Förhandstitt på Windows 7

Permalänk
Medlem

Så länge som gpedit.msc finns kvar så går det säkert att få det att fungera som önskvärt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har kirrat en cd nu, ska lägga in det lite senare

Fin liten förhandstitt btw!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Funderade också på detta.. hoppas verkligen att det stödjer 4gb när det släpps!

Was that a joke?

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Nån som vet hur man gör för att uppgradera från XP PRO?
Får bara nåt meddelande om att det inte funkar, av installprogrammet asså

har du sp3 ?

Permalänk
Avstängd

Fungerade faktiskt klockrent på min antika laptop, P3 1GHz, 384MB ram och någon ATI Radeon 6MB grafik.. okej grafiken hängde väl inte med i svängarna, men resten fungera bra.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Hur är det med drivisar, någon ?
Sitter på XP på laptopen, men har lust och prova detta.

Ja, det beror väl på vilken hårdvara du har? Men Vista drivrutiner har fungerat för mig.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Snyggare/skönaer/roligare OCH coolare med Linux ;D

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenare!

Snyggare/skönaer/roligare OCH coolare med Linux ;D

/Mvh sedde.

På vilket sätt då? Konstruktivt inlägg.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får "error 0x80070001" när jag försöker installera W7 64bit?

Hittade inget bra när jag googlade tyvär

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen ni gör ett nytt test när betatesterna är klara.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Herregud! Det här blir nog inte fail som jag trott

Permalänk
Medlem

intressant. Är utbudet av drivrutiner tillräckligt bra för att använda betan som sitt main operativ?

Sitter på xp sp3 just nu.

har sett betan köras i virtualbox under ubuntu. såg riktigt bra ut.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

"Det nya operativsystemet presterar överlag bättre än Vista, och ibland klår det till och med gamla Windows XP."

Jag som trodde utvecklingen gick framåt... finesser åsido

Permalänk
Medlem

Det enda problemet jag har är att Realtek 8201BL drivern inte finns för Vista. Den skall vara integrerad i N-force 3 drivern. Men jag hittar ingen fungerande till NF-7s V2.0. (Det finns tydligen ingen driver till Vista)
Dock så funkar det med en gammal trådlös USB med XP driver?
Jo, W7 verkar funka smidigt och bra. Har inga större problem än att lida med trådlöst.
Är det någon som vet av ett fix eller en beta är jag tacksam.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
"Det nya operativsystemet presterar överlag bättre än Vista, och ibland klår det till och med gamla Windows XP."

"Och med ibland klår det till och med gamla windows xp" innebär att det faktiskt är snabbare än windows xp tro mig jag vet,jag kör en dualboot med winxp sp3 32bits vs win 7 beta 64bits och win 7 känns klart rappare i många fall framförallt i boot:-)
Och fantastiskt nog,mitt ageia physxkort funkar till och med i win 7 beta med nvidias vista 64bitdrivers:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Liten dum fråga, kanske redan har skrivits isf ber jag om ursäkt, men när är det tänkt att det ska släppas?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Haha klockren Dock tror jag Windows 7 kommer lyckas bättre än Vista.

Klart det kommer göra,redan betan nu är ju till och med snabbare än win xp sp3,det säger väl ganska mycket?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ge oss speltester! ;<

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™

Hehe håller med.
När man väl tänker till där förstår man de roliga. Eller tragiska.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Verkar lite lockande detta jue^^

Men ge oss speltester!!

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Nä jag kan rada upp en hel sida med saker om det skulle vara så.

Nä så bra lär det inte bli, men verkar äntligen finnas ett modernt os som man kan spela på nu att ha på sin spel maskin. SÅ kör man OSX på kontorsmaskinen.

Windows "lånar" det bästa från allt, det är väl en självklarhet att dom gör o sätter ihop dom i ett?
Finns inte så många nya saker som kan hittas på gällande gränssnittet, iaf inte vad jag kan lista ut.
Skulle du skapa ett OS skulle du väl inte ta allt från grunden? Hur bra skulle det då bli om inget är likt något annat. Saab är lik volvo, dom har ju 4 hjul..

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem

Hade ju varit intressant om man provade SSD-prestandan mellan XP, Vista och 7.
Vill se hur pass mycket man har optimerat det nya os'et för SSD's!

Permalänk
Avstängd

Jag var bekväm med XP och Ubuntu.
Tyckte att Vista och Windows 7 var krångliga och svåranvända. Förvirrande interface.

UAC är bättre i Windows 7, det stör inte hela tiden som i Vista.

Permalänk
Medlem

Kört W7 i en vecka nu, har inte hittat någon anledning att gå tillbaks till Vista so far

Bara en sån sak att man kan flytta runt program i aktivitetsfältet gör ju att det smäller till i brallan lite härligt sådär..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

windows 7 borde vara gratis uppdatering för oss som köpt vista!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Nice, pre-betan av Windows 7 tog 800 MB minne när man just startar det, exakt som Vista. Nu 400MB enligt era tester, det är en enorm föbättring på kort tid.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Vista tyckte jag var ett kanon OS personligen men Windows 7 verkar vara betydligt mycket bättre ändå så det ska bli riktigt intressant att se slutversionen.

Färre program levererade med operativet ger jag tummen upp för men jag kan ge mig FAN på att alla OEM tillverkare tar det som en pik att pumpa in mer skit själva. Hatar att behöva rensa laptopen varenda gång på norton och annat när den installerats om.

Permalänk

Testade att lägga in på jobbet på en p4 2.6 med 512 ram. Blev imponerad! Sen in på laptopen , kanon!! Nu ligger det även på en annan disk på kontordatorn. här kommer övergången från xp.

Jag ser vista som Windows Millenium...

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

Har kört betan nu på min laptop i ca 3 veckor, fungerar skitbra känns mycket "tunnare" än Vista, helnöjjd.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

En sak som jag tycker är väldigt onödigt och även missvisande att testa är tiden det tar från power-on tills man ser skrivbordet, eller "uppstart" som det kallas. Det här kommer variera från dator till dator så därför är det missvisande, sedan är det viktiga inte hur fort man kan starta upp datorn utan hur stabilt operativsystemet är, laddningstider kommer varier från dator till dator beroende på diverse prestanda och tekniska orsaker men om det är ett bra OS får man först veta efter man startat upp och använder det. Det är lite konstruktiv kritik till en av mätvärdena som visas, jag förstår att man använder det men jag samtycker inte.

I övrigt tycker jag Windows 7 ser mycket smutt och trevligt ut, jag har Vista Business med dualboot till Opensolaris på min laptop just nu och jag kan väl inte påstå att jag är helt nöjd med Vista när det kommer till att kopiera filer över nätverket etc. men annars funkar det helt ok. Får hoppas att jag kan uppgradera gratis eller rabaterat till 7 sedan.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --