Permalänk
Medlem

Fast efter ådalen beslutades det vad jag vet att militär inte får verka i Sverige i fredstid vilket utesluter SSG.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Fast efter ådalen beslutades det vad jag vet att militär inte får verka i Sverige i fredstid vilket utesluter SSG.

det kan nog stämma, för polisen har ju en egen antiterrorist styrka NI, MEN skulle det bli MÅNGA terrordåd i Sverige samtidigt så skulle nog SSG få verka inom rikets gränser:)

men iaf, hur är det med vattenkanoner i sverige? för under gbg kravallerna så fick ju polisen inte använde såna, har det förändrats?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Fast efter ådalen beslutades det vad jag vet att militär inte får verka i Sverige i fredstid vilket utesluter SSG.

Precis. Och skulle man ta och ändra på det skulle folk (sossar) skrika Ådalen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

daVani: Känner en tjej som bor i Malmö hon var ute med kompis och shoppade då kom 2 äckliga araber fram och frågade om dem skulle kn*lla sen följde efter det är så de visar respekt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men iaf, hur är det med vattenkanoner i sverige? för under gbg kravallerna så fick ju polisen inte använde såna, har det förändrats?:)

Verkar vara politikerna som sätter stop.

http://sydsvenskan.se/malmo/article400529/Vi-ska-absolut-inte...

"Våld föder mer våld" - Katrin Stjernfeldt Jammeh (s)

Javisst, att stå och glo löser säkert alla problem.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Verkar vara politikerna som sätter stop.

http://sydsvenskan.se/malmo/article400529/Vi-ska-absolut-inte...

"Våld föder mer våld" - Katrin Stjernfeldt Jammeh (s)

Javisst, att stå och glo löser säkert alla problem.

Håller med dig..... snart ska vi väl stå och kolla på våldtäkter också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Verkar vara politikerna som sätter stop.

http://sydsvenskan.se/malmo/article400529/Vi-ska-absolut-inte...

"Våld föder mer våld" - Katrin Stjernfeldt Jammeh (s)

Javisst, att stå och glo löser säkert alla problem.

våld stoppas lättare med våld, skotten i gbg t ex, hade inte polisen skjutit, hade de slutat kasta sten då?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Håller med dig..... snart ska vi väl stå och kolla på våldtäkter också?

Ja, det är en riktigt skrämmande utveckling.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
våld stoppas lättare med våld, skotten i gbg t ex, hade inte polisen skjutit, hade de slutat kasta sten då?

Enligt Sosselogik: Ja.

Polisen ska få använda alla medel och materiel som det behövs för att upprätthålla ordning i området, anser jag.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ja, det är en riktigt skrämmande utveckling.

Enligt Sosselogik: Ja.

Polisen ska få använda alla medel och materiel som det behövs för att upprätthålla ordning i området, anser jag.

näää, sossen sa ju att "våld föder våld", nu är det bäst att du tar tillbaka!

en till fråga, hur är det med tårgas i Sverige då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Verkar vara politikerna som sätter stop.

http://sydsvenskan.se/malmo/article400529/Vi-ska-absolut-inte...

"Våld föder mer våld" - Katrin Stjernfeldt Jammeh (s)

Javisst, att stå och glo löser säkert alla problem.

Jag håller delvis med honom. Om polisen börjar använda vattenkanon på fredliga demonstranter (som ej har tillstånd) så kommer de trappa upp våldet, men hallå det är redan upptrappat och polisen får slå tillbaka anpassat efter den nivån som vandalisterna beter sig.

Sedan trappa ner på generaliseringen om araber, man kan diskutera om det är rasism eller ej, men det är hets mot folkgrupp. (dessutom en av de få minoritetsgrupper som denna lag gäller för)
Jag själv tillhör en folkgrupp som är överrepresenterad för de flesta brott, det finns många som kan intyga att de flesta i denna folkgrupp är idioter, men ändå ska jag inte behöva få skit för resten i min folkgrupp gör. Btw folkgruppen som jag tillhör kallas för män.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
näää, sossen sa ju att "våld föder våld", nu är det bäst att du tar tillbaka!

en till fråga, hur är det med tårgas i Sverige då?:)

Du skrev en fråga med sjuttielva kommatecken, så jag kanske missuppfattade den lite.

Tårgas vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig om det är ledning och politikerna som sätter stopp för det också. Det är ju synd om de stackars små stenkastarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag håller delvis med honom. Om polisen börjar använda vattenkanon på fredliga demonstranter (som ej har tillstånd) så kommer de trappa upp våldet, men hallå det är redan upptrappat och polisen får slå tillbaka anpassat efter den nivån som vandalisterna beter sig.

