Permalänk
Avstängd

Ram-minne!

Tjena

Just nu använder jag mig av dessa minnen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=308934&view=detailed#Pro...

Nu är det såhär att min kompis har köpt ram-minnen helt oanvända som han säljer och jag är i behov av lite mer ram så jag tänkte att det inte skulle skada om jag köpte dom men jag är lite rädd att det blir lite fight mellan mina och hans. Detta är hans minnen som han säljer: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312372&view=detailed#Pro...

Kommer allt flyta på bra om jag köper dom och har dom tillsammans med mina minnen ( Jag har fyra uttag i moderkortet som är detta: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=320630&view=detailed#Pro... ) ?

Permalänk
Medlem

Har du bara 1gb RAM för tillfället?

Nackdelen med om du köper hans minnen, är att du inte får Dual Channel, vilket du tappar prestanda på.

Det funkar rent teoretiskt, men inte värt att satsa på. Du kan ju köpa hans minnen och kränga ditt eller något?

Permalänk
Medlem

Är dual channel så mkt värt jämfört med mer minne?

Permalänk
Avstängd

Jag får la dual channel? Jag har ju mina två i dom bruna färgerna och så lägger jag hans i dom svarta färgerna.

EDIT: FYFAN VAD DENNA SIDA HAR BLIVIT INAKTIV MAN KAN JU FÖR HELVETE INTE ENS FÅ HJÄLP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Har du bara 1gb RAM för tillfället?

Nackdelen med om du köper hans minnen, är att du inte får Dual Channel, vilket du tappar prestanda på.

Det funkar rent teoretiskt, men inte värt att satsa på. Du kan ju köpa hans minnen och kränga ditt eller något?

Sluta sprida lögner. Dual channel får man med IDENTISK minnesuppsättning i kanalerna. Om det är ett eller två minnen i vardera minneskanalen har ingen betydelse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saorken
Jag får la dual channel? Jag har ju mina två i dom bruna färgerna och så lägger jag hans i dom svarta färgerna.

Ja du får dual channel, och att gå från 1 till 3GB kommer att bli ett lyft om du kör något tyngre än notepad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saorken
EDIT: FYFAN VAD DENNA SIDA HAR BLIVIT INAKTIV MAN KAN JU FÖR HELVETE INTE ENS FÅ HJÄLP!

Med den tonen är du inte värd att få hjälp.
Hejdå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Sluta sprida lögner. Dual channel får man med IDENTISK minnesuppsättning i kanalerna. Om det är ett eller två minnen i vardera minneskanalen har ingen betydelse.

Ja du får dual channel, och att gå från 1 till 3GB kommer att bli ett lyft om du kör något tyngre än notepad.

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Med den tonen är du inte värd att få hjälp.
Hejdå.

Du kan suga och ta dig någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Sluta sprida lögner. Dual channel får man med IDENTISK minnesuppsättning i kanalerna. Om det är ett eller två minnen i vardera minneskanalen har ingen betydelse.

Tack så mkt för upplysningen, då var jag inte riktigt påläst.
Ber om ursäkt för att jag gav ut felaktiga uppgifter, och tack för att jag lärde mig nåt!

Permalänk
Hedersmedlem

@saorken: nästa gång blir det varning!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

MaLo sug på en snopp eller nåt din lilla hewwra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saorken
MaLo sug på en snopp eller nåt din lilla hewwra.

Jag tror inte att MaLo vill ha sådana inviter från dig här på forumet.

*saorken avstängd*

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||