Permalänk
Medlem

Final i JVM (hockey)

Är det någon mer här som har haft någon koll på JVM? Ska bli en väldigt spännande final som jag tror att Sverige vinner om inte domarn står i vägen. Och kom inte och gnäll över att jag klagar på domarn.. Ni som såg semin mot Slovakien kan nog hålla med om att han var bedrövlig. Men märkte att dom inte vill ha Sverige i final.

Hoppas på ett JVM guld nu!

För er som inte haft någon koll men ändå vill se börjar finalen 01:30 svensk tid i svt 1. Sändningen tror jag börjad 01:15.

Kom igen nu Sverige och spöa kanadensarna på deras hemmaplan!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Har följt varje match. Sjuka domare senast mot slovakien. Men det är sånt man får skita i och bara köra sitt ändå. Spela tuffare än kanadensarna, inte låta sig bli skrämda och köra på med det spelet vi haft hittills för det har varit grymt!

Permalänk

Jag trodde att jag var ensam om att se på hockeyn

Jag har kollat på varenda match och jag håller med dig om att domaren dömde för jävligt dåligt. Såg 2-3 lägen där sverige skulle fått straff men domaren bara ignorerade det.
Sedan får man ju tänka på att kanadensarna hellre möter Slovakien i finalen än Sverige och eftersom domaren var kanadensisk (tror han var det) så kan det mycket väl ha spelat in i hur han dömde.

Hoppas innerligt att vi får en tjeckisk eller en sur jänkare till domare

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY är juh ett skräckexempel på hur domare kan vara. Visst det är inte så allvarligt nu för tiden (vad JAG sett).

Det är sjukt att ingen hopade på domaren ärligt talat. Skulle det hända idag skulle han nog inte bli långlivad

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Möjligt att jag kommer se matchen, beror på hur pigg jag känner mig frampå småtimmarna. Vi har ju helt klart gjort bra ifrån oss hittils, i alla fall, och det skulle ju inte vara fel om de tog kanada i år. Lite surt att förlora i sudden förra året, ju. Ryssarna lär ta brons igen, dock...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ruggigt taggad! Ska dock se på lhf - DIF först, där vi kommer krossa luleå.
Sedan blir det jvm där min gamle "skolkramrat" möller måste göra bättre ifrån sig som kapten helt klart. Hoppas Lasu är tillbaka efter avbräcket förra matchen.
Jag hoppas innerligt att vi spöar dessa äckliga kanadensare inatt!

Heja Sverige!

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt se matchen som säkerligen kommer bli underhållande. Hoppas bara på rättvisa domare så att lagen själva får avgöra matchen. Satsade lite på matchen för lite extra underhållning. Det blir fint detta

Permalänk
Medlem

Såg matchen mot Slovakien och ska definitivt se finalen. Hoppas på att det blir jävligt roligt speciellt eftersom man känner några stycken.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Så du är på plats! Lyckost!

Permalänk
Medlem

ska kolla! spelade pengar på oddset matchen en 2a ( sverige). om sverige vinner på tex straffar "vinner" jag då?

Mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.M
ska kolla! spelade pengar på oddset matchen en 2a ( sverige). om sverige vinner på tex straffar "vinner" jag då?

Mvh

nej resultat till fulltid du spelar på, om du inte valt ett handikap spel men då finns bara 1 eller 2. inte x

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se, om jag nu orkar.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Jag tror allt att jag ska titta. Kollade på senaste matchen (första jag såg i detta JVM) och insåg att det allt var rätt skoj.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Självklart ska man se, snart är det dags!

Har sett samtliga matcher i detta JVM

Permalänk
Medlem

Nu är det fan i mig dags! Final + Wikegård, kan det bli bättre? Nu jävla kör vi!

Permalänk
Medlem

Kanada börjar väldigt bra. Sverige ser ganska stressade ut periodvis, men det är bara ett mål upp. Om de lyfter sitt spel tror jag nog att pucken kan börja hälsa på i Kanadas mål också.

Edit:
Haha, domaren har nog fått en och annan sedel i bröstfickan innan matchen började. Jag visste inte att man fick tackla motståndarens målvakt om och om igen i hockey?

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Bulbin haha skojar du eller? Roligast är juh när kanada får 2 utvisade... Och sverige får en för INGENTING

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, vad i helvete åkte Tedenby för när vi skulle ha 5 mot 3? Jag hatar ingen nation mer än kanada. Nu tar vi dem i tredje.

Permalänk
Medlem

Ja det var som jag befarade, urdålig domare utan kulor.. men så blir det när man möter Kanada. Sen är Sverige riktigt dåliga i PP och rent allmänt slarvar med puck. Hoppas på en roligare 3:e period, kom igen nu!

Permalänk
Medlem

åh vad jag inte är kompis med allt o alla som kämpar emot Sverige i finalen. dommare och fjantiga kanadickspelare.
men men hoppas tangentbordet håller hela sändningen ut.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem

Nog det löjligaste jag sett.. Korrupta domare.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

3-0 i början av tredje, Sverige får utvisning. Korrupta domare som sagt. Tack och hej, nu ska vi slö sönder något. Klubba upp i ansiktet, ingen utvisning. VAD FAN ÄR DET FÖR FEL ?

Permalänk
Medlem

"Grattis" jävla kanadensarsvin! Okej visst sverige borde haft något mer mål... BEDRÖVLIGT PP.. Ingen våga göra något. Men domarna.. Jag finner fan inget ord för dom jävlarna. 2-0 målet skyller jag på domarn.... Varför? För det var _SOLKLAR_ utvisning på en kanadensare innan... Men nej det blundar vi för!

Visa signatur

Permalänk

Det är surt men Kanada är bättre, helt klart. Sveriges power play har varit helt ok under turneringen men i nattens match var det bedrövligt. Sveriges eget fel att det blev 5-1.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem

Sverige spelade ju inte direkt kanonbra inatt, men domarna underlättade ju inte direkt, vad i helvete kanada?

Permalänk
Medlem

Långt ifrån Sveriges egna fel! Klart det tar på psyket när domarna är mutade som fan. Hade de inte fått 2-0 (som snubben som skulle blivit utvisad gjorde) så skulle matchen slutat annorlunda!

Sen tappar man nog lite fokus i mål efter att ha blivit neddragen fyra gånger...

Undra hur man kan vara stolt över ett guld när man vet med sig att man kört riktigt jävla fult!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Visst kanada spelade bra förutom alla idiotgrejer som dom gjorde!
Men tack vackra dommare ni är nu hatade av en stor del av Svenska folket!

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem

Det ursäktar ju fortfarande inte svenskarnas insatser i Powerplay tyvärr

Permalänk

Säg vad man vill om domarna: korrupta, mutade osv men faktum kvarstår att småkronorna inte fick till tillräckligt mycket avslut i power play. Surt är det ja men så är det. Dock är jag stolt över dem, de gjorde en riktigt bra turnering.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
Säg vad man vill om domarna: korrupta, mutade osv men faktum kvarstår att småkronorna inte fick till tillräckligt mycket avslut i power play. Surt är det ja men så är det. Dock är jag stolt över dem, de gjorde en riktigt bra turnering.

Håller med till fullo, att komma så långt som dom gjorde är en stor prestation bara det :).