WTF? Är Katrin en transa?

Självklart behövs ju inte vattenkanoner inte på fredliga demonstrationer, lagliga som olagliga. Men det här är ju knappast en demonstration. Det här är ett upplopp. Ett hot mot rikets säkerhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Sedan trappa ner på generaliseringen om araber, man kan diskutera om det är rasism eller ej, men det är hets mot folkgrupp. (dessutom en av de få minoritetsgrupper som denna lag gäller för)
Jag själv tillhör en folkgrupp som är överrepresenterad för de flesta brott, det finns många som kan intyga att de flesta i denna folkgrupp är idioter, men ändå ska jag inte behöva få skit för resten i min folkgrupp gör. Btw folkgruppen som jag tillhör kallas för män.

Äh, HMF är en skitlag som favoriserar vissa grupper. Du kan kritisera norrlänningar, män och politiker utan problem. Men när det kommer till invandrare (särskilt med mörk hudfärg), homosexuella och stenkastare, då ska det bli åtal och fängelse.

Lika inför lagen, jo tjena. Skrota, gör om, gör rätt!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Citat: Äh, HMF är en skitlag som favoriserar vissa grupper. Du kan kritisera norrlänningar, män och politiker utan problem. Men när det kommer till invandrare (särskilt med mörk hudfärg), homosexuella och stenkastare, då ska det bli åtal och fängelse.

Lika inför lagen, jo tjena. Skrota, gör om, gör rätt!

Säg någon gång det har varit lika? Alltid försöker invandrare utnyttja systemet. En invandrare som jobbar för min mamma fick mindre löneförhöjning än dem andra (detta var inte för hon är polack utan för hon gjorde inte som hon skulle). Direkt blev det kris möte då hon anklagade de i det området för rasister och att hon skulle polisanmäla dem. Alltid ska de använda det där jävla rasist systemet ska snart själv börja med det om jag får för dåliga betyg ska jag anklaga läraren för att vara rasist. Såklart får man alla med sig ingen gillar ju en rasist.
Sedan om en vanlig person blir nedslagen ingen bryr sig men blir en homosexuell nedslagen så blir det värre.

Permalänk
Medlem

efter att jag har läst de flesta inlägg här så känns det som typisk svensk ställning när nåt med invandrare händer och just muslimer, "låt det brinna", "äckliga araber"... allt kopplas till våld och terrorism.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Vad som behövs är en elitstyrka från ett annat land, typ Polen som ska ha en riktig brutal elitstyrka, eller Brasiliens BOPE (någon som sett Tropa De Elite?). En styrka som vågar och som inte tvekar det minsta, inte som svenska polisen eller Sveriges elitstyrka (har dem ens en sådan?). Tyvärr saknar svenskar stake. Deras pungkulor är små som jordnötter och därför behövs hjälp från andra länder.

Något att tänka på är att polisen i Brasilien har för ovana att mörda barn. Kanske inte den lämpligaste polisen i världen att ta efter.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
efter att jag har läst de flesta inlägg här så känns det som typisk svensk ställning när nåt med invandrare händer och just muslimer, "låt det brinna", "äckliga araber"... allt kopplas till våld och terrorism.

Snarare att det kopplas till ett högst onödigt problem, som vi faktiskt skulle kunna klara oss utan. Man kallar det multikultur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY
Snarare att det kopplas till ett högst onödigt problem, som vi faktiskt skulle kunna klara oss utan. Man kallar det multikultur.

Äter du köttbullar med eller utan lingon? Det ena svaret är rätt och det andra innebär att du är multikulti och bör förpassas till Antarktis.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
daVani: Känner en tjej som bor i Malmö hon var ute med kompis och shoppade då kom 2 äckliga araber fram och frågade om dem skulle kn*lla sen följde efter det är så de visar respekt.

Till skillnad från de vanliga hederliga svenska Volvo-raggarna, dom skriker iaf bara "visa pattarna!"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
daVani: Känner en tjej som bor i Malmö hon var ute med kompis och shoppade då kom 2 äckliga araber fram och frågade om dem skulle kn*lla sen följde efter det är så de visar respekt.

Jag känner en tjej i Linköping som blev jagad av ett gäng med svenskar.

