Permalänk
Medlem

Saddam, jag är medveten om att Israel genom AIPAC har stor makt i USA, men makt nog att påverka utgången av valet, det är den biten jag tvivlar på:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

AIPAC har nog inte makt att påverka valet, det tror jag inte. AIPAC kan lyfta fram olika presidentkandidater i media och sponsra dem rikt. Samt motarbeta politiker som är emot Israel och få dem sparkade (Jag har visat flera länkar om detta, t.ex. Kongressmannen Paul Findley). Men AIPAC kan inte påverka hur folk röstar. Däremot, högsta domstolen kan avbryta en rösträkning. Vilket skedde. Varför ska en rösträkning avbrytas? Det gäller ett presidentval, ska inte folks röster räknas? Nej det ska de inte?? Om du läser lite grand om hur Bush kunde vinna över Al Gore, så kommer du se mycket tveksamheter. Det är även välkänt att AIPAC och Bush klanen är mycket tighta. George reste runt mycket i Israel innan han var president, hade många toppolitiker som personliga vänner där borta.

Att avbryta en rösträkning kan AIPAC fixa. Det är ju bara några snubbar i högsta domstolen. Ingen kan vara med i högsta domstolen, om de är emot AIPAC, misstänker jag. Vi har ju sett i andra tråden att endast folk som är för Israel lyfts fram och de andra motarbetas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Ja, och om du läser vidare från en av länkarna på den sidan
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_...

Så ser du:
"Under pressure from the administration of President George H.W. Bush in the United States, the UN passed the resolution. The text of the revocation was simply:

"The general assembly decides to revoke the determination contained in its resolution 3379 (XXX) of 10 November 1975."

This formed resolution 46/86, which is one of the shortest in UN history. During this session, President Bush told the General Assembly:

"...to equate Zionism with the intolerable sin of racism is to twist history and forget the terrible plight of Jews in World War II and indeed throughout history."

Där kan du se att samma förhållande gäller som när resolutionen antogs, det var en samling diktaturer som röstade igenom den och samma diktaturer röstade mot att upphäva den. Du tar diktaturens parti saddam.

[QUOTE]
Och som jag visat är Bush en hängiven AIPAC medlem och gör allt som Israels president säger. Se tidigare länkar i den andra tråden om "Israel styr över USA". Varför tror ni George Bush vann över Al Gore, trots att Bush fick färre röster?
[/QUOTE]

Att få flest röster innebär inte automatiskt att man vinner presidentvalet. Man röstar på elektorer på delstatsnivå som i sin tur röstar på den presidentkandidat man vill. Det har hänt förr att den presidentkandidat som inte fått flest antal röster blivit president, systemet är utformat som en kompromiss mellan mellan att presidenten väljs direkt av folket och att kongressen utser president. Precis som med allt annat har du ingen aning om det och saknar även förmåga att ta in den här informationen, så man kan fråga sig varför jag försöker.

[QUOTE]
Hade AIPAC inte funnits, så skulle även idag sionism vara likställt med rasism och nazism.
[/QUOTE]

Trodde aldrig jag skulle behöva skriva detta, helt sanslöst verkligen, men förklara på vilket sätt sionism är likställt med rasism och nazism.

Israels FN-ambassadör sa några tänkvärda ord när resolutionen som jämställer sionism med rasism röstades igenom:

Citat:

I can point with pride to the Arab ministers who have served in my government; to the Arab deputy speaker of my Parliament; to Arab officers and men serving of their own volition in our border and police defense forces, frequently commanding Jewish troops; to the hundreds of thousands of Arabs from all over the Middle East crowding the cities of Israel every year; to the thousands of Arabs from all over the Middle East coming for medical treatment to Israel; to the peaceful coexistence which has developed; to the fact that Arabic is an official language in Israel on a par with Hebrew; to the fact that it is as natural for an Arab to serve in public office in Israel as it is incongruous to think of a Jew serving in any public office in an Arab country, indeed being admitted to many of them. Is that racism? It is not! That... is Zionism."

Om själva resolutionen:

Citat:

another manifestation of the bitter anti-Semitic, anti-Jewish hatred which animates Arab society. Who would have believed that in this year, 1975, the malicious falsehoods of the 'Elders of Zion' would be distributed officially by Arab governments? Who would have believed that we would today contemplate an Arab society which teaches the vilest anti-Jewish hate in the kindergartens?... We are being attacked by a society which is motivated by the most extreme form of racism known in the world today... expressed so succinctly in the words of the leader of the PLO, Yassir Arafat, in his opening address at a symposium in Tripoli, Libya: "There will be no presence in the region other than the Arab presence..."

