänk på alla stackare som "pimpat" bilen och monterat ett X360 då. Kan tänka mig att det sitter rätt många Xboxenheter monterade i bilar nu för tiden. För tänk vad hemskt det vore om ungarna inte har ett tv.spel att leka med under den långa timmen de sitter i bilen på väg till farmor på julafton... De kanske rent av skulle börja LÄSA(!!!) om de inte hade ett tv-spel i bilen, hemska tanke...

Haha Word!!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

---------------------------on41184676334 Content-Disposition: form-data; name="iconid"

Varför skulle man inte kunna flytta konsolen när den är igång?!! Repar portabla cd spelare skivor? Nej Microsoft har helt enkelt haft för bråttom. Det finns många olika saker som kan styrka det. RROD till exempel. Konsolen blev för varm, de borde skaffat tillräcklig kylning och förbättra kvalitén på komponenterna. Visst jag vet att de nyare versionerna av konsolen inte har dessa problem men det betyder inte att man ska glömma bort felen Microsoft hade. Nej här ska det göras upp och Microsoft ska få stå till svars för sina misstag..

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Typiskt amerikaner, jävla dumarslen som inte fattar att man inte bör hålla på och möblera om saker som har en känslig roterande skiva i sig.

Tror ni jag får ersättning om jag får för mig att flytta runt min dator medans den läser en skiva eller?
Dumma jänkare alltså, as usual. Måste ha varningslappar för ALLT.

Permalänk

Typiskt microsoft! ifs har jag inte haft problem med att min xbox repar skivor för mig iaf, där är jag nöjd..men ett satans rävspel detta!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Hur ofta är det man börjar flytta omkring sin spelkonsol när man spelar? Det är ju heller inte 100% säkert att skivan blir reping OM man nu måste göra det.

Är man rädd om sina spel är det väl bara att låta det vara?

Lite konstigt att dom har haft fel på alla optiska enheter också, då det finns cd-läsare i Xbox 360 från både Samsung och Hitach/LG...

Men ja, personligen tycker jag inte det här en stor grej, ge fan i att flytta era spelkonsoler när ni spelar.

// JimiEm

Permalänk
Medlem

Microsoft e bossar.

Och X360 är bosskonsollen.

MS gjorde ändå rätt att chansa lite med hårdvarukvaliteten hos X360 för att kunna launcha tidigt och piska Sony.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Microsoft e bossar.

Och X360 är bosskonsollen.

MS gjorde ändå rätt att chansa lite med hårdvarukvaliteten hos X360 för att kunna launcha tidigt och piska Sony.

Härlig julstämning med rödlysande xbox och graverade spel. Microsoft piskade iaf sony.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Jag har haft instinkten sen första PS kom ut att man inte ska flytta konsollen när den är på för den kan sakda skivan, det har liksom funnits i bakhuvet hela tiden att någon har behövt berätta det för mig. Känns ganska logiskt att inte flytta något när den är igång(Gäller dock inte fordon för de som vill påpeka något).

Det är ungefär som att inte hoppa ner i en omrgrupp med 3000 spottkobror, men alla har inte turen att blivit skapta med en normal hjärna.

Permalänk
Medlem

Min ps3a repar också skrivor, eller så kan det bero på att jag sparkade till den medans den var på?

Permalänk
Medlem

Min kusin råkade ut för detta. Finns det några garantier som gör att man kan få tillbaka spelet?

Permalänk
Medlem

Men nähä liksom!

Klart de visste om det.. Microsoft -det vet precis vad de gör. I det här fallet vägde man upp värdet av att vara först ut mot hur mycket kvaliteten skulle skada företagets rykte.

Skulle de hade väntat med att släppa konsolen under den tiden då konkurrensen bestod av PS2 och Gamecube liksom? Självklart inte. Folk skrek ju efter nya konsoler.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Jag flyttade xboxen en gång när den var på. Gick inge vidare. Pajade en Guitar Hero 3-skiva.
Får väl ta och ladda hem den och chippa boxen.

Permalänk

hmm måste ju inte varit så djälva svårt att få fast skivan lite lättare?

liksom hur många har inte råkat dra med sig en konsoll eller spelat musik så grejorna hoppat?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av leksak
Det finns väl ingen som går och flyttar runt på en Xbox när den är på?
Då är ju sladden i, så man kan ju ändå inte flytta den så mycket.
[/QUOTE

Precis, vilka dumma jäklar får för sig att börja flytta på konsolen när man startat spelet? Då får man ju skylla sig själv. Det här borde ju inte Microsoft få skit för överhuvudtaget !? Folk får ju skylla sig själva om de inte följer anvisningarna!

[/QUOTE]

man får inte ens röra 360 när den är på, då finns risk för djupa repor.
kan dö för minsta lilla vibration, tex om du stöter till bordet.

skönt att denna självklarhet fick bevis.
hoppas att alla gamers bannar nästa xbox

Permalänk
Medlem

vi borde alla lira på pc istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Min 360 stod på baslådan bakom soffan då jag tycker 360 låter alldeles för mycket igång (innan jag sålde 360't), det lyckades repa mitt VF5 med en symmetrisk rund repa... så man behöver inte lyfta/flytta på den igång, det kan hända ändå! dock så hade jag den på baslådan med alla spel, bara ett som det blev på..

Smart att ställa den bredvid baslådan. Du verkar inte veta vad en baslåda innehåller? Trodde det var uppenbart att man inte skulle ha elektronik bredvid en baslåda.

Permalänk
Medlem

Alltså, sure, man får skylla sig själv om man jonglerar med konsolen medan den är påslagen, men grejen är att det är just det man kan göra med alla andra konsoler.

Eller, kanske inte jonglera, men de kan tippa, vändas upp och ner, få stötar etc etc UTAN att man får skivan graverad med millimeterdjupa spår.

Mitt Wii har flygit fram och tillbaka under fester och hemmakvällar, alla mina (billiga)datorer har klarat att tippas medan de läst skivor och till och med min gamla PS1 har tappats i golvet ett antal gånger genom åren utan att skivan sabbats.

Då kan man ju förvänta sig att den modernaste konsolen, som (då) kostade över 3000 kronor, också ska klara att man föser den 10cm bakåt efter att stoppat in skivan. Men ICKE!
Samma dag jag öppnat fått hem mitt Xbox, lägger jag i GoW, föser försiktigt konsolen bakåt och hör samtidigt hur en motorsåg går lös på skivan. -_-

Man kan jämföra det med att folk går över en tom gata även fast det lyser rött - livserfarenheten säger att risken att bli påkörd är minimal, men det finns ju självklart en risk.
Om gatan dessutom är den modernaste och mest övervakade, så är det ju ännu mer självklart att man struntar i den minimala risken.
Tyvärr fyller Xbox360 inte ens nästan upp ens förväntningar för vad en underhållningsmaskin för vardagsbruk bör uppfylla.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"