Här bör man nämna någonting om att behandla en heterogen grupp som homogen, ty araber som folkgrupp delar troligen mindre med dessa två araber än svenskar som folkgrupp delar med detta gäng av svenskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Äter du köttbullar med eller utan lingon? Det ena svaret är rätt och det andra innebär att du är multikulti och bör förpassas till Antarktis.

Larv. Vi behövde inte ta hit 70 000 spanjorer för att kunna äta potatis och vi behöver inte ta hit 70 000 araber för att kunna äta Iraks nationalrätt: Pizzan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Jag känner en tjej i Linköping som blev jagad av ett gäng med svenskar.

Det ena problemet är importerat och det andra är inhemskt. När vi nu har så stora problem med Volvoraggare och blåögda stenkastare och våldtäktsmän, varför ta hit Kamelraggare och brunögda stenkastare och våldtäktsmän?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Svenska insatsstyrkan är inte att leka med. Sen så har vi ju SSG som är jävligt schyssta, men skulle ett sånt förslag komma fram kommer alla sossar skrika "Ådalen 31!", så det är kört.

Stake finns hos snuten, det är bara dessa byråkratikär och fjolliga pk-ledning som sätter stop för det.

Stort +1 för att du vågar skriva vad du tycker. Mer sånt!

ja absolut, stort jävla plus till DaVani för det..!!

Fjollig ledning och ännu fjolligare lagar.. ren idioti tycker jag.

Finns ju såklart stake hos svensk polis men de får ju fan inte göra nåt överhuvudtaget utan att de ska utredas och granska och bli smutskastad.

Lite mer ontopic:
Släng ut packet, försvinn..vi vill inte ha er här!

Sköt er och arbeta för pengerna eller dra åt helvete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Rätta mig om jag har fel, men att du själv är "utländsk" innebär inte att du inte är rasistisk. Det du säger är: Araber har ingen hjärna, inget hjärta och respektlösa mot tjejer. Det ÄR rasistiskt. Oavsett om det stämmer för området vi talar om eller ej.

Det är inte rasism - det är att generalisera ett folk. STORT SKILLNAD.

OnT:

Ge mig behörighet och jag ställer mig mer än gärna i frontlinjen mot asen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY

Det ena problemet är importerat och det andra är inhemskt. När vi nu har så stora problem med Volvoraggare och blåögda stenkastare och våldtäktsmän, varför ta hit Kamelraggare och brunögda stenkastare och våldtäktsmän?

hahaha, Kamelraggare:)

ont: att "Rosengård brinner" är väl "sjävförvållat"? sen så kan man inte sluta nämna i denna tråden att polisen måste få större befogenheter för att stoppa upplopp, oavsett var i landet de sker, och vilka som orsakar det.

vattenkanoner + tårgas(speciellt den militära) = snabb behandlingskur för sjukdomen upplopp:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY
Snarare att det kopplas till ett högst onödigt problem, som vi faktiskt skulle kunna klara oss utan. Man kallar det multikultur.

Fel inställning. Eller, rätt, beroende på hur man ser på det.

Du tänker i exakt, EXAKT, samma banor som det tyska folket tänkte för 70 år sedan. "Multikulti, usch.", "Raser ska inte blandas", etc. etc.

Du är man, va? Du inser att ditt kön är ett större problem för samhället än vad alla invandrare är, va? Det är bara det att vi inte läser om det lika ofta i tidningen. Var vänlig och förpassa dina åsikter till 30 och 40-talet där de hör hemma.

Multikulti är inget problem. Faktum är att multikulturellt är ett underbart fenomen som tillåter mänskligheten att utbyta idéer och tankar med varandra. Faktum är att om det inte vorit för "Multikulti", så hade du min kära gosse inte funnits.

Om Alexander den Store prompt bestämt sig för att INTE invadera Persien, och INTE lägga under sig så mycket mark, och INTE bygga vägar, och INTE införa grekiska som ett andra språk i stora delar av världen, ja då hade världen aldrig utvecklats. För då hade inga grekiska texter bevarats av araberna eller persierna. Då hade inget astronomiskt utbyte mellan öst och väst förekommit. Och kanske viktigast av allt, då hade inte du och jag funnits.

Så nästa gång lilla du börjar prata om "Multikulti", så tycker jag du tänker efter riktigt noga i den unga, späda hjärnan du har innan du öppnar käften och säger något högst barnsligt, ignorant och fånigt som det du sa sist. Capische?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY
Det ena problemet är importerat och det andra är inhemskt. När vi nu har så stora problem med Volvoraggare och blåögda stenkastare och våldtäktsmän, varför ta hit Kamelraggare och brunögda stenkastare och våldtäktsmän?

