Kameraexperten.se var en bluff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Man får hoppas att du aldrig ger dig in i nånting du inte har 100% koll på. För med ditt resonemang så kommer du ju med all rätt att bli kallad för dum?
I vilka andra fall kan man använda detta?
Om du är ny på ett jobb är du då dum? Om du kör sakta genom Visby för att det är första gången du är där och du inte känner till vägarna riktigt, är du då dum?

Hur ska folk som INTE sitter på sweC eller minhembio dagligen kunna listat ut att detta var en bluff? När butiken dessutom hade ganska gott betyg på prisjakt och många hade fått sina varor och tom pengar tillbaka på makulerade ordrar?

Det finns massor av folk i Sverige som aldrig har hört talas om blew.se, medion eller alla dem andra fulingarna som dyker upp med jämna mellanrum. Det finns även massor av folk som inte vet vad dagspriset på en Viera TH-42PZ8 är, att kalla alla dessa för dumma kanske är korrekt då. Men det känns aningen trångsynt om du frågar mig.

Som föregående talare sa så är det lätt att vara efterklok och i detta fallet var inte allt svart på vitt. Man lär sig av sina misstag och alla dessa "idioter" eller "dumma" människor som handlade hos denna butik har ju nu fått utbildning i hur man INTE väljer butik och betalar för sina varor.
Läxan för folk att lära sig är att aldrig betala nånting i förskott.

Om man ska dra in prisjakt så sär du ju från början vad dagspriset på andra butiker är. De listar fler än 1 butik på det mesta. Sen behöver du ju inte veta att andra företag blåst kunder för att vara försiktig, jag vet inte hur du är, men jag litar inte på vilt främmande människor så pass att jag ger dem flera tusen utan någon sorts koll på vilka de är.

Tror nog de flesta inte skulle köpa en dator med leverans 2 veckor senare av någon alkis på plattan, på samma vis bör en rationell människa vara även på nätet. Handlar man av en främmande butik bör man ju jämföra priser med mera. Bra betyg betyder ju ingenting då alla förstår att sådant kan förfalskas.

Aja, det fungerar för mig iaf, om jag kan säga bluff innan och inte handla där bör alla andra kunna det också. Detta grundar jag på att jag inte är någon "supermänsch".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag köpte min kamera på Kameraexperten för några månader sen, antar att jag var dum som betalade 1000 :- mindre genom att beställa från en mindre känd leverantör

För övrigt så har jag inget minne att butiken sålde något annat än kamera prylar för några månader sedan. Någon annan som kommer ihåg om dom sålde tex. TV:n för ett halvår sen?

Vist jag kollade ordentligt på omdömen om butiken innan jag beställde och bortsett från några klagomål på långa leverans tider så så allt frid och fröjd ut. Annars hade jag inte vågat beställa, antar att många som torskat dit nu gjorde ungefär lika dant.

Nu vet jag inte vilka marginalre det är på hem elektronik, men ser man prispåslaget som görs av butiken på många produkter blir man fan mörkrädd! Så 10% lägre pris känns inte omöjligt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Aja, det fungerar för mig iaf, om jag kan säga bluff innan och inte handla där bör alla andra kunna det också. Detta grundar jag på att jag inte är någon "supermänsch".

Ren tur om du frågar mig.

Är man skeptiskt mot alla sidor som är fula och säljer billigt så lär man rent procentuellt få rätt ibland.

Permalänk
Medlem

Ska det vara så svårt att hålla sig till välkända internetbutiker? Det är ju inte så dessa har dåliga priser direkt...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

vilka svin men såklart folk lär sig aldrig nuförtiden.

Permalänk
Avstängd

Vad kan man säga, folk lär sig aldrig.

Tror jag ska köra igång en sådan "butik" och håva in pengar, varför jobba när man kan sitta hemma och blåsa folk.

För bra för att vara sant... you get it some day when it´s too late

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ren tur om du frågar mig.

Är man skeptiskt mot alla sidor som är fula och säljer billigt så lär man rent procentuellt få rätt ibland.

Ja? Det är ju det som är grejjen, du kan slippa bli blåst om du bara gör det. Visst kanske du missar några deals, men det är priset du får betala. På samma vis tar du risken att bli blåst när du köper från fula sidor som säljer billigt.

Jag köper inte av vem som helst, kanske inte får bäst priser jämt, men jag får det jag betalar för. Sen om någon vill spara några kronor genom att ta en risk är det deras beslut, men då får de skylla sig själva om de blir blåsta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Avstängd

Snubben ligger nog på playan thailand med ett ex antal thai babes omkring sej med massor av deg på fickan och skrattar åt alla dumma svenskar som förskottsbetalar!

