Counter-strike dör..

Permalänk
Inaktiv

Counter-strike dör..

När jag startar Counter-strike så funkar det hur bra som helst, tills efter ca 10 min, då tvärdör det bara.. stannar helt av.. jag har ingen som helst aning vad det kan vara..

Dator:
Amd Athlon 700 Classic, Asus k7v Slot A, 256MB PC-133 ram, Windows XP PRO.

Permalänk
Avstängd

fan!, jag som blev så glad när jag såg topicen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
fan!, jag som blev så glad när jag såg topicen

Hehe jag med

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vega

Hehe jag med

I agree!! Trodde att det handlade om att CS var på väg att dö ut... Men men... Önsketänkande ni vet.

Permalänk
Permalänk

Hahaha, jag trodde också att topicen syftade på att CS höll på att dö ut
Trodde aldrig att så många andra skulle säga samma sak.

Permalänk
Medlem

*ansluter sig till mängden*
va det första jag tänkte också
fan va besviken jag blev:/

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Hedersmedlem

whääää.............DÖ CS DÖ!....=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill ni att CS ska dö? Varför kan inte alla få spela och göra det de gillar?
DÖ QUAKE DÖÖ! [/omogen]

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Varför vill ni att CS ska dö? Varför kan inte alla få spela och göra det de gillar?
DÖ QUAKE DÖÖ! [/omogen]

för att världen skulle vara en bättre plats då

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Varför vill ni att CS ska dö? Varför kan inte alla få spela och göra det de gillar?
DÖ QUAKE DÖÖ! [/omogen]

vi vill bara göra er en tjänst

om drogmissbrukare tycker att droger är bra för dom, ska de då få fortsätta?

Permalänk
Inaktiv

skit samma alla får väl spela vad dom vill.. personligen så tycker jag Quake är skit, men inte klagar jag fördet.. men jag vill fortfarande ha hjälp.. har provat olika detonator drivisar.. likadant.. om ingen har en aning om vad det är, så ska jag nog pröva lägga in win 2k!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
skit samma alla får väl spela vad dom vill.. personligen så tycker jag Quake är skit, men inte klagar jag fördet.. men jag vill fortfarande ha hjälp.. har provat olika detonator drivisar.. likadant.. om ingen har en aning om vad det är, så ska jag nog pröva lägga in win 2k!

fungerar HL då?

Permalänk
Medlem

Installera om HL/CS

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem

Vafan, sluta flamea om cs i varje tråd. Vissa gillar napoleonbakelser, och andra gillar wienerbröd. *tråd anmäld*

RollE2k: Har du koll på processortemperaturen? För mig är det så att om jag kör proppen i för hög klockfrekvens kan jag spela i ungefär tio minuter innan den tvärstannar, och det blir till att trycka på resetknappen. Är det bara cs du har problemen i? Testa att provköra andra spel, gärna hårt belasande och se om den hänger sig där också.
Om inte, ligger felet i half-life/counterstrike

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
fan!, jag som blev så glad när jag såg topicen

Hur kan du bli det Cs är ju skit kul!!

Visa signatur

da soumilainen sällsynt men finns!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerCon

Hur kan du bli det Cs är ju skit kul!!

*host host*

Permalänk
Medlem

jamenvisstdetvarjättekul2001

Visa signatur

olsson.zigge@bredband.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

vi vill bara göra er en tjänst

om drogmissbrukare tycker att droger är bra för dom, ska de då få fortsätta?

Jag är ingen drogmissbrukare, jag spelar CS 1-2h/vecka. Är det så jäkla farligt? Jag vill inte sluta eftersom jag bara spelar med mina polare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hehe, trodde att det var nått om att CS höll på att döut

Permalänk
Medlem

Fattar ni folk med röven eller?
Spammar ner forumet med att ni inte gillar CS. Smaken är som baken.
Ni borde fan bli avstängda ett tag, det funkar tydligen inte att skriva i forumet 1000 gånger att ni inte får spamma!

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Nej, hehe CS dör aldrig ut

Visa signatur

must!

Permalänk
Hedersmedlem

Ok håll er till frågan eller håll käft.

Permalänk
Medlem

frysbugg

jag har haft det när jag hade asus gf1 kort i datan. spelet hängde sig efter typ 2 till 10 min men när jag byta kort försvann det. Annars kan man installera winME o köra på, tror inte det krashar där.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zniff

I agree!! Trodde att det handlade om att CS var på väg att dö ut... Men men... Önsketänkande ni vet.

Säger du som spelar det ibland...

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Varför vill ni att CS ska dö? Varför kan inte alla få spela och göra det de gillar?
DÖ QUAKE DÖÖ! [/omogen]

Backman! TA'LOGN!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Favorit i repris, kan hjälpa:

Ni med AMD bör testa denna: http://www.amd.com/gb-uk/Processors/TechnicalResources/0,,30_... Har hjälpt många!

Prova PCI Latency patch: <http://www.networking.tzo.com/net/software/> (scrolla ner lite). Är inte helt riskfritt dock, läs igenom FAQ innan ni installerar!

Installera senaste Service Pack till ert OS. De fixar en hel del, bla sound loop för vissa!

Annars kan ni testa: Windows: Start > Run... och skriv dxdiag. Klicka på sound tab och testa olika värden på hardware acceleration, tex helt avstängd. Namnen är ju om ni har OS på engelska men ni fattar nog ändå...

En annan utväg är att ställa om AGP hastigheten till 2x, dvs inte 4x eller Auto. Försämrar prestanda en del (beror på system) men har hjälpt mig bla när jag hade problem med min gamla P333, GF2 MX och SB live.

Kolla även så att all kylning fungerar, fläktar och så. Vissa som har haft problemet har haft grafikkortsfläktar som stannat, så att grafikkortet blev överhettat.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Testa att höja spänningen till processorn. Jag körde min 1.2 tbird på 1.55 (långt under standard, 1.75). Då fick jag soundloop och hela fadderullan. När jag ökade till 1.70 fungerade det fint.

Spelar dock inte längre.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

*grin* memory leakage heheeh

Permalänk
Medlem

Cs är faktiskt kul!