For us, the Jewish people, this resolution based on hatred, falsehood and arrogance, is devoid of any moral or legal value. For us, the Jewish people, this is no more than a piece of paper and we shall treat it as such

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Ja, och om du läser vidare från en av länkarna på den sidan
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_...

Så ser du:
"Under pressure from the administration of President George H.W. Bush in the United States, the UN passed the resolution. The text of the revocation was simply:

"The general assembly decides to revoke the determination contained in its resolution 3379 (XXX) of 10 November 1975."

This formed resolution 46/86, which is one of the shortest in UN history. During this session, President Bush told the General Assembly:

"...to equate Zionism with the intolerable sin of racism is to twist history and forget the terrible plight of Jews in World War II and indeed throughout history."

Slutligen kan vi ta vad George Bush sa i sin helhet, du kan ju säga vad exakt du tycker det är som inte stämmer.

Citat:

And now, for the first time, we have a real chance to fulfill the U.N. Charter's ambition of working "to save succeeding generations from the scourge of war, to reaffirm faith in fundamental human rights, in the dignity and worth of the human person, in the equal rights of men and women and nations large and small to promote social progress and better standards of life in larger freedom. Those are the words from the charter. We will not revive these ideals if we fail to acknowledge the challenge that the renewal of history presents.
....No one here can promise that today's borders will remain fixed for all time. But we must strive to ensure the peaceful, negotiated settlement of border disputes. We also must promote the cause of international harmony by addressing old feuds. We should take seriously the charter's pledge "to practice tolerance and live together in peace with one another as good neighbors."
UNGA Resolution 3379, the so-called "Zionism is racism" resolution, mocks this pledge and the principles upon which the United Nations was founded.
And I call now for its repeal. Zionism is not a policy; it is the idea that led to the creation of a home for the Jewish people, to the State of Israel. And to equate Zionism with the intolerable sin of racism is to twist history and forget the terrible plight of Jews in World War II and, indeed, throughout history. To equate Zionism with racism is to reject Israel itself, a member of good standing of the United Nations.
This body cannot claim to seek peace and at the same time challenge Israel's right to exist.
By repealing this resolution unconditionally, the United Nations will enhance its credibility and serve the cause of peace.

Du står på rasismens, hatets, intoleransens, diktaturens och våldets sida. Du tycker fortfarande det känns bra?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd

Men ge dig. Du får snacka hur mycket du vill, men faktum är att 1400 människor massakrerades i Gaza och över 4000 skadades, en stor andel var småbarn. Mot detta kan vi ställa att 13 israeler dog, varav 3 av egen missriktad eld. Faktum är att Israel har varit föremål för flest resolutioner av alla länder, bläddra lite i listan. Faktum är att Sionism var likställt med nazism (det var AIPAC lakejen George Bush som lydde Israels order att dra tillbaka den resolutionen, utan Israels makt hade fortfarande Sionism varit jämställt med nazism). Du får säga hur mycket du vill att jag är på våldets och rasismens sida.

Det var nån som sade "antisemit är inte nödvändigtvis nån som avskyr judar, utan en antisemit är en person som avskys utav judar". Du får kalla mig antisemit hur mycket du vill. Men om du tror personer som är emot massakrer och rasism är judehatare, så har du aldrig träffat på riktiga nazister. Du borde snacka med några riktiga nazister så får du se hur vettiga vi är här på swec. Då kanske du omvärderar oss.

Jag förstår att folk som kritiserar Israels rasism och övervåld anses som judehatare. Somliga skulle säga att du är helt ute och cyklar och helt tappat proportionerna, eftersom det är omöjligt att på något sätt kritisera Israel. Du försöker göra det helt omöjligt att på något sätt kritisera Israel. Det går inte att kritisera någonting hos Israel. Inte politiken. Inte sophanteringen. Inte musikerna. Inte landet. Ingenting. Det finns ingen kritik som du accepterar. Israel är helt ofelbart och kan aldrig göra fel. Tycker man Israel gör fel på något sätt, så är man judehatare. Samtidigt undrar du hur det är möjligt att jag är så svår att diskutera med?

Permalänk

FN är en alldeles utmärkt förtroende ingivitande part, även när både Israel och Hamas hävdar att ambulanserna var beslagtagna så hävdar UNRWA att så inte är fallet. Märkligt är det dock att UNRWA inte instämmer med Hamas trotsallt så kontrolleras FN av de islamska länderna tillsammans med de totalitära staterna.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1249418573127&page...