Dålig kvalité på HP's nätagg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Dålig kvalité på HP's nätagg?

Vet inte om detta är rätt del för denna fråga, men hoppas på det.

Det är så att jag har en HP 530 laptop som dels hörlurskontakten glappar på (stör mig inte nämnvärt på det) samt det stora problem som är den helt världelösa kvalitén på strömadaptern som man sätter in i datorn.

Märkte för ett tag sedan att den hade spruckit upp precis där den "hårda" plasten slutar och den mjuka böjliga kabeln börjar (hoppas ni förstår min luddiga förklaring).
Tejpade då runt med eltejpt då elkablarna invändigt var synliga.

Nu idag efter julmaten så satte jag mig vid köksbordet för att surfa lite då datorn helt plötsligt tvärdör den och jag funderar varför, startar den igen och märker att den inte tar laddning speciellt bra, utan man får vara väldigt försiktig och får försöka vinkla/lägga laddkabeln i vissa vinklar för att det skall funka.

Jag har haft datorn inkopplad hemma hos mig själv samt haft den med mig på resor till min syster i Stockholm, dvs inget ryck och slit i den, utan normal användning.
Enligt mig så är detta ett solklart fall av undermålig kvalité.

Jag vill således få denna adapter utbytt av HP då jag köpte datorn i somras så garanti finns det fortfarande.

Det jag undrar är således vem/vad man skall kontakta på HP eller om det finns någon här på Swec jobbar där och kan hjälpa mig, eller bör jag först och främst ta kontakt med inköpsstället och låter dem få sköta kontakten med HP?

"Skrev detta på ett annat forum den 24'e så därför kan det med Julmaten se lite konstigt ut".

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - GTX 1070 8GB - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 120GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Vad det har och göra med HP's nätagg (tillverkar de ens nätagg) har jag inte en aning om men här är ivf ett svar på din fråga:

Reklamationer på varan du har köpt bör ju smidigast gå via inköpsstället, med stor sannolikhet har de en strömadapter inne som du kanske får redan direkt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Kontakten på HP/Compaq nätagg är rent skit.
Jag skala av kontakten och lödde fast kontakten och vira lite tejp över det, fungerat i 2år utan problem nu.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.