HP vägrar laga dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Kan bara söga en SAK, har aldrig vart med om sämre skit än HP, en kompis köpte en HP Laptop och fick inte ens med skivor till den, inga skivor alls, nehe tänkte jag och ringe HP, ahvist säger dom det kostar 400.- att få skivor.

Dom är ju helt Mobbade och kan vanligtvis inte ett skit, max dom vet är kanske hur man startar datorn.

Säger en sak köp aldrig HP köp en Stationär och bygg själv!

Och att klicka på genvängen "Skapa återställningsskivor" var alltså för jobbigt/komplicerat?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Och att klicka på genvängen "Skapa återställningsskivor" var alltså för jobbigt/komplicerat?

LOL! alltså köper man en laptop för 10K så ska man välle fan få med skivor tillden oxå? eller när du köper en dator så klarar du dig bra utan skivor?

Har man lagt 10K på en dator så enligt mig så ska man fan ha skivor till den oxå. bara att INSE att HP inte vet så mycket som dom tror..

Sen om dom kunde göra en bra dator så skullöe det inte heller skada!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
LOL! alltså köper man en laptop för 10K så ska man välle fan få med skivor tillden oxå? eller när du köper en dator så klarar du dig bra utan skivor?

Har man lagt 10K på en dator så enligt mig så ska man fan ha skivor till den oxå. bara att INSE att HP inte vet så mycket som dom tror..

Sen om dom kunde göra en bra dator så skullöe det inte heller skada!

hade du fått skivor med hade datorn kanske kostat 10 060kr istället för 10 000 :).
ringer man och är trevlig kan man utan problem få dom skickade utan kostnad.

denna tråden låter mest som en grin tråd där det klagas på hp på outgrundliga anledningar som inte ens verkar stämma. mycket med support är hur du själv som kund är, är du trevlig och förklarar bra och gör som du bli tillsagt, så är dom i princip alltid väldigt tillmötesgående och fixar saker för dig. supporten är inte annat än människor att vara trevlig kommer man väldigt långt på.

det låter som sagt som de klassiska felet "skit bakom spakarna" ett bra exempel på det är min egen familj då alla datorer dom rör vid magiskt blir sega efter en månads användande, men funkar otroligt bra när endast jag använder dom.

har du grundläggande kunskaper om ditt operativsystem och dator inser du själv att inte hårdvaran är det troliga felet, och att hitta drivrutiner är inte direkt raketforskning utan en 8åring som kan stava drivrutiner + datormodell klarar det.

mer exempel på support är jag själv, dock gällde detta Dell. köpte en dator av dom för ett år sedan (bärbar) som visade sig vara felaktig, fick tag på en på supporten och fick hans direktnummer, han hjälpte mig mycket och vi kom fram till att den bästa lösningen var att reklamera produkten och få pengarna krediterade för att beställa en ny. när jag gjorde den nya beställningen fick jag som "ersättning bättre skärm och hårddisk för ett värde av 2000kr ink moms.
jag vill tro att detta berodde på att jag var trevlig och förstående, inte ringde och svor och var upprörd, utan alla kan göra fel även dom som testar om en dator fungerar innan den skickas.

hur skulle du själv tänka om du jobbar på support?
om det ringer en en sur person och kräver massa saker skulle jag göra allt för att slippa hjälpa den. om däremot det är en trevlig person som är förstående, självklart gör jag allt för att han ska va så nöjd som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
LOL! alltså köper man en laptop för 10K så ska man välle fan få med skivor tillden oxå? eller när du köper en dator så klarar du dig bra utan skivor?

Har man lagt 10K på en dator så enligt mig så ska man fan ha skivor till den oxå. bara att INSE att HP inte vet så mycket som dom tror..

Sen om dom kunde göra en bra dator så skullöe det inte heller skada!

Det är likadant hos de flesta större tillverkarna och inget konstigt med det. Återställningsskivor får som sagt användaren själv skapa och det har inget att göra med kompetensen hos tillverkaren. Däremot verkar bl.a. läskunnigheten mycket låg hos somliga andra.. kanske dags för HP med flera att införa ett förinspelat meddelande som spelas upp första gången datorn startas då många inte ens bemödar sig att titta i manualen innan de börjar gnälla.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Kan bara söga en SAK, har aldrig vart med om sämre skit än HP, en kompis köpte en HP Laptop och fick inte ens med skivor till den, inga skivor alls, nehe tänkte jag och ringe HP, ahvist säger dom det kostar 400.- att få skivor.

