Permalänk
Avstängd

Spelbutiken.se

hejsan

har tänkt beställa spel från spelbutiken.se och undrar är det säkert att beställa från dem?

Permalänk
Medlem

bra sak att fråga här först, en vän har beställt därifrån utan problem men du kan ju också kolla på te.x prisjakt.nu och se vad själva butiken har fått i omdöme.
Här har du länken till deras omdömes sida på prisjakt.
http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=2355

Hoppas du fick svar på din fråga.

Visa signatur

ITWT

Permalänk
Inaktiv

Jag har en polare som brukar köpa spel därifrån och det har aldrig krånglat eller något för han! Så jag skulle tippa på att det är säkert!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt två gånger därifrån, har aldrig varit några problem. Snabb leverans direkt till brevlådan. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Har beställt både spel och ett nintendo wii därifrån, har aldrig haft några problem med dem. Rekommenderas av mig också.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Inaktiv

Har beställt många gånger från dom utan problem. De är inte snabbast men de har spel väldigt få andra butiker har.

Har haft en negativ erfarenhet av dom, och då var de inte skyldig. Logistikföretaget klantade sig så mitt paket försvann i nästan tre veckor. Löste sig snabbt, fick pengar åter och köpte det jag ville ha på annat håll.

Kommer fortsätta handla från dom då det är en bra butik med bra priser och produkter. Supporten går till och med få tag på lunchen och är trevlig.

Tummen upp!

Permalänk

Jag handlade ett ganska ovanligt spel, Republic the Revolution där då de var de enda som hade det. Leveranstiden och priset var ok, men den ungefär 50 sidor långa, för spelet ganska viktiga manualen var uteslutande på finska...
Annars är det väl en bra butik, hade säkert fått ett nytt spel om jag hade bett om det.

Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Tack för era svar, har fått dåliga omdömen i prisjakt :S

Permalänk
Medlem

Har handlat från dem några gånger via tradera, funkat helt ok, aldrig haft med deras support/kundtjänst att göra dock.

Permalänk

Nä, det är en reko butik. Har aldrig haft problem där!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Jag beställde Mass Effect från dom då det var onekligen billigast där. Det stod att det var i lager när jag beställde och även dagar och veckor efter beställningen. Det tog kanske 3-4 veckor innan jag hade det hemma.

Permalänk
Avstängd

Har tänkt beställa http://www.spelbutiken.se/catalog/product/55815-football-mana... men är rädd eftersom de inte är i laget och jag kanske aldrig får hem spelet :S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av able
Har tänkt beställa http://www.spelbutiken.se/catalog/product/55815-football-mana... men är rädd eftersom de inte är i laget och jag kanske aldrig får hem spelet :S

Ta PF så ligger du inte ute med pengar i onödan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ta PF så ligger du inte ute med pengar i onödan.

Sådan möjlighet finns ej hos dom, förskott (kort) eller faktura endast

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

ser iaf inte säkert ut så ja beställde från webhallen istället.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sådan möjlighet finns ej hos dom, förskott (kort) eller faktura endast

Ah var det så pass? Brukar alltid ta kortet. Då gäller det mao att kolla hur man kan säkra sig med just sitt betalkort då. Eller faktura då om möjligt.

Permalänk
Medlem

Betygen på prisjakt var ju allt annat än smickrande. 60st 1/10!!
Alla här verkar ha bra erfarenheter, men frågan är vad alla ettor i betyg kommer ifrån?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Betygen på prisjakt var ju allt annat än smickrande. 60st 1/10!!
Alla här verkar ha bra erfarenheter, men frågan är vad alla ettor i betyg kommer ifrån?

Förmodligen för att de med lyckade köp troligen inte är lika "på" att ge kritik på sidan som de som känner sig svikna skulle jag tro. Sidan är bra, men kan vara mycket bättre. Inga problem här som tidigare sagt, och den enda gång det varit så var de oskyldiga.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett PS4-spel från SpelButiken.se "Last Of Us", och jag har aldrig fått objektet i brevlåda :(. Det här är första gången jag beställde och jag kommer aldrig att beställa igen. Känn dig som lurad av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neo572:

Jag beställde ett PS4-spel från SpelButiken.se "Last Of Us", och jag har aldrig fått objektet i brevlåda :(. Det här är första gången jag beställde och jag kommer aldrig att beställa igen. Känn dig som lurad av dem.

Och hur hanterade SPelbutiken.se ditt ärende när du kontaktade dem?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.