Om det bara finns ett betalningssätt och priserna e superlåga HALLÅ?
borde finnas nåt som heter comon sense hos folk som fattar att det är bluff!......

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ja? Det är ju det som är grejjen, du kan slippa bli blåst om du bara gör det. Visst kanske du missar några deals, men det är priset du får betala. På samma vis tar du risken att bli blåst när du köper från fula sidor som säljer billigt.

Jag köper inte av vem som helst, kanske inte får bäst priser jämt, men jag får det jag betalar för. Sen om någon vill spara några kronor genom att ta en risk är det deras beslut, men då får de skylla sig själva om de blir blåsta.

Ja men tänk om du blir blåst på 5% av dina affärer. då har du ju ändå tjänat på det ifall priserna har varit bra.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Som sagt om man har betalat med sitt kreditkort, kan man göra en reklamation hos sin bank som i sin tur återbetalar en pengarna medans det hela utreds. Notera att banken processar reklamationen mot den inlösande banken (företagets bank) och i värstafall så blir denne återbetalningsskyldig. Altså som kund med kreditkort är man jäkligt skyddad.

Ser inte varför man skulle vilja ha ett bankkort när ett kreditkort inte är dyrare.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag är emot är inte den här "paranoian" som att alla fula sidor med billiga priser är skumma, utan den självgoda bild du målat upp om hur du redan i början visste att detta var fiffel och båg och hur alla borde ha insett det för annars är de dumma/idioter som om det var så enkelt.

Det jag försökt få fram är att det inte var så enkelt eller svart eller vitt som du nu, i efterhand, tror/påstår dig veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag är emot är inte den här "paranoian" som att alla fula sidor med billiga priser är skumma, utan den självgoda bild du målat upp om hur du redan i början visste att detta var fiffel och båg och hur alla borde ha insett det för annars är de dumma/idioter som om det var så enkelt.

Det jag försökt få fram är att det inte var så enkelt eller svart eller vitt som du nu, i efterhand, tror/påstår dig veta.

Det är som sagt väldigt enkelt att inte bli blåst, handla inte från skumma sidor för att spara några kronor. Då är chansen att bli blåst så gott som 0. Men jag det finns som sagt både för och nackdelar med detta. Det jag anser korkat är att folk blir upprörda/förvånade när de handlar från skumma sidor med billiga priser och blir blåsta. Handlar du bara från kända kedjor och inte mot förskottsbetalning är det ju bombsäkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är som sagt väldigt enkelt att inte bli blåst, handla inte från skumma sidor för att spara några kronor. Då är chansen att bli blåst så gott som 0. Men jag det finns som sagt både för och nackdelar med detta. Det jag anser korkat är att folk blir upprörda/förvånade när de handlar från skumma sidor med billiga priser och blir blåsta. Handlar du bara från kända kedjor och inte mot förskottsbetalning är det ju bombsäkert.

Ja, det du skriver nu är helt rätt. Handlar man från sidor som inte känns helt 100%igt säkra så får man skylla sig själv. Men frågan blir också; när slutar en sida vara "bluffig"/skum?

Det jag däremot är emot är när du däremot med 100%ig säkerhet säger att du redan för länge sen visste att den här specifika sidan var bluff och att alla som inte insåg detta var dumma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det du skriver nu är helt rätt. Handlar man från sidor som inte känns helt 100%igt säkra så får man skylla sig själv. Men frågan blir också; när slutar en sida vara "bluffig"/skum?

Det jag däremot är emot är när du däremot med 100%ig säkerhet säger att du redan för länge sen visste att den här specifika sidan var bluff och att alla som inte insåg detta var dumma.

Kan hålla med om ordvalen var lite dåliga, bör ha skrivit att risken var hög för bluff, därav avstod jag då förtjänsten inte var värt risken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att handla på internet är svårt att få helt säkert kan det ju tyckas här, men att företaget bara accepterar förskottsbetalning och inte har en riktig adress gör iaf att jag drar öronen till mig.

För de som är drabbade så är det bara att anmäla det som hänt hos polisen, förbetaltades det med kreditkort är det nog dags att ta kontakt med banken också.

Eller för de som har vägarna förbi:
Siamak Bagherzadeh Boyuki (styrelseledamot för Kameraexperten med födelsedag Nov2), Sturegatan 30, 17231 Sundbyberg med mobilnummer 076-2131370.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Är lite lat för att skapa en ny tråd.

Men iaf.

Har tittat på en ny telefon nyligen, och självklart på prisjakt så ser man en butik som heter telexperten.se som har det lägsta priset, skrämande likt Kameraexperten redan där.

