Fast eller rörligt prisavtal ?

Permalänk
Medlem

Fast eller rörligt prisavtal ?

Snart dags för ett nytt el-avtal för min del.

Bor i lägenhet och betalar själv för varmvatten och elvärme (vattenburen) - detta ger ganska höga elkostnader och då spelar ju priset in.

Finns det någon bra referens för hur elpriserna ligger på nordpool över året ?

Jag har ju tidigare haft 1års avtal och då betalat ungefär en krona per kWh med alla skatter osv. Med rörligt avtal betalar jag medelpriset på nordpool +2,5öre tror jag det är, det är ju en större risk men det vore interessant o se hur stor prisskillnad det kan vara ?

Tacksam för feedback

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog binda det nu, elpriset är lågt nu pga av lågt kol och olje pris. (Tacka kärnkrafts motståndarna att det påverkar elpriset...)

Permalänk
Medlem

Jag binder ju mot det priset ja får som fast avtal, vilket är 55,9 öre / kWh ex skatt mm.

I min värld borde de ju ha valt ett pris som de kommer gå med vinst på enligt vad de beräknat, alltså något över medel.

Mao, droppar det rörliga elpriset under 50öre kWh under stora delar av året kommer det ju bli billigare, fast pris blir ju aldrig billigare

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Rörligt kör jag på.

För att det ska bli dyrare och man ska tjäna på att binda så måste det bli en riktigt kall vinter, vilket jag inte tror att det ska bli.