Permalänk
Medlem

Rosa bussarna arrangerar/arrangerade en resa som gick via transsibiriska till Kina. För att sedan landa i Pyongyang efter att ha härjat runt i några andra länder.

Var inte speciellt dyrt heller, har för mig att själva resan gick loss på cirka 40 lusingar och det enda man behövde utöver det var fickpengar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det har jag inte påstått.

oj, missade det. Var visst Zartax som påstod det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nej. Här är en steg för steg-lista i hur du gör det gratis.

1. Ställ dig upp.
2. Böj dig ner.
3. Skjut ifrån så hårt att du lämnar marken.
4. Upplev tyngdlöshet i 2 sekunder.
5. Mjuk i benen när du landar.

Hela listan kan sammanfattas med: Hoppa!

Tadaa!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Jag blir imponerad om han lyckas hoppa 5 meter rakt upp i luften

Approximation.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
När man når sin högsta punkt i hoppet, precis innan man börjar falla, är man tyngdlös en kort stund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Så du är på toppen av hoppet i hela 2 sekunder?!

Du är tyngdlös under hela tiden du inte nuddar marken, dvs under hela hoppet. Precis lika tyngdlös som när du faller fritt med ett flygplan eller när du faller fritt i omloppsbana runt jorden (att vara i omloppsbana är att falla fritt och missa hela tiden).

Fun fact: På den höjd rymdfärjor befinner sig är dragningskraften från jorden ungefär 90% av den på marken.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

För att återvända till tråden, hur pass realistiskt är det att besöka Nordkorea? Känner ni någon som varit där? Som jag förstod det verkar landet sakta bli ett turistresmål.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
Uppgift 27: Se ett vulkanutbrott

Räknas att grilla marshmallows på lava?

(jag som tog bilden, inte nån av dem på bild alltså)

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Räknas att grilla marshmallows på lava?

http://ytterfors.se/bilder/fototraden/guatemala_agua_bbq.jpg
(jag som tog bilden, inte nån av dem på bild alltså)

Var var det där? Jag har alltid velat se ett vulkanutbrott, eller iaf. klättra runt på en aktiv vulkan!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Var var det där? Jag har alltid velat se ett vulkanutbrott, eller iaf. klättra runt på en aktiv vulkan!

Jag tror bildlänken avslöjar det mesta Vulkanen Aqua i Guatemala. Skorna smälte av hettan på stenarna när man gick! Helt klart en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
med tyngdlöshet menar man nog avsaknaden av gravitation, alltså vistelse i rymden eller i flygplan som simulerar tyngdlöshet. Att bara vistas i luften är inte tyngdlöshet.

Jo, det är det visst. Dessutom är du tyngdlös på exakt samma sätt i ett dykande flygplan som i ett jämfotahopp!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

för att sätta stop på denna barnsliga diskussion så bryter jag in här.

Du kan ALDRIG undkomma gravitationskraften fullkomligt, även om den är försummbar. Därmed kan du inte vara tyngdlös

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
för att sätta stop på denna barnsliga diskussion så bryter jag in här.

Du kan ALDRIG undkomma gravitationskraften fullkomligt, även om den är försummbar. Därmed kan du inte vara tyngdlös

Man kan visst vara helt befriad från gravitation, men bara under ett oändligt kort tidsintervall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Man kan visst vara helt befriad från gravitation, men bara under ett oändligt kort tidsintervall.

Hur undviker du all gravitation?!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Lite off topic men ändå. Dog inte killen som skrev boken för några månader sen utan att ha klarat sig i genom alla punkter?

Men som sagt, som privatperson är det inget större problem att ta sig in i Nordkorea, och jag tror inte heller det är svåraste landet att komma in i i dagsläget

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Ilja: 4. Upplev tyngdlöshet i 2 sekunder.

Ilja: När man når sin högsta punkt i hoppet, precis innan man börjar falla, är man tyngdlös en kort stund.

eas@tetris: Så du är på toppen av hoppet i hela 2 sekunder?!

Ilja: Det har jag inte påstått.

---

Äru bäng eller?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Ilja: 4. Upplev tyngdlöshet i 2 sekunder.

Ilja: När man når sin högsta punkt i hoppet, precis innan man börjar falla, är man tyngdlös en kort stund.

eas@tetris: Så du är på toppen av hoppet i hela 2 sekunder?!

Ilja: Det har jag inte påstått.

---

Äru bäng eller?!

Kan inte svara på om han är bäng eller inte, men jag kan tala om att det var Zartax som skrev steg för steg listan.

Är du bäng?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100