Permalänk
Medlem

Köper ny burk

Jag har beställt följande burk:

E8400
8gb ddr2 ram
Gigabyte GA-EP45-DS3L

Och har sedan tidigare ett 8800gt grafikkort.
Jag kommer köra Vista 64bitars och undrar vilka saker jag behöver
för att komma igån med foldandet på den nya burken.

Tänk på att era svar behöver vara på en 3årings nivå för detta kan
jag inte alls.

Foldandet blir nattetid.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk

Du behöver ingenting mer än en dator och ett användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i foldandet på GPUer men ett 8800GT presterar väl runt 5000 PPD om jag minns rätt från nån matris. Dock verkar det lite känsligt för vilka drivrutiner man använder. Det måste väl vara CUDA-drivarna och olika versioner verkar ge väldigt varierande resultat. Gillar du att överklocka grafikkortet verkar det vara shaderclock som gör skillnad, resten spelar mindre roll.

Rätta mig om jag har fel, ni som kan mer om GPU-folding.

För CPU-folding: Standford har en speciell sida för SMP-klienten, dvs en som använder mer än en kärna. Du måste starta programmet med växeln -smp för att det ska fungera, det finns lite mer att läsa om det. Kolla i den klistrade tråden här på forumet, jag kom igång ganska omgående när jag läste den.

Att kolla statistiken via stanfords egen hemsida är lönlöst, den uppdateras jämt. Använd istället någon 3e part, jag gillar extreme overclocking. Kolla länkarna till vänster. Du måste folda en WU innan du är med i statistiken, räkna med att det tar ett par timmar.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Ok hehehehe..Jag förstod ca 10% av det du skrev Ecce men länken fattade jag.
Ska testa det.

Thx

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

Tänk även på att du kan överklocka GPU'n med ca 200mhz och det ger en rejäl ppd boost. Överklocka isf Shaders och MEM (RAM) - core gör ingen större skillnad men generar desto mer värme.
Probbet med att folda nattetid är väl att man får lära sej sova med öronproppar om burken står i samma rum iom att fläktarna får kämpa lite. Därför kör jag vatten. "Håll käften burkjävel" ungefär (ursäkta språket hehe men jag är näst intill allergisk mot fläktljud nu för tiden så det är wasser all the way)

I övrigt så finns som sagt inga direkta genvägar. Du får börja med att läsa på lite.

Och ja, för GPU folding; Kör inte de senaste driverna. Testa i första hand 78.24 verren. de nyare orsakar ofta problem....

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Jag kör 180.48 drivarna utan problem .(Vad jag vet iaf:P)

Visa signatur

*.*