*Kollat lite på sidorna går inte på kontakt och jämför lite, och det man ser är ju att telexperten har nästan kopierat rakt av från kameraexperten.
*Båda sidorna har uppgett en adress till en box.

Kan det vara samma person som ligger bakom?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Ringer aldrig varningsklockorna hos folk?

Ploppar upp ett nytt företag som direkt är
billigast i skandinavien och endast
erbjuder förskottsbetalning.

Ändå skickar folk gladeligen in 20 papp.

Jo, i princip som att ge en gubbe på stortorget 20 lakan "jo, men jag skickar kameran imorgon vettu..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri

För övrigt så har jag inget minne att butiken sålde något annat än kamera prylar för några månader sedan. Någon annan som kommer ihåg om dom sålde tex. TV:n för ett halvår sen?

Nej butiken sålde bara kameror och tillbehör. Först nu på slutet som platt-tv's och spelkonsoller dykt upp på sidan.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

här är tydligen deras ägare efter en boxningsmatch

http://se.youtube.com/watch?v=FJRwy9wic7g

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Eller för de som har vägarna förbi:
Siamak Bagherzadeh Boyuki (styrelseledamot för Kameraexperten med födelsedag Nov2), Sturegatan 30, 17231 Sundbyberg med mobilnummer 076-2131370.

Ja, för om polisen har sökt honom men inte funnit honom, då sitter han förmodligen hemma och väntar.
För inte skulle väl polisen leta där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Ja, för om polisen har sökt honom men inte funnit honom, då sitter han förmodligen hemma och väntar.
För inte skulle väl polisen leta där?

Klart polisen har varit där men det har inte varit en husransakan så han kan mycket väl ha varit där och bara valt att inte öppna dörren. Dessutom tvivlar jag på att de har 24/7 övervakning av hans bostad.

Men som sagt, det är bara ett förslag om nu polisanmälan inte ger resultat och man inte har möjlighet att få tillbaka sina pengar från försäkring på sitt betalkort.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför alla hoppar på Kameraexperten när Datorbutiken i praktiken gjorde samma sak. Blev väldigt tyst om dem så jag förstår inte allt detta klagande på Kameraexperten.

Permalänk
Avstängd

Agreed...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Förstår inte varför alla hoppar på Kameraexperten när Datorbutiken i praktiken gjorde samma sak. Blev väldigt tyst om dem så jag förstår inte allt detta klagande på Kameraexperten.

datorbutiken gick i konkurs, ja de som förskottsbetalt fick inte tillbaka sina pengar men det är så konkurser fungerar i de flesta fall när det gäller aktiebolag.
Det här var att medvetet lura kunder att förskottsbetala för produkter som de inte hade och inte hade någon som helst tanke på att skicka ut.

Så NEJ det är INTE samma sak och ja det är korrekt att klaga mer på kameraexperten.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

Både fick in förskott som sen gick till löner och kunderna fick inte sina varor som dem har betalat för. Jag skrev i praktiken. Har man betalat in i förskott och inte fått varan så spelar det ingen roll i praktiken om det var hos Datorbutiken eller hos Kameraexperten. Kan det inte vara så att Kameraexperten har fått det tufft ekonomiskt på grund av finanskrisen och pengarna räcker bara till lön till dem anställda?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Kan det inte vara så att Kameraexperten har fått det tufft ekonomiskt på grund av finanskrisen och pengarna räcker bara till lön till dem anställda?

Nej det kan det inte. Allt talar för att det inte skulle vara så iaf, eftersom de i synkroniserad tid med lurendrejeriet, "råkade" börja sälja annat än produkter inom foto.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av direktiv
här är tydligen deras ägare efter en boxningsmatch

http://se.youtube.com/watch?v=FJRwy9wic7g

Jag undrar om det finns nån sanning i detta?
Skulle iofs inte vara så superförvånande om det stämmer.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Jag köpte min kamera på Kameraexperten för några månader sen, antar att jag var dum som betalade 1000 :- mindre genom att beställa från en mindre känd leverantör

Vist jag kollade ordentligt på omdömen om butiken innan jag beställde och bortsett från några klagomål på långa leverans tider så så allt frid och fröjd ut. Annars hade jag inte vågat beställa, antar att många som torskat dit nu gjorde ungefär lika dant.

Nu vet jag inte vilka marginalre det är på hem elektronik, men ser man prispåslaget som görs av butiken på många produkter blir man fan mörkrädd! Så 10% lägre pris känns inte omöjligt.

du kanske ska kolla upp hur det ligger med garantin på din kamera då mycket av det folk fått är sk gråimport och garantin inte gäller i europa (gissar på att det är asiatiska "versionen"). Iaf för kamerahus...