Nu tror jag att du missförstår och förvränger med flit. Med fler människor följer självklart fler rötägg, så varför ska folk föda barn? Några av dom kommer ju definitivt bli volvo/kamelraggare som våldtar och kastar sten.

Permalänk
Medlem

Tog bort de delar i ditt inlägg som inte var tramsigt ordbajs, och lyckades hitta något vi faktiskt kan debattera, du och jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Multikulti är inget problem. Faktum är att multikulturellt är ett underbart fenomen som tillåter mänskligheten att utbyta idéer och tankar med varandra.

Vi kan ha ett kulturellt utbyte med andra folkslag utan öppna gränser.
Multikultur skapar friktioner, främst mellan etniska grupper, och om de främsta fördelar vi får är de som nämnts här i tråden (t.ex. lingon till köttbullar eller EvilNeds abstrakta eufori av att se hundratals invandrare utbyta idéer och tankar med polis och brandkår i Rosengård) är jag gärna utan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Så nästa gång lilla du börjar prata om "Multikulti", så tycker jag du tänker efter riktigt noga i den unga, späda hjärnan du har innan du öppnar käften och säger något högst barnsligt, ignorant och fånigt som det du sa sist. Capische?

men Alex den store ordnade ju massbröllop mellan sina officerare och persiska damer, varför då tror du?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY
Larv. Vi behövde inte ta hit 70 000 spanjorer för att kunna äta potatis och vi behöver inte ta hit 70 000 araber för att kunna äta Iraks nationalrätt: Pizzan.

Det ena problemet är importerat och det andra är inhemskt. När vi nu har så stora problem med Volvoraggare och blåögda stenkastare och våldtäktsmän, varför ta hit Kamelraggare och brunögda stenkastare och våldtäktsmän?

Värt en quote, riktigt bra skrivet.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeMiKeY

Vi kan ha ett kulturellt utbyte med andra folkslag utan öppna gränser.
Multikultur skapar friktioner, främst mellan etniska grupper, och om de främsta fördelar vi får är de som nämnts här i tråden (t.ex. lingon till köttbullar eller EvilNeds abstrakta eufori av att se hundratals invandrare utbyta idéer och tankar med polis och brandkår i Rosengård) är jag gärna utan.

Din kapacitet för att se bortom nästa kulle är ju inte den bästa, om man säger så. Om du verkligen hatar andra kulturer så mycket, och allting dom gjort för Sverige, så anser jag att du borde åka till något annat land. För vet du vad ZeMiKeY? I Sverige, här är vi fan inga nazister, och det är vi jävligt glada över.

Och ja, låt oss inte glömma bort alla Pizza du slipper äta, alla McDonalds försvinner ju också, faktum är att du får nog gå tillbaka till rovor och sånt också. Haha, ja, du vet nog inte mycket om världen du, verkar det som.

Citat:

men Alex den store ordnade ju massbröllop mellan sina officerare och persiska damer, varför då tror du?

För han insåg värdet i integration.

Permalänk
Medlem

Jag anser att dem ska anpassa sig efter vår kultur inte vi ska anpassa oss för deras. Dock är det ju min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Jag anser att dem ska anpassa sig efter vår kultur inte vi ska anpassa oss för deras. Dock är det ju min åsikt.

Det tycker jag också egentligen, men vi måste nog kunna respektera deras traditioner och kulturer, sånt ändrar man inte på över en natt.

Invandrare som flyr från sina hemland och sedan kommer hit och våldtar, rånar och allt vad som händer, dem kan ju rent ut sagt dra åt helvete. Dom ska fan vara glada för att dem får komma hit! Sen är det så synd om dem för att dem varit i krig o.s.v, men dom har ju fått det 10x bättre här. Sånt gör mej riktigt, riktigt förbannad. Många av dem är ju inte ens intresserade av att skaffa sig ett jobb, det är smidigare att leva på socialbidrag.
Detta är väl främst problem våra politikter skapat, eftersom de inte spridit ut invandrarna i städerna, utan bara packat ihop släkt efter släkt i samma förort. Tro f*n dem inte integreras i samhället då?!

Dock ska dem som kommer hit och sköter sig, har flera goda vänner själv, ha all respekt. Men dem som kommer hit och bara jävlas, skicka tillbaka dem direkt. Och just det, får ju inte glömma att vi (förmodligen) inte hade haft dem där underbara kebaberna här om inte dem kommit hit.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!