Var är bäst att köpa sin dator?

Permalänk
Avstängd

ODDNAME-

Så du menar att Datorbutiken inte är ett bra företag? Vad menar du med korståg mot Datorbutiken?

BumpaBumpaBerra-

Fick mitt sista studiebidrag på 90-talet.

CCWarlock-

Om du hade varit seriös så skulle du säkert velat ha mig som kund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90

BumpaBumpaBerra-

Fick mitt sista studiebidrag på 90-talet.

Och efter det god man?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Köp aldrig extra garanti förutom året som följer med produkten, ni har alltid 3 år med konsumentköplagen så extra garanti är bara onödigt.....

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Avstängd

Pontuz1972-

Man ska väl bevisa efter första året att det är fabriksfel på varan. Inte helt lätt. Första året så är det företaget som ska göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Fundera på att köpa en nya data ifrån Alina. Har själv aldrig köpt nåt av dem så jag undrar om det är nån som har nån erfarenhet ut av dem? Dem verkar att vara serösa enligt prisjakt. Man vill inte göra en miss. Bra support är viktigt.

Ska du köpa data rekommenderar jag att du tittar på SCB. De har enormt utbud av data. Från deras sajt

SCB:s vision
SCB är i världsklass på att förädla data ... anpassad till kundernas behov.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Köp aldrig extra garanti förutom året som följer med produkten, ni har alltid 3 år med konsumentköplagen så extra garanti är bara onödigt.....

Det är inte garanti man köper, det är en försäkring. Försäkringar täcker tappade skärmar och kaffe i tangentbordet på den bärbara. Sådana olyckor täcks inte av garanti. Har man en heltäckande hemförsäkring bör man kolla upp om man verkligen behöver denna försäkring i samband med datorköp.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy

Det är inte garanti man köper, det är en försäkring. Försäkringar täcker tappade skärmar och kaffe i tangentbordet på den bärbara. Sådana olyckor täcks inte av garanti. Har man en heltäckande hemförsäkring bör man kolla upp om man verkligen behöver denna försäkring i samband med datorköp.

Man kan köpa en försäkring också, om vi nu tar Dell som exempel. Complete Care heter den, och täcker olyckshändelser, precis som du säger. Det man köper annars, som folk kallar garranti, är ett service-avtal. Dvs, en tekniker på plats i hemmet dagen efter datorn har gått sönder. Kallas "Next Bussiness Day" och är det som är vanligast. Går att få fyra-timmars service på vissa datorer också, oftast servrar.