Cooler Master Sileo 500

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Cooler Master Sileo 500

Cooler Masters senaste chassi är något för den som jagar efter låg ljudnivå. Sileo 500 har ljudisolerade plåtar och gott om finesser, men räcker detta för att slå ut konkurrenterna?

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2008

Alltid kul med nått att läsa.
Dock ser den ut som gamla Centurion 534 invändigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Vackert var det då inte

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

Testsystemet är ju bristfälligt, klart ni måste ha samma i alla tester men ingen seriös ljudnivåfantast skulle köra med en gammal, högljudd och varm disk som raptorn, liksom i Whisper-recensionen blir slutsatsen inte relevant när ni jämför med en låda som Twelvehundred.
Däremot håller jag med om att fötterna skulle vara av gummi och kabeldragning men temperaturerna är inte alls särskilt höga.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

inte spec nyskapande här inte

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Videorecension för de intresserade finns här: http://www.youtube.com/watch?v=IfT7ZkS5tRY

TJ08B-E | HX520 | MAXIMUS V GENE | 2500K | 12GB XMS3 | H60 | GTX1060 6GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SWiiiDEN
Registrerad
Dec 2008

Ruggigt bra recension.

-= Future Breed Machine =-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jupiter
Registrerad
Jul 2008

jag blev besviken när jag såg att den inte hade gummifötter,dammfilter

---------Inget svar är också ett svar--------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Vem behöver 5st CD/DVD-platser på bekostnad av diskplatser?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nej
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Vem behöver 5st CD/DVD-platser på bekostnad av diskplatser?!

Finns något som kallas 4-in-3 modules. Good stuff =DDDDDDDDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2005

Fin recension, inte så imponerande burk...
Jag tycker det hade varit roligare om ni hade använt något "tyst" antec-chassi att jämföra med.
T.ex. ett Antec Solo, Sonata eller P18x hade jag gärna sett med i jämförelsen, tror inte den hade stått sig så bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2006

Bra recension, när kommer recensioner för slimmade htpc-chassin med mini-ATX?

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004

fult, ser ut som ett billigt chassi tyvärr

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

Otroligt tråkigt chassi. Saknar stil helt och hållet och är inte fjortispimpat heller... det har ingen karaktär.

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vill jag också veta
Registrerad
Okt 2005

kändes som ett 400 kr chassi vid första anblick, vilket också ser ut att stämma efter recensionen.

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Gigabyte poseidon kopia... bara fönstret på vänster sida som saknas och fronten är annorlunda. Och chassit är värdelöst ventilerat och "railsen" som man använder till Hdd'n är as kassa så dom hade lika gärna kunnat sitta med skruvar rakt i chassit. sen är ventilationen extremt begränsat PGA hdd racket. men de sitter bara fast med fyra skruvar så de går att plocka bort om man har en hdd bur som passar i 5,25 plattserna. och då sjunker temperaturen med minst 5 grader i load. gjorde den iaf på mitt 4850 i mitt förra gigabyte poseidon.

Och poseidon har ett hyffsat lös tag bart "filter" i sin front. De fångade alla katt hår och större dam partiklar iaf.

Är dock ett mycket stabilt chassi och väldigt modd vänligt. i mina ögon iaf.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
fult, ser ut som ett billigt chassi tyvärr

Kan det bero på att det är ett billigt chassi?

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Nån som testar sådana här lådor och smackar in tex 4 diskar och kör lite hård användning på diskarna så man får se vad det blir för resultat på disktempen på den översta disken då. Det vore mycket intressant, förstår inte varvär man inte har diskarna på lång eller allra helst högkant så dom inte värmer upp varandra...

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Jag tycker det är ett rätt snyggt stilrent chassi personligen (även om det förvisso har lite billig plastlook)

Sen är det väldigt basic till innehållet (är väl inget direkt som skiljer från en compucase från strax innan milleniumskiftet egentligen?), och håller med om att hårddiskburen är onödigt restriktiv... (plus att antalet HD-platser är väldigt begränsat)

Säljs den tillräckligt billigt så skulle den ju ändå kunna vara tänkvärd till en mediumprestanda burk... Och med lite modifieringar så skulle den nog klara det mesta! (tex skippa HD-buren och hänga upp ett par hårddiskar där istället)

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torshälla
Registrerad
Apr 2008

Får HDD platser alltid!

Tjenare alla!

Ännu ett chassi till djungeln och med massor av 5½" platser och med en kass lösning till flera än 2-3 HDD.

Varför?

Vill inte Chassitillverkarna att man ska ha fler än en HDD i sitt system?
Jag har minst 4st HDD i min "användardator" sen massa fler på min server, jag skulle vilja ha bättre lösningar på fritt spelrum mellan 5st 3½" platser så man får BRA kylning till varje disk istället för en jävla massa 5½" platser som jag aldrig har nytta av, en till brännare räcker...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

SNyggt och enkelt chassi, enough

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Utstansade fläktgaller billigt massproducerat skit, när ska det upphöra?

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Köpråd
Utstansade fläktgaller billigt massproducerat skit, när ska det upphöra?

Antagligen inte under min eller din livstid i alla fall!

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Mar 2007

Riktigt trevligt chassi verkar det som. Bra recension också!

Mvh Johan

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2006

Riktigt bra recension som vanligt sweclockers, det är därför som jag besöker sidan
keep up the good work

Chassiet verkar trevligt, men jag har inte planerat att köpa nytt på ett tag då jag har en massa liggandes så det får vara

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | Asus GTX 1070 | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | Samsung EVO 500GB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Tänkte det kunde vara något till Servern, tänkte mig att den kostade ca 400 kr och det kan det ju vara värt. Jag menar den ser ju ut som vilket Deltaco chassi som helst.

Fick en chock när jag såg priset! Senast jag kollade var skumgummi inte så dyrt i alla fall.

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö, Limhamn
Registrerad
Okt 2007

Bra recension som vanligt. Chassit verkar vara billigt och bra men lite tråkigt utseende kanske.

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Ett intressant chassi. Kunde varit bättre prissatt kanske? Hamnar i samma pris som Antec 300/Nzxt Hush som är intressanta i samma prisklass enligt mig.

Vilket är tystast av denna låda och en Antec 300? Var inte med som referens?

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007

dyrt, fult.. ingen upphängning av hårddiskarna ens, lika bra att skaffa deras billigare chassien som kostar 300.. gör gärna en recension på ett av dem.. typ elite 333 m fl.

i7 4770 | asus b85m-g | 4x4gb ddr3 1600 corsair/g.skill | asus gtx 1070 strix | intel 320 120gb + kingston a400 480gb + samsung f1 750gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | lg w2363d 120hz | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | qck+ | tb impact 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Otroligt tråkigt chassi. Saknar stil helt och hållet och är inte fjortispimpat heller... det har ingen karaktär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
kändes som ett 400 kr chassi vid första anblick, vilket också ser ut att stämma efter recensionen.

Håller med helt.. zzz