Dom är ju helt Mobbade och kan vanligtvis inte ett skit, max dom vet är kanske hur man startar datorn.

Säger en sak köp aldrig HP köp en Stationär och bygg själv!

Ja klart. bygga själv är bäst om man vet på ett ungefär vad man gör!!.

Fyfan vad jag ÄLSKAR min HP 6510b som fick bytt skärm utan några somhelst problem på ca 2 veckor^^

Har ni fuckat till OSet får ni skylla er själv.
Min tog tamefan inga 20min å starta, vare sig när den var ny eller halv år senare, det gäller å hålla rent sitt OS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
LOL! alltså köper man en laptop för 10K så ska man välle fan få med skivor tillden oxå? eller när du köper en dator så klarar du dig bra utan skivor?

Har man lagt 10K på en dator så enligt mig så ska man fan ha skivor till den oxå. bara att INSE att HP inte vet så mycket som dom tror..

Sen om dom kunde göra en bra dator så skullöe det inte heller skada!

Med ödmjukhet och livserfarenhet kommer man längre än med fjortisfasoner.

Innan du ser dig själv som 1337 Haxxor så kanske det inte skulle skada att veta vad du pratar om...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
hade du fått skivor med hade datorn kanske kostat 10 060kr istället för 10 000 :).
ringer man och är trevlig kan man utan problem få dom skickade utan kostnad.

denna tråden låter mest som en grin tråd där det klagas på hp på outgrundliga anledningar som inte ens verkar stämma. mycket med support är hur du själv som kund är, är du trevlig och förklarar bra och gör som du bli tillsagt, så är dom i princip alltid väldigt tillmötesgående och fixar saker för dig. supporten är inte annat än människor att vara trevlig kommer man väldigt långt på.

det låter som sagt som de klassiska felet "skit bakom spakarna" ett bra exempel på det är min egen familj då alla datorer dom rör vid magiskt blir sega efter en månads användande, men funkar otroligt bra när endast jag använder dom.

har du grundläggande kunskaper om ditt operativsystem och dator inser du själv att inte hårdvaran är det troliga felet, och att hitta drivrutiner är inte direkt raketforskning utan en 8åring som kan stava drivrutiner + datormodell klarar det.

mer exempel på support är jag själv, dock gällde detta Dell. köpte en dator av dom för ett år sedan (bärbar) som visade sig vara felaktig, fick tag på en på supporten och fick hans direktnummer, han hjälpte mig mycket och vi kom fram till att den bästa lösningen var att reklamera produkten och få pengarna krediterade för att beställa en ny. när jag gjorde den nya beställningen fick jag som "ersättning bättre skärm och hårddisk för ett värde av 2000kr ink moms.
jag vill tro att detta berodde på att jag var trevlig och förstående, inte ringde och svor och var upprörd, utan alla kan göra fel även dom som testar om en dator fungerar innan den skickas.

hur skulle du själv tänka om du jobbar på support?
om det ringer en en sur person och kräver massa saker skulle jag göra allt för att slippa hjälpa den. om däremot det är en trevlig person som är förstående, självklart gör jag allt för att han ska va så nöjd som möjligt.

Det stora problemet är det att jag var trevlig när jag ringde, frågade som vanligt om det var menningen att man inte skulle få med några skivor, svaret jag fick var nej det får man köpa från oss om man behöver, annars så fick man lämmna in den där man köpt den, vilket i detta fall var Elgiganten som F*N tar 3-4veckor på sig bara för att formatera om den så det var ju inget alternativ, så det slutade med att vi formatera om den med vanligt Windows och sket i det.

Men jag var trevlig men fick ändå inget, kan ju vart så att jag fick tala med någor sur GUBBE/KÄRRING, finns ju säkert dom där som hade hjälpt en men den/dom fick inte jag tala med!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Diskussionsvärdet på den här tråden kan ifrågasättas. Det är knappast rimligt att tillverkaren ska ta ansvar för när användarna gör fel.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||