Snabbare spel med ny patch till Catalyst

Permalänk
Medlem

Har testat den nya patchen tillsammans med clear sky. Tror mig se ett större flyt i spelet med dx10.1. Är dock inte hundra i och med att spelet har en förmåga ge mig olika fps siffror på samma ställe.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
är du hög?

HAHAH..

OnT: Vill också se det där testet som någon nämnde där X2-korten får en rejäl boost... Jag vill också veta hur denna fix lyckas dra nytta av flera kärnor på CPUn. Förövrigt skulle det vara fint om alla som bråkar om vem som har tuffast pappa och annat som tillhör sandlådan blev avstängda direkt...

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk

fint synd att det bara var till 4800

Permalänk
Medlem

Perfekt hotfix för min dator då..

Provade L4D lite snabbt utan v-sync och jag kunde nog se en liten ökning även om FPS varierade väldigt mycket, vid lugna tillfällen då jag haft runt 170-180 hade jag nu 200 fps. Detta säger kanske inte mycket, men en liten ökning tycker jag not att det var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Perfekt hotfix för min dator då..

Provade L4D lite snabbt utan v-sync och jag kunde nog se en liten ökning även om FPS varierade väldigt mycket, vid lugna tillfällen då jag haft runt 170-180 hade jag nu 200 fps. Detta säger kanske inte mycket, men en liten ökning tycker jag not att det var.

Vi har nästan samma maskin. Gjorde det någon nytta på din?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Har kollat igenom alla recensioner som innefattar gtx295 och 4870x2 men det står inget om catalyst 9.1 utan bara 8.12 så du måste ha blandat ihop det med något annat.

De använder troligen inte beta-drivrutiner i recensioner.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

tänkte testa.. men står så här på AMDs sida..

Note: The hotfix driver is only necessary if two or more ATI Radeon HD 4850 graphic cards are installed in the system with ATI CrossFireX technology

Antar att jag inte behöver installera då ?

Permalänk

men fan så behöver man vista..... orkar inte med grejer som man måste ha vista till, screw vista och dx10...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
borde int 9.1 komma snart?

Amd släpper väl oftast i slutet av månaden.. runt 25:e

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar komma smatidigt som löningen gör, luktar jag en konspiration här?

Visa signatur

(Core i5-760) (Innod3D GTX460 1GB OC @ SLi) (Asus P7P55D-E PRO) (4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Caviar Black 500GB) (BenQ G2420HDBL) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

8.12 komm ju typ tidigt i december iaf ;o

Permalänk
Medlem

Det gjorde lönen med

Men sen har det kommit en hel del updates för 8.12

Visa signatur

(Core i5-760) (Innod3D GTX460 1GB OC @ SLi) (Asus P7P55D-E PRO) (4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Caviar Black 500GB) (BenQ G2420HDBL) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Installerade nyligen Windows 7 betan (7000), och jag undrar om den här hotfixen funkar i det, eller om jag måste gå tillbaka till vista?

Permalänk
Medlem

Den ska fungera där för Windows7 använder Vista drivers

Visa signatur

(Core i5-760) (Innod3D GTX460 1GB OC @ SLi) (Asus P7P55D-E PRO) (4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Caviar Black 500GB) (BenQ G2420HDBL) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Mja, det verkar inte funka så bra, vet inte om det bara är för mig men.
Det fastnar där den analyserar konfigurationen, crap då måste jag installera vista igen på en annan partition.

Permalänk
Medlem

Efter jag installerade denna hotfix så kan jag inte tabba ur spel osv, är de nån mer som har samma prob? eller vet hur man kan fixa de?

Visa signatur

KG

Permalänk
Medlem

Funns ju en beta drivrutin till windows 7 också.
http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i